Inlägg av LinkXLank

Inlägg som LinkXLank har skrivit i forumet

Skrivet av WildThing:

Dom visade upp Grekernas titan, Cerberus. Så det måste det

Frågan är, kommer dom remastra den värdelösa cashin-expansionen som la till kineserna som kom på Steam för något år sedan?

Hört rykten om att de skulle göra en total rework på dem, men ingenting vad jag vet som är bekräftat

Finns en del trevliga bilder på Steam som visar mer av spelet om någon missat!

Prövade Stormgate och det var nog det mest generiska spelet jag varit med om sen tidernas begynnelse... Ingen feeling, 90% av spelet är rehashed från Starcraft, några bitar från Warcraft.

Det är som att devs bara är one-trick ponies, kan inte komma på en enda mechanic, unit eller tema själva.

Då var Godsworn, ganska jäkla mycket bättre i mitt tycke, alltså en rekommendation att pröva.

Skrivet av pazu:

De jobbade på ett företag som gör TV-spel. TV-spel. Förstår ni hur mycket TV-spel det finns? Folk hinner inte ens spela de som finns.

Fast alla spelar ju inte exakt samma spel och vissa genrer finns det mindre spel utav. Vissa spel är kortare, vissa är längre etc etc, finns mycket nyans i detta.

Det går även att säga samma sak om böcker, filmer, mat, bilar, musik eller diverse sporter! Varför finns det så många fotbollslag, kan man inte bara ha ett? Varför behövs det så många fotbollspelare, räcker det inte?

Köper inte riktigt argumentet.

Skrivet av pazu:

Bra. Nu kan de människorna jobba med något mer givande till samhället. Vi har mer spel än vad som behövs.

Riktigt tråkig kommentar, finns många som tycker det är väldigt givande.

Och ganska respektlöst för folk som precis förlorat sitt jobb.

Från min egen expertis, är svaret det berors på. Många spel förr jobbade med andra hinder än i dagsläget, varje nytt spel hade sin plats, det fanns bara så många spel och varje nytt hade något att komma med. Vilket klart gör att oavsett om spelet var perfekt eller inte så var det lätt att älska för det var nytt.

Samtidigt med hårdvarurestriktioner och andra begränsningar blir det ett fall av "less is more", fokuset läggs mycket på gameplay och hitta det som gör ett spel bra, det finns i många fall ett helt annat djup och världsbyggandet blev till av det lilla som fanns. Idag är det mycket "more is less", det finns undantag för denna regel klart. Men ofta blir det stora spel, flashig grafik och djupet i spelmekaniker är icke-existerande. Det blir mer utfyllnad, som att bre på 20cm smör på 0.5mm bröd. Utmaningar och fiender som är lika intressanta spelmekaniskt som blött papper.

Som sagt det finns spel som släpps idag som har spelmekaniskt djup och är generellt välgjorda. Men för varje bra finns det 100 av varierande kvalité. Det hade varit en uppsats att gå in på exakt varje liten detalj. Ett litet tillägg är att nostalgi är en del av det hela, men det är definitivt inte hela storyn.

Update 9/29/2023 11:54 a.m. ET: A spokesperson for Sony said the KOTOR remake trailer was delisted over licensing issues. “As part of normal business, we delist assets with licensed music when the licenses expire,” they told Kotaku in an email. The only music in the trailer seems to be the main Star Wars theme which is owned by Disney.

https://kotaku.com/star-wars-knights-republic-kotor-remake-ps...

De släppte även en stor uppdatering med massor med visuella tillägg och ändringar.

Det var en saftig uppdatering och mycket historiskt baserade eller inspirerade uniformer och dylikt.

Fantastiskt är Definitive Edition för AoE3.

Samt att vissa ändringar handlar om att respektera 'Native American' civs och Commerce Age passar fler civs än Colonial Age. Det är en ganska liten del av det hela. Om man nu tycker det är jobbigt att de bytte Iroquois till Haudenosaunee, trots att det är mer passande och involverar fler nationer.

Skrivet av CosmicPunch:

Jag är inte ledsen, jag är glad att Twitter tillåter folk som Andrew Tate att skriva. Du verkar dock vara ledsen för att Twitter tillåter folk som honom att skriva.

Han har heller aldrig sagt att kvinnor är värda mindre än män. Det är en lögn från din sida.
Han har snarare sagt motsatsen då han säger att män inte föds med något värde utan måste förtjäna sitt.

Han har ju dock beskrivit i detalj hur han går igenom när han manipulerat kvinnor in i sitt sextrafficking gig och hur han älskade samlag med en kvinna utan samtycke. Han har varit väldigt tydlig med att organiserad brottslighet är en bra sak.

Sen vet jag inte hur mycket jag hade lyssnat på en snubbe som förlorade mot en pizzakartong. Summa summarum det är en person som gått emot policy på diverse plattformar.

Skrivet av Json_81:

Den kom ju 2014.

1861 skapades den första telefonen, men de har också uppdaterats. Tittar du på Unreal Engine eller Unity Engine är de första versionera inte i närheten av versionerna som finns nu.

Det spelar ingen roll om motorn kom ut 2014, det är ganska orelevant eftersom motorer fortsätter uppdateras.

Går att göra ett argument för att svensk pensionsfond gör exakt samma sak nu, att "utnyttja" situationen.

Giddy up, jag vill ha en nyckel

Tyckte den var bra, men kändes mer som Dragon Age eller liknande. Men ska bli underhållande att fortsätta kolla på den och se vart det tar vägen.

Skrivet av Karmak:

Ser exakt ut som vermintide med annat skin bara.

Nej inget för mig. Trodde de skulle prova något nytt

Det är en 4 player coop shooter med lite melee inslag, vad förväntade du dig för nytt? Klart det är likt Vermintide...

Ser ut som något jag kan tänka mig spela! Har varit anti-mobilspel innan, men det finns flera roliga.

Min hypotes är att OM de vill visa att de går åt någon som helst "rätt riktning". Är detta ett test/billigare hype potentiellt för nya och fler spel i Warcraft universumet. Precis som Diablo Immortals skapas i samma tid som Diablo 4, ge olika spelare fler alternativ och skapa mer hype kring spelen. Det kan också ge lite av en indikation på vad spelare faktiskt vill ha, genom att spelare är mer aktiva vid ett announcement.

Alternativt, släpper de bara ett mobilspel, för att locka andra spelare än de "vanliga".

Själv ser jag det som bara positivt om det blir populärt och förhoppningvis blir en springbräda till nya och fler projekt i framtiden. Jag hellre se mer Warcraft än mindre.

Skrivet av Pellesvanslös:

Tycker du att det är rimligt och bra att samtliga spel som släpps tvingar utvecklarna att laga spelet med en day 1 patch? Är det inte bättre att utvecklarna får den tid de behöver på sig att färdigställa sin produkt istället för att fullkomligt stressa skiten ur sig med crunch och vansinniga kunder som resultat?

Ska det till någon förändring så måste man klaga.

Det är lite konstigt att klaga på att utvecklare patchar sina spel. I vissa fall går det alldeles utmärkt att planeringen håller, i vissa fall gör den inte det. Särskilt stora spel är krävande och det är inte "bara färdigställa sin produkt", spel är aldrig färdiga och mer tid gör inte alltid att problemet automatiskt löser sig självt.

Crunch är inte särskilt positivt, men i vissa fall behöver man jobba extra, särskilt med striktare deadlines och/eller budgeten tar slut.

Klaga för att klaga är inte särskilt användbart om det inte finns en bättre basis i klageriet än "dåligt, gör färdigt". Det behöver finnas en lösning med, annars går det klaga till vinden hur mycket man vill. Ansök som projektplanerare på Techland eller skriv en artikel om hur dåligt det är med day 1 patch istället.

Star Wars - Stormtrooper. Basicly Swat 4/Ready or Not fast som olika roller i The Empire. Inga spelbara Jedis eller Siths, inga kloner eller battledroids. Inget överdrivet, non-canon, lorebrytande spel som makes no sense. Bara fin taktisk shooter!

Original trilogin av Star Wars var aldrig överdrivet, det var mer down to earth med några speciella fantastiska element.

Om det är tvunget vara något jedi spel, hade varit trevligt om det var lite blandning mellan lightsaber elements och blaster-combat. Inget over the top, lightsabers vs andra gubbs med lightsabers och blaster mot "vanliga fiender". Plus lite ordentlig progression, inte bara "här ta en lightsaber, du är pro nu". Faktiskt få jobba upp sin karaktär att bli mer "badass".

Antar att Strategispelet kommer vara turn-based? Med tanke på Bit Reactor har devs från XCom och Civilization!

Hade varit roligt om Petroglyph fick göra ett Empire At War 2 eftersom det är något de verkligen vill göra.

Jobbat med indiespel som programmerare, designer och grafiker, inget som riktigt kickat off. Men lärt mig massor och fått träffa en hel drös med spelutvecklare från alla hörn av världen.

Skulle säga att programmering är roligt, men väldigt lite effort syns om det inte är grafiskt eller showy och för de som inte är programmerare kan det vara svårt att imponera, samt att många tror allt bara är klicka på några knappar och voila! Vissa saker folk tror är svårt är enkelt och vice versa.

Age of Empires IV har troligtvis det bästa RTS gameplayet jag spelat sen tidernas begynnelse. Grymt smooth, väldigt trevligt spel.

Insåg efter 40h beta testande att det blir svårt att gå tillbaka till något av de andra AoE spelen. De känns på något sätt clunky och sega.

Skrivet av Alexraptor:

McCree forever.

Tråkigt att vi lever i en värld där folk inte längre kan frånkoppla ett namn på en verklig person, från en fiktiv karaktär. Ska vi nu också börja plocka bort filmer och andra former av underhållning, för att skådespelarna/artisterna har visat sig var "problematiska"?

Fast nu var karaktären döpt efter en anställd. De råkar inte slumpmässigt ha samma namn.

De har inte tagit bort spelet om det är vad du tror? För din liknelse blir väldigt felaktig och att ta bort en film påverkar många fler än bara skådespelaren som skapat problem, tillskillnad från att byta namn på en fiktiv karaktär där det egentligen inte påverkar någon.