Inlägg av Weeks_death
Inlägg som Weeks_death har skrivit i forumet
Oj detta hade jag missat helt!
RIP och tack för alla fina stunder!
Fick inte Nintendo vara med? Inte ens lite på ena flanken? 😥
Resident Evil 7 fungerar riktigt bra i VR med modde på PC. Det enda man kan klaga på är kanske Main menu är väldigt lite så man får kisa, eller titta med ett öga för att se texten tydlig. Iaf för mig, mem jag har å andra sidan efter det fått skaffa slipade linser till min vr headset
Kört genom hela spelet i VR.
Aldrig spelat Re7, 8 eller 4Re vanligt utan 100% i VR ör det som gäller
Jo, jag känner till att det funkar med mods. Men var just att de gick ut med att det kommer senare (om det nu var så; jag har bara fått det till mig, hörsägen kanske). Alla vet ju att det bara är Bethesda som får undantag med att låta fans "fixa" deras titlar.😁😁😁
Köpte spelet nyligen. Blir att hoppa in nångång dom närmsta dagarna 🤘
PC spelare behöver inte känna sig snuvade.
Praydog, moddaren bakom tidigare Re spel VR moddar har nämnt en first person VR mod kommer till RE4 Remake också.
Han vill inte "konkurrera" med Capcom.
Re4 Remake går att köra annars i 3rd person VR på PC redan nu.
Bara de inte blir kinkiga och säger "nej så får ni inte göra!" 😆.
-------------------
-------------------
Bra att de går ut direkt och säger som det är att det inte kommer. Jag fick till mig att kompisen köpte re7 i väntan på att det skulle komma ett vr läge till PC, men det kom aldrig (officiellt vad jag förstått), trots att det iaf snackats om det. Men vet ju inte om det var något företaget själva pratat om.
En ny upplevelse på ett liknande tema.
Jo, fast vad skulle göra det till en uppföljare? Han får gärna göra fler spel; tyckte "It takes two" var fenomenalt roligt att spela igenom med sambon (vi höll samma! 😆), och "a way out" som jag var aningen mindre imponerad av. Skulle uppföljare vara i kategori av spel där hur man kontrollerar karaktärerna vara uppföljare nog eller skulle man föra story:n vidare.
Gimmicken med att styra två karaktärer med en kontroll var rolig och underhållande så det kan gärna komma fler.
Ironi/sarkasm är inte uppenbar för alla.
Ne, det måste jag erkänna. Att läsa ett inlägg som säger någonting utan att lägga någon typ av tyngd på som skulle visa att det är ironi är rätt svår.
Vi behöver mer gnällkukar!
Here we go again. Again. Det är ju 10 år så det är ospelbart nu, man ser inte vad grafiken ska föreställa ens.
4real? Har inga problem själv.
Kan vara intresset med en remake som riktar sig till ny publik. Själv gillar jag spelet skarpt men inte något jag besöker igen. Det är ju ett spel som är helt "story" och det handlar ju bara om resan; som jag fått upplevs redan.
Är mer för en remake än en uppföljare, för var skulle en uppföljare innehålla?
Rekordsiffrorna i visningar och försäljning kommer ju bara öka i takt med att antal spelare ökar, är även därför allt prat om behov av ökade spelpriser är rent nonsens.
Jo, fast om de vet att det säljer (och kom igen, det kommer sälja som smör), så kan man ju öka priset.
Visuellt kan man inte klaga, men kan ju sägas om många nya spel. Om de håller samma kvalitet som far cry så är det ju imponerande även om jag själv inte hyllar de titlarna i skyn. Skall jag spela ett "ubisoft-game" så är det FC jag prioriterat genom tiderna, då jag gillar FPS mer än 3PW eller bilspel, när det gäller "klättra torn".
Men jäkla skoj om de lyckas få till ett bra spel. Själv har jag varit väldigt sval inför titeln då jag aldrig föll för avatar som film; men ett bra spel är ett bra spel!
Det spelar ingen roll vem som äger dem, de tar ut utgiften och vill inte ändra sig. Företag lämnar, de förlorar 100% inkomsten från företaget som lämnar. Deras eget val.
Jo, men vet inte hur mycket av det som landet förlorar ifall de inte är de som äger nätet och tar utgiften. Informationen ifall Korea själv äger näten är en intressant punkt. Man måste veta grunden till varför det är så mycket dyrare.r det ett monopol från staten? Är det flera företag som kör kartell för att hålla uppe priset?
Vilka är "de" som förlorar 100% av inkomsten? Twitch? Landet? Nätföretagen? Streamers?
Det känns ju ändå ekonomiskt kontraproduktivt för Sydkoreas egna räkning att dom aktivt hämmar möjligheten för nya eller utländska företag att etablera sig.
Nej, men lagar som bara gynnar stora jättar blir inte bra heller. Det är svår balansgång det där.
Dock att kräva 10 gånger kostnaden för nätverk låter ganska absurt; någon som vet om internetleverantör i Sydkorea är statligt ägt företag eller privata aktörer?
Alltså toxiska människor som måste svara "handla inte då"....
Vet att det är tufft för fan-boys när man kritiserar att något kostar som det gör, men finn er att det blir snack om kostnad när det diskuteras i artikeln. Med det sagt;
Spännande med expansion för 100 dollar. Jag antar att det är all 3A-content som levereras i ett föråldrat system, som kostar!
Jag kommer definitivt inte köpa spelet (för att klargöra och skriva i klartext). ☺️
Gick licenserna ut för alla spel/spelare? 😆
Var på tiden att man hade kvinnlig protagonist. Hade det inte hänt så hade det varit bojkott! 😆
Nu får vi se vad kostnaden blir att spela detta. Är det månadsavgift eller mängder av micro-transactions?
Ser läckert ut, men som nämnts tidigare; PC 2030? ☺️
Skall snart köpa 5an tror jag och spela igenom. Det är dags nu...
Varför skulle inte AI användas effektivt i spelens utveckling? Förutom kanske etniska aspekter, så kunde det väl vara bra bollplank?
Sverige är väl officiellt i lågkonjunktur, och är väl liknande på fler ställen. Kan ju hoppas att de inte dumpar räntor till max i framtiden, så kanske det blir en sundare expansion-strategi.
Jag tycker att försöket att hålla studior med potential och fina IPn kvar i omnejd är en fin tanke, men är svårt att garantera att det håller i längden. Man är ju inte bunden till en studio, som utvecklar, på gott och ont.
Hur exakt skulle det vara "Greedy corp" när det är författaren själv som valt hur han ville kompenseras? Han trodde ju att spelen skulle sälja så dåligt att han ansåg det vara "the big brain move" att kräva en klumpsumma och när han insåg att spelen sålde som smör (framförallt tvåan och trean) så blev han ju bitter.
Jo, men spelar ingen roll hur mycket du och jag kommer tycka att det var "fair and square". Det är väldigt lätt att få en stämpel; folk kan vinkla och hålla på för att få det att se ut hur som helst. Kan bli hemsk inverkan och publicitet om folk sätter rätt spin på det.
Nu fick de ju fin publicitet istället; för att de gjorde som de gjorde. Finns det dessutom teckning för att omförhandla så är det väl en fin gest.
Personligen tycker jag det var ett bra sätt att vinna "cred".
Äger redan, men ej spelat. Värt att installera? ☺️
Efter enorma mängder gnäll och barnsligheter från författaren ifråga.
Och för att inte hamna i kategorin "greedy corp taking advantage of 'creator'". Jag anser dock att CDP skall ha en ordentlig eloge för att de gjorde det.
Sedan hade jag väldigt lite med böckerna att göra när jag spelade det första witcher, och jag misstänker att om de hade byggt det spelet på något annat källmaterial, med samma upplägg av gameplay, så hade det kunna bli något fint i slutändan ändå. Att ha en protagonist som kan använda lite magi och slåss med svärd? Upplägget är inte unikt.
Som tidigare skrivit i tråden så är ju inte Netflix-serien en jättesuccé direkt, så bevislingen kan källmaterial bli till två helt skilda produkter, beroende vad man väljer att fokusera på.
Det spelet har gjort bra är ju att man spelar WITCHER i ett spel som heter WITCHER, och att WITCHERs är en ganska stor del av story:n som förmedlas.
För det första, 700:- är verkligen ingenting för ett AAA-spel nuförtiden, fullsprisspel har kostat runt den summan i 20 år och sett till inflationen på allt annat just nu så är det fantastiskt att det fortfarande ligger på dom nivåerna.
Har kvar alla mina steam-kvitton i en folder på mailen. $59.99 betalade jag för ett "Special Edition" AAA spel 2012, vilket får mig att tro att även då kostade en vanlig kopia av spelet $49.99 (Spekulativt, iom jag inte köpt så många titlar till fullpris runt denna period). Jag har alltid haft åsikten att vi haft rätt hög inflation i landed och OM detta stämmer så ligger priset på samma läge som för 10 år sedan.
Om lägger 700:- så får du ett spel som kommer få content i flera år framöver utan att du behöver lägga till en enda krona. Varenda QoL-uppdatering och endgame-aktiviteter som dom kommer lägga till kommer ingå i detta. Det är väldigt många underhållningstimmar per krona.
Det är väl väldigt få spel som du får så mycket framöver, utan att betala. Sambons bror nämnde CoD (jag tror det var detta iaf) där man köpte ett "pass" där man fick innehåll att lösa under en period; Klarade man av detta så fick man "in-game currency" för att köpa nästa "pass". Om man då var aktiv spelare, så köpte man "pass" en gång och sedan rullade detta på; i D4 skall man få bidrag till att köpa nytt "pass" ifall man klarar av innehållet, men man måste alltid putta in mer pengar om du skall få ett nytt "pass". (Rätta mig om jag har fel, hörde om detta i vardagsrummet bara).
Eftersom dom vill fortsätta stödja spelet med kvalitetsuppateringar i flera år så måste dom ju också få in pengar för detta, hur skulle du föreslå att dom gör det? Personligen tycker jag kosmetiska prylar är helt rätt väg att gå då det inte påverkar din karaktärs förmågor och det gör det rättvist i PvP, men jag är väldigt nyfiken på att höra vad ditt förslag på långsiktiga intäkter skulle vara.
Håller med om att det som funkar är kosmetiska prytlar i spelen om det skall hållas igång under lång tid. Alternativet är att släpper en färdig produkt och seda går vidare till något annat.
Dock håller jag med frågan varför diablo 4 skall kosta 700 kr som inköp. Jag har ibland svårighet att kategorisera Diablo som ett AAA-spel då jag inte riktigt ser vad som motiverar en AAA-budget för den typen av spel.
Det finns spel som kostar massor (CP2077, RDR2, GTA5, SC; några exempel på spel som kostat att tillverka och som man märker av att det är mycket pengar som sänkts in i produkten), men hjlälp mig se vad som har kostat vid tillverkligen av Diablo 4? Är budgeten ens i närheten av de exempeln jag har i parentecen? Vad är det som gör att D-franchise är 3A, medan exempel GD, PoE (rätta mig om jag har fel; de kanske också är 3A?) inte är det?