Inlägg av matt76

Inlägg som matt76 har skrivit i forumet

Liknande miljö, men med samma stämning som Dead Space hade varit bättre än det som visades i den där videon.

Grymt, blir alldeles chockad över hur bra de lyckats med lagerhanteringen.

Ett riktigt självmål av EA.

Skrivet av Lirilesh:

Vad jag förstått så är PS5an klockad. Finns källor på hela google som beskriver det.

Du menar påståenden från forum och youtube-profiler? Inte direkt säkra källor om man säger så.

Finns även källor i så fall som säger det motsatta, exempelvis:

Finns ett otal tester där de mätt antal decibel som Fläkten på PS4 och PS4 Pro har under hög last, där snittet låg på runt 60-65 som högst. Inte i närheten av någon jet-motor direkt (140 db) :), utan mer i höjd med normal samtalston (60db). Helt klart högre än man vill att det ska låta dock, men har inte haft några problem själv med fläktljudet.

Fläkten anpassar sig redan utefter temperaturen från flertalet sensorer på moderkortet och APUn. Det de diskuterar i artikeln är anpassade fläktkurvor för framtida, tungdrivna, spel, som medför mjukare övergångar från lägre till högre varvtal. I vissa spel kan de därmed offra tystheten till fördel för högre varvtal, för att säkerställa att systemet inte överhettar. I normalfallet ska maskinen dock vara tystare än föregående generationer (PS3 och PS4).

Lyckas de sy ihop alla trådarna (Open world, RPG, FPS, körbara fordon à la GTA m.m.) så lär det bli en legendarisk upplevelse.

Det de spolade förbi såg ut att vara väntetid för att hitta spelare (stod "Finding Players" i X sekunder längst ned), val av karaktär och övriga inställningar för multiplayer matchen. Uppstart av spelet, från kallstart, tog ca 7-8s, för den titeln.

För övrigt såg gränssnittet smidigt ut. Trevligt att det även fanns direkt tillgång till en "Customize" knapp i menyn som visades längst ned på skärmen.

Främsta anledningen till att PS5 har WIFI 6 är troligen p.g.a. VR.

Kanske finns nåt där i listan som fungerar på ett 6 år gammalt GTX 760 .

Passade även precis på att nyttja den där dealen med att betala 10kr för att konvertera 36 månader guld (för totalt 1497 kr) till 36 månader Ultimate i väntan på Series X (första xbox sen 360) och min nya speldator (med GTX 3080). Lite tidigt kanske, men man vet ju aldrig när denna dealen upphör, även om den nu pågått i ett år.

Eurogamer hade en lista för ett par veckor sedan som kan vara värd att titta på:

digital foundry best gaming headset for pc xbox one ps4 switch

Alienware monitorn ryktas ha samma panel som LG varianten, men föredrar en skärm utan fläkt än en med. Båda verkar kosta ungefär lika mycket, men misstänker att LG varianten kommer sjunka en hel del på BF (kostade ungefär 16 för ett par månader sedan under en rea).

Hela trailern kändes lite B, men kanske kan bli bra i slutändan.

Skrivet av Tomas Helenius:

Men hade det inte varit bättre att kunna använda PS5-kameran till både PS5- och PS4-spel?

För nuvarande ägare av PSVR 1 är det väl bara positivt att man slipper lägga ut 700kr för en ny kamera, särskilt då det sedan tidigare är klart att PSVR 1 stödjer både PS4 och PS5 spel. Dock blir det så klart lite sämre för de som är intresserade av både streaming och VR.

Positiv nyhet, slipper man att köpa en ny kamera för att lira PSVR 1 spel på PS5 samtidigt som det förstärker ryktena att PSVR 2 inte nyttjar kamera för positionering.

Blev ett MSI 3080 Gaming X Trio för egen del. Nu får man väl visserligen vänta ett par månader innan kortet och tillhörande datordelar (som skall monteras av Inet) levereras. Återstår det bara att köpa en monitor som matchar, troligen en LG 38GN950 senare på BF

Oavsett vem som var först att annonsera funktionaliteten så är det en revolution, då möjligheten aldrig har funnits tidigare.

För övrigt så funkar inte Nvidias "lösning" utan Directstorage i Windows (som ännu inte är släppt). Det är här Sony särskiljer sig då deras implementation är hårdvarubaserad och inte kräver något som liknar "DirectStorage" för att fungera.

Som tidigare nämnts spelar detta ingen roll förrän stödet finns i Windows (Directstorage), som förväntas introduceras under 2021 eller senare. Skillnaden mot Microsofts mjukvarulösning är dock att Sonys variant är hårdvarubaserad.

Sedan om något introduceras för första gången, där Sony är först ut (med potentiellt snabbaste lösningen), så måste det väl ändå anses som en revolution.

Skrivet av Pungvred:

Nja! Du får tänka på att de använder smartshift. Så när PS5:ans CPU är maxad och ändå långsammare, så är deras GPU på kanske 9tf.

Intressant, skulle vilja veta mer, så länka gärna källan till påståendet kring Max CPU och 9tf

En väl beprövad teknik att vänta tills sista stund att presentera all info, för på så sätt bygga upp hype, och sedan släppa produkten samma dag eller ett par veckor senare (se bara på Apple, som kört den i åratal).