Inlägg av Thundervic
Inlägg som Thundervic har skrivit i forumet
Äsch! Satte 79 först men sänkte efter att ha spelat demot...
Fanns ju ingen Windows 9 heller. Det kom heller ingen iPhone 9. Kanske vilar det en förbannelse över siffran 9?
Jag tror faktiskt inte att kommande Mario Kart kommer ha någon numrering överhuvudtaget. Är ju bara två spel i serien som har nummer (tre om man räknar 8 deluxe som separat spel). Det är inget bra koncept om man vill att en titel ska sticka ut. Mer troligt att man då inkluderar eventuellt nytt spelelement eller banupplägg i titeln.
Jag tror att du kan ha rätt, 9 är ju en siffra som är förknippad med otur i flera asiatiska länder. I Japan är uttalet av siffran 9 samma som "lidande" eller "tortyr" och brukar därför undvikas i exempelvis priser av produkter. Det är bättre att ha 8 i slutet som syftar till välstånd och rikedom.
Bra intron är viktiga!
Wow, själva kopplingen till handkontrollerna kan vara det minst eleganta jag sett på väldigt många år, ska bli roligt att se hur bra det där kommer att fungera efter otaliga från- och tillkopplingar kombinerat med en del böljande som känns oundvikligt om det inte är sinnessjukt starka magneter.
Just detta är inte något jag personligen är orolig för, man kör ju pro controller stationärt och kopplar aldrig av joycons i bärbart läge på Switch.
Små barn kan dock säkert göra sönder kontakten med tiden.
Beror på spelen. Switch är den bästa konsolen jag har ägt. Det är tveksamt om en enbart stationär konsol någonsin kommer att vara intressant igen, så det är bra att Nintendo fortsätter på konceptet.
Och jag har aldrig ens ägt ett SNES.
Huh?
Alla "fel" val vann mot vad jag röstade på... ska man sluta rösta nu då?
Det skulle ju vara Switch vs PS4 i final (som Switch skulle vinna).
Jag antar att av de som är kvar så kan bara PS2 få min röst.
Ahh, tack som klargjorde det👍. Ganska trevligt å vinka till Donkey Kong och Yoshi när man åker hem faktiskt ^^.
Du jobbar möjligtvis inte där då med tanke på ditt nick?🙃
Jag gjorde det när jag skapade nicket, men inte längre.
Off topic: Jag brukar åka förbi en byggnad utanför Jönköping påväg hem från jobbet med Thunderfuls logga på. Man kan även skymta en Yoshi och en Donkey Kong-staty i ett av fönstrena. Sitter de där mån tro? Hade för mig att de satt i Malmö Göteborg?
I Jönköping ligger ett lager som Thunderful har men huvudkontoret är i Göteborg (där de utvecklar det här spelet). Det finns också kontor i Malmö, Karlshamn och Skövde.
Det var väl PC först förra gången också, sen konsol release lite senare?
Nix. PC, Playstation och Xbox i oktober 2019. Switch kom först i maj året efter, dock.
I de flesta fall väntar jag på patchar och prissänkning. Ibland väntar jag när jag vet att det kommer story DLC, hatar att spela DLC långt efter huvudspelet (för det mesta).
Undantaget är Nintendospel som sällan eller inte alls prissänks, i många fall köper jag dem då direkt och säljer sedan av dem till nästan samma pris.
Alex Kidd in Miracle World, då det var inbyggt i min första konsol: Sega Master System.
Jag var 6 år (1988) och har spelat sedan dess.
Jag har aldrig testat AC, men konceptet verkar ju helt okej. Släpps de till PC nuförtiden och vilken del anses vara bäst? Tänkte om man skulle ta en titt.
Odyssey har bäst värld, Origins har bäst huvudperson och Syndicate är bäst totalt.
Generellt tycker jag att de tre senaste med sitt RPG-upplägg har förstört serien så om de tar bort det är jag intresserad av fler, annars är serien död för mig. Valhalla är det överlägset sämsta spelet i hela serien.
Helt otroligt att det fortfarande finns någon som tycker att lång speltid = högt värde. Techland förtjänar att dissas för att de skryter om lång speltid. Själv startar man knappt ett spel om det är längre än 15 timmar, kvalitet>kvantitet.
Hur får företag som inte står under Microsoft betalt för gamepass? Får de visst antar $$$ per spelare eller hur funkar det?
De flesta får en klumpsumma för en bestämd period (plus eventuell bonus om spelet är väldigt populärt). När perioden är slut kan man förhandla om en summa för en ny period.
I det här fallet spelar antalet spelare (nästan) ingen roll utan det är Microsoft som gissar hur mycket det är värt och sedan får utvecklaren/utgivaren bestämma om det är värt mer än man hade kunnat få in om man sålde spelet som vanligt.