Inlägg av Cabbage
Inlägg som Cabbage har skrivit i forumet
Är det därför "den moderna publiken" lyser med sin frånvaro? Varför spelar ni inte dessa spel då? Unknown 9 peakar på 170 spelare, Concord på knappt 700. Dessa spel bör ju sälja som mjölk om det du säger stämmer eller hur?
Gissar mer att den moderna publiken gillar bra spel som vem som helst och inte lägger pengar på dåliga spel... hade du köpte detta spelet i det skick det är i nu om det speletsbakgrund hade mer fokus på Andew Tates världsvärderingar?
Direkt när folk drar fram att man är "högerextrem" för att man inte gillar ett specifikt spel så vet man att det är en aktivist. Normalt funtade gamers vill inte ha en massa påklistrade agendor eller aktivism i spel, så enkelt är det.
Gör bra spel med bra story och välskrivna karaktärer så kommer det automatiskt att sälja bra. Men denna typ av spel är ALDRIG välskrivna för det är inte prioriterat, alls. Utgångspunkten tycks istället vara; "vi ska minsann sätta åt grupp X!" samt "vi ska visa vilka otroligt fina människor vi är, och vi vill representera grupp Y!" Det blir liksom lite patetiskt / småaktigt, och folk har faktiskt en förmåga att se detta.
Ja folk kan vara snabba att döma vilket förstör ordet "högerextrem" men också varje gång ett spel väljer att försöka representera en annan grupp männskor än den vita mannen kommer det mycket hat från just den högerextrema sidan. Youtube videos skapas som sprider hat och ärligtalat töntig kritik, exempel "håriga" Aloy när HZD släpptes. Detta väcker såklart aktivisterna som ställer tillbaka lika hårt med deras retorik och hat.
Detta spelet är helt enkelt inte intressant för majoriteten av befolkningen som spelar dessa sorts spel. Har det att göra med "DEI" som många här älskar att yttra eller är det för att alla recensioner nämer att det finns stora brister i spelet? Från min synvinkel är det mest logiska att spelet bara är dåligt vilket du är inne på.
Synd att fokuset ligger så hårt på att "vänsteraktivister" förstör spel när spelet i grunden inte var väl gjort. Spelet hade inte varit lyckat om det varit gjort för högerpubliken ändå men den verkligenheten är väl inte så intressant när man måste vinna politiska poäng på Fragzone forumet.
Det följer med.
Nyheten blev ännu bättre! Ser också att det var skrivit i artiklen, ska läsa hela artiklen i framtiden innan jag kommentar
Hade varit skoj om de drog med Undead Nigthmare till PC. När jag var yngre var det en roligt förändring till spelet
Hoppas på en ny Anno titel. De verkar vara klara med expantioner för Anno 1800 och då känns det som att de siktar på ett nytt spel i serien
Anno 1800 var ett riktigt bra spel med roliga expantioner där man kan trycka in otroligt många timmar i varje sparning.
Hur skulle du gjort om du köpt en kaffebryggare som inte fungerar då? Svära en del och be om en ny misstänker jag, de säger att du ska få en ny men även lite kaffe som kompensation men kaffet skickas aldrig ut och din nya bryggare fungerar bara ibland. Skulle du då inte också bara ge upp och be få pengarna tillbaka och tycka att produkten och tillverkaren är kass?
Saken förvånansvärt många inte verkar förstå är att mjukvara måste fungera direkt vid köpet precis lika bra som man förväntar sig att fysiska produkter ska göra, att det kan patchas eller fixas senare är ingen ursäkt, det går ju alltid skicka ut en ny pryl också..
Enligt dig ska ett spel fungera för varenda dator med olika operativsystem versioner, olika grafikkort versioner, processorer och andra jävla hemmabyggen. Och tillsist får de inte göra någoting om det blir fel, ingen patch, ingenting får de fixa? Hade jag varit du hade jag nog inte köpt fler spel i framtiden då inget spel kan garantera det du kräver av dem, spara dig själv den smärtan
Finns absolut fall där utvecklar utnyttjar patch systemet och släpper kassa produkter som de fixar när de fått in pengar men skulle knappast sätta Arrowhead i samma kategori...
Samtidigt är det inget svar. Teknik för att bygga ut servrarna måste ju finnas år 2024. Nu är jag ingen hacker precis, men jag kan ju tänka mig att servrarna ligger hos Microsoft/Amazon eller annan stor molnservertjänst. Att expandera antal servrar från sig 100 000 virtuella till 200 000 kan ju omöjligt vara svårt. Något man garanterar redan har i serverkoden, för att man i framtiden ska kunna minska antal servrar om antalet spelar minskar.
Visst, är det ändå en viss teknik som måste hänga med o klaffa. Men känns inte acceptabelt att ett nytt onlinespel är så dåligt förberett på anstormning.
Att utveckla en skalbar teknik kan kännas onödigt när man har en prognos på att få 25% av sin dåvarande server kapacitet på peak. Skalbar teknik är inte heller speciellt billigt tidmässigt och pengarmässigt så jag förstår deras beslut att inte lägga allt förmycket krut på det. Det är dock tråkigt för oss spelare som då möts av server problemen.
Jag är väldigt nöjd med hur kommunikativa de har varit om sina problem. Hade förstått allas sura miner om företaget höll tyst och inte bemötte sina spelare när de lyfter sina problem.
med tanke på hur steam reviews ser ut för Cities skylines 2 nu så gör utvecklaren rätt att sena lägga släppet. Bättre att ta mer tid på sig och släppa det när det är ännu mer färdigt. Är riktigt taggad på spelet men vill inte få upplevelsen förstörd av onödiga buggar
🔎 ZoomOut 2023-10-24: 🟩⬛⬛⬛⬛ 🤓
https://zoomout.videoludid.com
Hur tänkte du nu när spelet fortfarande är i EA?
Men det är ingen DLC, det är en stor uppdatering som lägger till massa nytt content? Det är väl precis det man ska göra när ett spel är i EA?
Väldigt taggad på denna uppdateringen! Perfekt att släppa precis innan en röd dag också