Inlägg av Kodesh

Inlägg som Kodesh har skrivit i forumet

Nope. Nej. Nein. Inte det minsta sugen. Det kommer vara samma buggiga carbon copy skit som alltid som de sprejat med guldfärg och leende ljuger arslet av sig för att vi bara ska köpa. Rinse and repeat Bethesda i dagsläget. Det är dags att vi slutar mata trollet.

Jag tycker det är fantastiskt roligt att de sagt detta om klassförändringarna: "Adress issues with each class that the community is talking about" & "meant to target specific pain points".

Flertalet streamers och posts på forum har tagit upp survivability som ett problem för sorcerer. Med exempel som "oneshotted from offscreen monster".

I patchnotes finns sen inget som tar i tu med detta. Snarare tvärtom så har de minskat survivability ytterligare 😆.
Se nedan:
"Icefall Legendary Node
Previous: Killing a Frozen enemy grants you 15% of your Maximum Life as a Barrier for 5 seconds.
New: Your Frost skills deal x15% bonus Critical Strike Damage to Vulnerable enemies. This bonus is doubled against Frozen enemies who are Vulnerable."

Så nej. Sorcerer behöver enligt mig fortfarande räddas från att vara en glass canon. Men gillar man det så kanske det räcker med att buffa skadan. Å andra sidan, död sorcerer = 0 dps.

Underhållande. Väldigt ambitiöst på vissa områden, som mängden värld och olika saker att utforska. Kul combat. Jag velade mellan 3 och 4, blev 4 ändå för de bra bitarna är så pass bra.

Det som drar ner är att det är irriterande opolerat. Till exempel, NPC:er som står hjärndött stilla i bakgrunden under dialoger. NPC:er som poppar in nästan ovanpå en vid quests där du möter upp och väntar. Kommentarer från ens karaktär som upprepas ad infinitum under pussel. Kommentarer från NPC:er om saker du inte gjort än eller ens låst upp i spelet. Att olika konsekvenser av nästan alla val i hela spelet är en illusion. Omspelningsvärdet är väldigt lågt. Riktigt skumma kontroller i vissa fall. Värst är nog styrningen på kvasten och titta neråt från kvasten går till exempel inte O_o. Plotholes, vet NÅN vad det är för amulett de refererar till tidigt i storyn? Som man ska ha hittat (vilket inte händer, iaf inte så spelaren får se). Den var uppenbarligen viktig för storyn då den innehöll ganska tydliga instruktioner om vart spelaren ska härnäst. Konstig sak att missa i en cutscene. Sammantaget får det mig att fundera över om de speltestat överhuvudtaget.

Edit: Höll på att glömma. Alla slytherins jag träffat utom en har varit snälla och trevliga. Rätt stor wtf på den biten. Ironiskt nog träffade jag på en feg, skrytsam gryffindor som fantiserade om vad som skulle hända om det var riktiga människor och inte target dummies xD.

Grand theft of Grand Theft Auto... Sry, I just had to.

wtf... trodde först jag hade råkat sätta hastigheten på 1.5 men nej, den speedade hastigheten på videon var tydligen den tänkta hastigheten att ta in det här bombardemanget med scener, med samma klipp insprängda lite här och där. Jag hoppas verkligen att det inte är samma skapare av trailer och serie ><.

Ser fram emot serien ändå, även om det antagligen är svårt att toppa Ghost in the shell i den här genren.

Det vore ju nice om de kunde börja lägga till features de pratade om och hade med i sina gameplay videor också.

Quitters

När det kommer till en karaktär där det inte spelar någon roll hur skådespelaren ser ut, känns ju det här som en förolämpning mot Jim Foronda. Som gjort rösten till Claptrap i samtliga Borderlands spel. Med Jack Black, hur bra han än är, kommer Claptrap inte låta som Claptrap. Bojkott.

Bra tips. Har du testat så kallade artroshandskar?

Någonting är definitivt konstigt med AMD cpu:n i de rekommenderade kraven. Amd ryzen 3 3200g är långsammare än intel 3570k som är minimumkravet. Är hyfsad skillnad mellan FX-8310 och 3570k med.

Jag hoppades och hypade länge. Men spelet dog till slut för mig när de lanserade sin plan för de närmaste 3 månaderna. Där blev det klart att de skulle göra 2 signifikanta saker inom den tidsramen, I slutet av den t.o.m. Resten var bara fluff. Och de 2 sakerna var inte lösningen på den bristande variationen av fiender och den repetitiva uppdragsstrukturen. Vilket leder till att spelet är kul i ett antal timmar och sen sen blir det för enformigt. I det skicket är det sannerligen inte värt prislappen de efterfrågar. Jag kommer titta på det igen i framtiden och se om de kommit upp i en "färdig" produkt som kan fortsätta vara rolig och är mer användarvänlig. Men jag har inga förhoppningar. Snarare tror jag att spelet kommer läggas ner inom ett par år.

@anon_326400: Vilket känns som ganska ironiskt då det verkar som att EA pushade Bioware att släppa nu istället för önskade september.

@kEJTLiN: Flygandet blir bättre efter man vant sig lite. Du kan ställa in känsligheten för just flygkontrollerna i inställningarna. De ska ha polerat pc kontrollerna i fullversionen de jobbar med. Sätter du Post processing to low så ska motion blur försvinna. Jag har inte hunnit testa just det själv än.

Edit: Och jag har inte upplevt några svårigheter med att röra mig som jag vill men jag kan inte avgöra skillnader som sker på en tiondels sekund

@uberpwnage2.0: Jag menar specifikt en mer levande hub, vädereffekter, mer dynamiskt djurliv och en bättre fiende AI. Sådana förändringar tar tid. Men jag blir mer än gärna överraskad om jag har fel :D. Ta en titt på 2017 videon och tappa hakan xD.

@uberpwnage2.0: 6 veckor. Inte 6 månader. Jag är väldigt tveksam till att vi kommer se stora skillnader mellan demot och release.

Jag spelade "demot" i helgen. Fick tag i en nyckel. För att jag ska köpa och spela det krävs nog att de putsar det rejält. Att de gör hub och spelvärld mer levande, putsar på UI och vissa system, samt fixar de kraftigaste buggarna. Som det är nu känns spelet ofärdigt. Demofilmen från 2017 såg riktigt bra ut. Nu 2 ÅR senare har de lyckats gå bakåt, och väljer ändå att släppa det och kalla det som är en beta, ett demo. Jag är allmänt förbluffad.

Edit: Med det sagt är spelmekaniken i grunden solid och kul. Så jag vill att de fixar det och gör det mer som 2017 videon.

Det ser ut som att det fortfarande går bra att göra late pledges. För att sedan få spelet i december när det förväntas vara klart.
http://www.praeyforthegods.com/support_now/

@Devan: Tipsade FZ om spelet under kickstartern. 2 ggr t.o.m. De missade det totalt. Vilket var synd för spelet verkar riktigt häftigt. Det hade dessutom varit bra då det är en så liten utvecklare.

Timestamps plz!

Värst vad haters det var här då. Jag tyckte det var skitkul grej.