Inlägg av Zerp

Inlägg som Zerp har skrivit i forumet

Mycket enkelt, det handlar om perspektivet.

- Kritikerna jämför spelet med hur mkt innehåll något annat spel har vid release, och tycker det är positivt.

- Spelarna jämför spelet med hur mkt innehåll något annat Paradox spel har 4 år efter release + 20 patchar och DLCs, och tycker att spelet känns "tomt".

I detta fallet tycker jag nog kritikernas perspektiv är det korrekta.

Skrivet av Sillgam:

Haha vilket uttalande. Massvis med svenskar spenderar miljoner kronor på att köpa en ful ny villa att bo i. Varför inte bo i en husvagn och skänka pengarna istället? För att inte nämna de miljoner människor som hyr lägenheter. De äger inte ens det de kastar pengar på så de kan inte sälja senare. Lika bra att skänka hyrpengarna till välgörenhet för då går de iaf till något viktigt.

Det är väl inget fel alls på att anse att människoliv skulle värderas högre än historiska kulturbyggnader, men i slutändan är det ju upp till personen som tjänat in pengarna att bestämma till vilken välgörenhet de bör skänkas till.

Att spendera pengar på sitt eget boende har dock öht ingenting alls med diskussionen av vilken välgörenhet som är att föredra för att skänka pengar man har över till, jag förstår faktiskt inte riktigt hur du tänkte där..

Skrivet av Lasrod:

Vilken Paradox-drog ska man nu 2019 börja med för oss som inte ännu provat Paradox skapelser?

Stellaris är nog den som är lättast att komma in i. Lite mix mellan 4x och Paradox Grand Strategy.

Annars skulle jag säga gå efter den historiska tidsepok du är mest intresserad av. Gillar du t.ex. Romartiden är Imperator: Rome som de släpper nu om en vecka eller så ett givet val, sedan täcker ju deras spelserier in alla tidsepoker därifrån fram till Andra Världskriget typ.

Skrivet av trickeh2k:

Paradox-fans är som en hängiven skara heroinister. De köper ALLT och spelar det sedan maniskt. Paradox DLC seems to be a helluva drug.

Synd att det inte sker med fler spel, för många spel genom åren man verkligen gillat som hade varit kul om de hölls vid liv längre och kom DLC/Expansioner istället för Annual AAA Franchise Revision Mk.III

Can confirm. En sådär 2-3 Paradox spel som man måste köpa alla DLCs till vid release, medens 2 till är Meh, köper vi bra rea. 3000 timmar spelade är fullt normalt för ett PDX spel, så timpriset blir ju en bråkdel av vad det blir för typ World of Warcraft.

Det nice är ju att spelen fungerar rätt bra även om man inte köper DLC. Typ 40% av allt nytt content + 100% av buggfixarna som släpps i samband med DLC släpp är gratis patch för alla. Sedan vill du spela Multiplayer så aktiveras alla DLCs som hosten har tillfälligt, så vill man prova någon feature innan köp är det ju bara hoppa in i en MP match.

Överlag har de en rätt juste DLC policy även om de får mkt skit för att de släpper så många DLCs.

Skrivet av TheWarlock:

Du menar hur de gick från ett öppet rollspel med val och konsekvenser till att bli en tok railat spel som bara var tråkigt och inte hade något som helst kvar av det som gjorde origins magiskt.

Min upplevelse var att Inquisition var betydligt mer öppet än vad Origins vad i vart man kan gå, vad man kan göra och vilka relationer man kan bygga ( fler karaktärer jag tyckte var intressanta som hade djupare uppdrag / anslutning till världen ).

Skrivet av TheWarlock:

Tycker väl snarare det är tvärtom. De flesta spelen låser in än i tråkiga klasser utan fantasi. Tjuv dolk och läder. Magiker klänning och pinne. Krigare plåt å vape.

Tråk tråk tråk.

Låter som ditt problem inte är senare DA spel utan vad som kallas klassisk/high fantasy.

Skrivet av Manqs:

Blacklight: Retribution?

Släpptes 2012 till Steam och 2013 till PS4 av Zombie Studios/Perfect World Entertainment.

Zombie Studius gick i konkurs Januari 2015.

Vissa av de anställda gick vidare och grundade en ny Stuido "Builder Box Games" som fick med sig rättigheterna till Blacklight. Denna bytte sedan namn till Hardsuit Studios.

De verkar ha tagit in ett i stortsett nytt team sedan dess inför Bloodlines 2 utvecklingen, och med tanke på hur mycket spelutvecklingsbranchen rör på sig speciellt i samband med konkurser osv så tror jag inte det team som idag 2019 Jobbar med Bloodlines 2 har mkt att göra med det team på Zombie Studios som släppte Blacklight 2012.

Jag är öppen för att bli motbevisad dock, men bevisbördan ligger på Rorschach om han vill hävda både att Blacklight är ett dåligt spel ( vilket viss press och en miljon spelare vid release inte tycks hålla med om för övrigt ) samt att Zombie Stuidios 2012 är samma team som Hardsuit labs är idag 2019.

Skrivet av anon_326400:

@Zerp: Deras spel? Vad annars.

Ja det var därför jag undrade... För Hardsuit labs har nämligen inte släppt ett endaste spel ännu, utan Bloodlines upföljaren blir deras första

Skrivet av Harakiri:

Både 2an och 3an var inte dåliga spel på det viset tycker jag. Fightingsystemet däremot har blivit sämre för varje iteration.
Storyn och karaktärerna däremot var starka i bägge uppföljarna så där blev inget sämre enligt mig.
Sen släpptes ju Inqusition strax innan WItcher 3 som kom och sopade banan med dem.
CD Projekt tog ju allt det som var bra i Bioware spel och andra RPG och förbättrade allt medan Inqusition mer var ett MMO light och kändes betydligt mera blekt efter detta.

Bra poäng. Anledningen att jag tycker Inquisition var rätt bra kan ju vara att jag inte spelat något av Witcher spelen ännu.

Skrivet av anon_326400:

Hardsuit Labs är verkligen inga höjdare.

Vad baserar du det på?

Skrivet av robbis:

Egentligen så har ju inte Drsgon Age varit så bra sedan Origin så fattar inte varför folk blir chockade. Finns ju inget i 2an,3an eller Inqusition av det Origins hade... Imao så har inte Bioware gjort något bra sedan Origins 2009 så dom har m3d andra ord varit döda i 10 år, varför säger alla att dom är påvög att dö nu... Man kan inte dö 2 ggr

Jodå. 2:an var inget speciellt, men visst hade inquisition en hel del karaktärsmagi och intressant story. Har du spelat igenom inquisition eller antar du bara att det var mer av 2:an?

Skrivet av Whisp:

Er kunskap om John Bauer är det mest imponerande här!

Kunskap som kan inhämtas genom att spendera 3 minuter på att läsa ingressen av John Bauers sida på Wikipedia. Mycket imponerande indeed.

Skrivet av kaealy:

Kriminella nätverk tjänar multum på lättillgänglig smuggelsprit och den lagliga marijuana marknaden används för att tvätta pengar. Så vet inte vad du röker för att dra din slutsats.

I vilket land är det lagligt att smuggla sprit?

Skrivet av Jinxswe:

Oj. Har haft våran communitys server i typ 5 år. Enda gången den crasha va när dom släppte planeter.

Tycker dom har fått spelet extremt stabilt och fixat lagget som blev på servrar.

Vi skaffade torch istället för deras egna inbyggda skräp Dedicated Server så gick det mycket bättre

Skrivet av Jeehao:

Så om en person beställer en pizza efter att denne sett en sexig bild på en meny, men pizzabagaren skär bort 50% under gräddningen och säger att han/hon/hen/den/det bara ändrade lite, då är det alltså okej?

Det är ju bevisligen okej på Mc Donalds eller Burger King... Vilka av deras burgare liknar ens de som syns i reklamen eller på Affisherna/Menyn?

Dedicated server crashar konstant. Helt ospelbart.

Riktigt tråkigt att det blir mer instabilt efter varje patch eftersom spelet i övrigt är hur kul som helst.

har föröskt spela med Polarna på dedicated server. Crashar konstant och oavsett vilka inställningar vi prövar.

Skicka tillbaka spelet till Afla och gör om och gör rätt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo och precis som jag skrev så tycker jag det är synd

De flesta Paradox spel går ju inte spela på Konsol ännu dock, så kanske bättre att de fokuserar på att de går att spela deras spel på konsol först innan man tycker det är synd att det inte går att modda deras spel på Konsol?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo om man ska se till hur det är i grunden är det så men vissa spel har bra verktyg som hjälper alla icke-kodare på vägen. Wargroove är väl ett väldigt bra exempel tycker jag.

Jo, men nu rörde sig nyheten väl till att börja med om Paradox spel. Där är det notepad++ eller liknande texteditor som gäller

Skrivet av uberpwnage2.0:

Sådant här gillas! Synd att de inte kan skapa moddar själv givetvis men konsolspelarna kan åtminstone ta del av dem.

Att modda spel är väl till 95% att redigera eller skapa textfiler, bilder eller 3dmodeller. Varför skulle någon vilja göra detta på en konsol?

( jag vet att man kan koppla in mus och tangentbord till konsol men jag ser fortfarande inte hur det är en bättre platform än en PC med flera skärmar och/eller större upplösning ).

Just avsaknaden av karta är ju en av de saker som bidrar till utforskandet och äventyrskänslan av att vara "på djupt vatten" så att säga tycker jag. Man simmar runt i cirklar i en grotta eller försöker hitta ut från ett vrak innan luften tar slut och får anstränga sig hela tiden för att se om man känner igen vart man är.

Med en typ standard RPG karta hade man aldrig kunnat få samma känsla av att vara vilse på en främmande värld, och det tror jag kunnat bidra negativt till spelupplevelsen.

Annars en kanonbra recension där jag håller med om allt.