Inlägg av BroderTuck

Inlägg som BroderTuck har skrivit i forumet

Skrivet av quadratis:

en "wall of text" brukar ju sakna all form of formatering, uppdelning i paragrafer osv. det här är ju åtminstone läsbart.

Nu för tiden är en sida text mycket för dopamin hjärnorna

Skrivet av Ibenaben:

Du har inte spelat nya spel dom senaste åren eller? Det finns EA spel som är bra mycket mer färdiga än AAA spel som släpps nu för tiden. Pris ska inte spela någon roll, är du intresserad av ett spel så kolla upp det innan du köper grisen i säcken.

Tror du svarade på fel inlägg. Jag nämner inte pris i det inlägget.

Skrivet av OAKTHYR:

Vad tänker du då? Ju dyrare ett spel är i EA desto snabbare ska spelet släppas och att billigare spel får ha en längre utvecklingstid utan att man ska klaga?

Jag skrev ju det: Extrem tydlighet med riktlinjer, roadmaps och annat. Om man inte kan ge det bör man kanske inte försöka. Förväntningar uppstår när fantasi och verklighet går isär. Det löser man till stor del genom information & tydliga roadmaps som efterlevs. Kanske kunde han gått igenom exakt vad som ingick? Kanske ett demo innan release?

Det finns ju en skillnad med release där man vet exakt vad man får eller EA där man inte vet hur lång tid, när uppdateringar kommer eller hur mycket, eller hur?

Finns exempel på utvecklare som skött detta bra tycker jag. T.ex. Satisfactory med väldigt tydliga roadmaps osv där jag ser en väldigt accepterande community.

I slutändan är inte EA ett optimalt sätt att släppa ett spel, det kan vi komma överens om va? Jag tror ingen annan produkt i någon annan bransch släpps på detta sätt. Det är dömt att orsaka osämja som sagt. Om man nu vill undvika det får man antingen: 1. Göra som Satisfactory 2. Vara beredd på kritik 3. Inte använda EA.

Å andra sidan kanske man ska fråga sig vad som sätter förväntningarna? $40 för EA sätter rätt höga förväntningar när det kan va fullpris för indieutvecklade spel.
Kan man sätta ett EA pris på $70 och folk får fortfarande inte ha kritik?

Sänk priset och du sänker förväntningarna väldigt mycket. Han har ju nästan arbetat på det själv också så det är ju inte som att han skulle bli fattig om han sänkte priset.

EA i sig skapar ju problem. Det finns ingen mall eller riktlinjer. Bara en kort fjuttig text. Skapar mycket problem och osämja mellan spelare och utvecklare enligt mig. Förvånar mig att utvecklare inte förstår detta.

FZ klarar sådana här trådar bättre än politik

Önskar de hade ett demo

Skrivet av Danster:

Mig också. Det ska förstås vara var och inte vart, looool

Nu tänkte jag inte på det utan det lät bara roligt formulerat
Tips för vart och var: VarT - hiT eller diT - var: här eller där

titeln fick mig att skratta

Once Human verkar intressant. Det jag såg och läst var riktigt imponerande. Verkar vara så pass mycket content och möjligheter att man blir överväldigad.

Jag skulle vilja ha en simulator som binder ihop alla simulatorer till en mega simulator. Typ livet 2.0

Skrivet av Jaw_B:

Teardown behöver ett officiellt multiplayer-stöd! (Finns en mod som heter TDMP som fixar det, men det är ej officiellt). Men bilspel behöver multiplayer.
Sen har Teardown ett helt fantastiskt community med hur mycket (gratis) moddar som helst. Min son spelar detta religiöst

Inget MP? Väldigt viktigt som du säger

Jag försäkrar mig att jag sparat femtielva gånger innan jag stänger av spelet.

Efterlängtat! Risken är att mitt grafikkort också lyfter när den toppar 5 fps på 101% användning

Skrivet av piddau:

Intressant! Har du tips på en bra luftblåsare också?

Jag köpte denna:
https://www.amazon.se/dp/B0B88D1H52?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_...

Äntligen rent tangentbord! Halleluja till luftblåsare

Jag köpte en luftblåsare (inte lövblåsare) för att rengöra datorn och den funkar ju även till tangentbordet.
Alltid kört jäkla gammal tandborste för tangentbordet fast det funkade aldrig bra för det fastna under.
Sen tryckluft för datorn som kostar mer och man behöver alltid tänka på att det tar eventuellt tar slut.

Nu köpte jag en luftblåsare och det är ju guds gåva. Nu är det ju kul att rengöra tangentbordet. Fullt blås + en borste och du har ett tangentbord som känns som nytt på 1 minut så jag var tvungen att rekommendera om någon stackare fortfarande kör tandborste.

Skrivet av Devan:

Är det flaskor med luktring på toppen?

Nja så avancerat är det inte. Bara bandet

Hoppas hoppas nästa blir bra

Nu är det ju fel forum att protestera att man inte tycker spel är lika inlevelserika som film Skulle få samma svar om jag skrev omvänt på ett filmforum.
Ni menar därmed att det inte skulle spela roll om spel var lika verkliga som film i form av animationer, dialoger osv? Intressant. Personligen ser jag fram fram emot varenda framsteg för att chansen ökar att jag ska få samma känsla som med film

Det hänger som sagt inte bara på grafiken. De spel jag har haft mest inlevelse i är storyspel utan att se karaktärerna. För jag såg inte NPCs som snackade osammanhängande med stela ansiktsuttryck, programmerade och förutsägbara osv.

Sedan är det nog bara att man är passiv tittare som gör att jag blir mer inlevelserik. När jag spelar har man mer adrenalinet och man är mer medveten och aktiv. Jämfört med film där man är avslappnad och endast iakttar.

Om jag beskriver en film kommer jag beskriva den helt annorlunda än ett storyspel med fokus på andra detaljer

När spel blir lika inlevelsefulla som film

Hoppas den dagen kommer snart. När upplevelsen av TV-serier och filmer blir likadan för spel. Animerade ansiktsuttryck och en onaturlig gång bryter den outtalade magin som förtrollar en passiv tittare. Ungefär som en film som hackar eller skulle visa filmteamet bakom.

Det finns därmed mycket kvar och ännu en dimension av djup och inlevelse. Steget efter det kan man också fråga sig. Då hoppar vi väl in i en simulation.

Påverkar inlevelsen er upplevelse? Hur tror ni det blir om 10-20 år?

Japanska rollspel är i en egen klass och universum. Allt de gör är annorlunda och man kan undra hur det kommer sig