Inlägg av Chris
Inlägg som Chris har skrivit i forumet
Det är ju inte så att betyget är dåligt, 4/5? 2/5 är fortfarande enligt FZ-betygskala OKEJ. 4/5 är MYCKET BRA. För att uppnå 5/5 måste spelet faktiskt tillföra något nytt till genren, från mitt perspektiv iaf. Recensioner är trots allt mycket subjektiva och att skriva en recension endast från ett spelmekaniskt och tekniskt perspektiv är enormt svårt. Av många anledningar; detaljer kring hur spelet är programmerat finns inte tillgängligt, och utan detta blir det spekulation vilket direkt leder till subjektiva bedömningar av hur bra eller dålig en viss implementation är.
Jag är absolut öppen för att lära mig hur jag kan bättra på mina recensioner, men de kommer aldrig att skrivas från ett objektivt perspektiv främst därför att jag anser det en omöjlighet. Det skulle även tydligt visa att spel generellt sett är samma sak vilket jag tror leder till torra recensioner den större massan inte är intresserad av att läsa.
För er som propagerar att recensioner inte skall vara subjektiva, jag önskar er lycka till! Skriv gärna en själva och berätta om det. Lyckas ni har ni mitt ord på att jag skall bättra mig.
Gravyhusker. Jag uppskattar dina kommentarer och undrar om det är något speciellt du har i åtanke? Något som borde tagits bort ersatts med, vad istället?
Mycket nyfiken på hur jag i framtiden kan förbättra mitt skrivande som, måhända, inte är perfekt.
Betyget jag satte tycker jag känns rättvist. Ett spel som endast förfinar existerande koncept har jag mycket svårt att motivera ett högt betyg till. Jag stryker inte möjligheten att ett sådant spel kanske kan tänkas komma, men det skall vara något magiskt för att lyckas få en 5:a utan att tillföra något nytt.
Jag tycker det läggs alldeles för mycket fokus på tekniska-aspekter i de flesta stora spel idag. Så länge utvecklare fortsätter att ignorera berättelsen bakom spelet tänker åtminstone jag fortsätta min ständiga klagosång.
Nu är det läge att lägga ner hela den här diskussionen. Så här långt är det bara massa dynga som kastas fram och tillbaka. Låt nu istället framtida kommentarer handla om spelet och nyheten.
Låt oss tillsammans hålla inläggen på en vettig mognadsnivå och sluta pajj-kastningen. Vi vet alla att denna diskussion inte leder någon vart och framför allt _inte_ hör hemma här på ett gaming forum.
Vad är det djurrättsorganisationer gör som är så otäckt? Seriösa organisationer försöker med hjälp av politiska medel avråda t.ex. smikproducenter från att använda djur som försöksobjekt när de testar sina ingredienser, är detta dumt? Att företag radar upp kaniner i låsanordningar där deras ögon forceras öppna och sedan häller i kemikalier, är detta bra? Ofta så försöker kaniner i sådana här sammanhang slita sig lösa med det vanliga utfallet att de bryter sina egna nackar.
Jag har stor respekt för organisationer som står upp för djur och deras rättigheter. Empati är något, tyvärr, många saknar och dessa organisationer visar ju förmåga att vidga sin empati till att innefatta flera djurraser, inte bara människan.
Att folk kastar ur sig trams som att man skall avbeställa spel därför att en organisation hyllar ett spel är ju helt sanslöst idiotiskt. Visserligen har jag svårt att tro denna person har beställt spelet överhuvudtaget, men ändå, vilket uttalande.
Du tycker alltså att Fable II nu inte längre är värt att spela? Tillåt mig att LOL:a. Skärp dig.
Om betyget är högt är vi "prostituerade" med utvecklare som pimpar. Skulle betyget vara lågt så är vi fortfarande idioter... av den anledning att vi endast sätter lågt betyg för att vara speciella.
WAAAGGGH, finns det möjlighet att sätta betyg utan att folk gnäller? Hur många läste hela recensionen? Grrr... blir så förbannad!
Storyn är ungefär lika engagerande som att tvåla in sig med sandpapper, och tyvärr blir det inte bättre.
-- klockren kommentar.
Spelet är definitivt hajpat, men jag måste få säga... det lever upp till förväntningarna. Precis som jag skriver i recensionen, allting är bättre. Gillade man ettan kommer man utan tvekan att gilla tvåan. Det gick så långt att jag faktiskt glömde av recensionen ett tag och blev helt besatt av flerspelarläget.
Jag drar mig inte för att vara negativ om ett spel när det är rättfärdigat, Resistance2 har väldigt få missar.
Anyways, dags att återvända till slagfältet!
Mångaklagosånger här i kommentarerna. Recensionen var inte fullständig, självklart inte, spelet har funnits på hyllorna dryga veckan.
Detta inlägg är riktat mot er som har vissa förbehåll inför en eventuell period med WAR.
Först och främst, ja, spelet ser ut ungefär som WOW och jag skulle faktiskt vilja anta att det är med flit. Många känner sig hemma med den typen av grafik och Mythic försöker med stor sannolikhet sno lite spelare från WOW över till WAR. Grafiken är okej, och jag tycker Mythics designers ska ha en eloge för omgivningarna de skapat, de är bedårande.
Till er som säger att grafiken är tråkig och saknar stil blir jag lite besviken. Lite utforskning av världen visar många vackra omgivningar och imponerande landskap.
Det är lite dumt att jämföra två MMO-spel baserat på en väldigt bred grund term, PVP. Den säger egentligen ingenting mer än att det är spelare mot spelare. PVP i WAR är mycket, mycket mindre beroende av utrustning. Självklart spelar den roll, men i mycket mindre utsträckning jämfört med t.ex. WOW. (Vilket för övrigt är det enda fantasy MMO jag spelat!)
WAR handlar precis som DAoC mycket mer om teamplay och hur klasser kompleterar varandra. PVP elementen i WAR är mycket mer "dynamiska" och kräver betydligt mer kontroll och skicklighet än WOW. Här gäller det att maximalt utnyttja den karaktär tillsammans med dina medspelare och balans råder inte mellan ensamma spelartyper utan snarare mellan två olika lag.
Teamplay och lagmedlemmars skicklighet spelar betydligt större roll i WAR än i WOW. WAR är också ett PVP spel i grunden till skillnad från WOW som ursprunligen var fokuserat nästan uteslutande på PVE. Detta skapar en enorm skillnad i spelen då WOW försökt implementera PVP efter PVE, men samtidigt behålla en balans mellan PVE och PVP elementen. Detta är ett enormt åttagande och en stor eloge till att de försökt. De har inte misslyckats, inte alls, men långt ifrån lyckats heller. PVP i WOW är mindre omfattande och "sjukt" mycket enklare.
I WAR ligger grunden i RVR (realm vs realm) vilket generellt kan beskrivas som destruction mot order. Detta är mycket tydligt i spelet då du redan från början kan börja spela scenarios (ungefär som en instans fast helt PVP baserad, battlegrounds!). Du kan även direkt börja kriga i RVR zoner där man kan köra PVP quests, och kämpa för att ta över keeps, eller "viktiga" punkter. När dessa tillhör någon ges den sida de tillhör en viss bonus.
PVE i WAR är inte alls lika bra som WOW, och detta skall poängteras. Tro inte att WAR är ersättning om du gillar att köra instanser och grinda gear. Detta finns inte alls i lika stor utsträckning som i WOW. WAR är och kommer troligen alltid vara ett PVP-baserat spel och detta är viktigt att veta.
Nu finns det betydligt mer att göra i spelet som t.ex. city capture, men detta är ännu inte direkt tillgängligt eftersom väligt få spelare befinner sig i tier4. Som tidigare kokmmentarer redan beskrivit finns det flera olika tiers i spelet vilka bestämmer vilka typer av scenarion du kan spela. Precis som i battlegrounds där en viss maxlevel finns. En egenskap som gör det lite enklare som låglevel spelare i din tier är att dina stats ökar till ungefär 3 nivåer under max för din tier. Du får inte skillsen, men alla dina stats ökar så att du spelar som om du t.ex. vore en level 8.
WAR är riktigt roligt för PVP-spelare, och antagligen mindre roligt för PVE-spelare. Men precis som WAR inte kan jämföras med WOW i PVE, kan inte WOW jämföras med WAR i PVP. De fokuserar helt enkelt på två helt skilda saker. Om WOW skulle "enkelt" kunna slänga in PVP för att likna WAR, gäller exakt det omvända. Det är med andra ord löjligt att trivialisera spelen på så sätt att det ena eller det andra skulle kunna implementera vad det andra spelet har, riktigt så enkelt är det inte.
WOW kommer sannolikt aldrig kunna leverera en riktigt bra PVP känsla, precis som WAR troligtvis aldrig kommer att kunna leverera en bra PVE känsla.
WAR == PVP
WOW == PVE
Spelet är skit , tyvärr
Word
Konstruktiv kritik is THE shit...
Word
Word is TEH shit
Låt er inte luras av skärmdumparna som cirkulerar på nätet. De representerar definitivt inte den känsla man får när man väl spelar. Kollar man på dumparna separat från spelet helt fantastiskt ut, men spelet ser inte så bra ut.
Testa demot!
Hej vänner.
Det var jag som recenserade expansionen och jag är lite nyfiken på vad ni andra tycker. Var jag alldeles för sträng i min bedömning eller håller ni med mig fullständigt?
Vore kul att höra era åsikter.
Jag kan försöka skriva ihop en 'generell' guide för XGL som inte är baserad på någon speciell Linux-distribution.
Personligen kör jag Archlinux vilken jag tycker är störtskön. Den är inte för nybörjare då i princip all konfiguering görs via konsole. Dock skall det sägas att när du väl har fått igång din skrivbordshanterare, t.ex. KDE, Gnome brukar dessa tillhandahålla relativt bra verktyg för konfiguering.
Kolla här för mer information runt Archlinux.