Inlägg av Gurg

Inlägg som Gurg har skrivit i forumet

Skrivet av zevile:

Så är det ju!

Ah okay. Antar också att det inte ger en spelare något slags övertag?
Det är ju positivt att det ska börja säljas i spelet.

Ett sånt skepp kan du inte riktigt "köra" själv. Visst du kan sitta som pilot men du kan inte kontrollera alla turrets, shield, engineering och allt vad som kan finnas på de större skeppen.

Så nej jag skulle inte säga att det ger något slags övertag. Visst kan du köpa halvstora skepp nu som ger dig möjlighet att börja med ett sånt skepp när spelet släpps. Men större behöver inte betyda bättre. En större hauler kommer fortfarande bli piskat av en mindre fighter då de är specialiserade på olika saker. Sen skulle jag inte säga att spelet går ut på att köpa största skeppet. Det går ju ut på att ha kul :).

Skrivet av quadratis:

jag testade star citizen för 7-8 år sedan. minns att det var totalt ospelbart, rullade på i 12 fps och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra.

testade det igen för ett par år sedan. det första som hände var att jag ramlade rätt igenom världen, vaknade upp i en sjukhussäng, staplade runt på en rymdstation utan några som helst directions för vad jag skulle göra. försökte förgäves klura ut quest klockan(??) man har på armen. försökte klura ut hur jag skulle flyga ut ur hangaren med mitt skepp, men det slutade med att hela skeppet studsade våldsamt mot väggarna och exploderade. varpå jag gav upp.

vet inte om jag har lust att ge det en chans till. känns så otroligt alpha, buggigt och innehållsfattigt. otrolig "kuliss"-känsla över världen. kändes allt annat än inlevd.

"du gav det inte en ärlig chans!". ok, whatever. jag tycker inte man ska behöva sitta och scrolla wikis och reddittrådar bara för att klura ut hur man sätter på sig kläderna man har i sitt inventory.

Du kan ju alltid ge det en chans när det faktiskt är släppt?

Skrivet av FejkFejksson:

Nä kan inte pleasa alla såklart.
Red: jag håller med, men känns inte som en stor prio i det stora hela, med tanke på hur lätt det är att fixa om man verkligen vill, men spelet/cutscenes är gjorda för ett perspektiv och kan se buggigt ut om man pillar för mycket. Bara en gissning såklart

Oavsett dåligt beslut. Lägg till en slider med en exclaimer att saker kan se fel ut. Spela upp cutscenes i den fov som de är gjorda för.

Skall vi sluta rullstolsanpassa byggnader för det ser fult ut? Låta de i rullstolar bygga sina egna ramper om de behöver komma fram? Nu är det inte så svårt att ändra en .ini fil men det är ett AAA spel, att lägga till en setting tar inte lång tid och det skulle hjälpa många som inte googlar sig fram hur man fixar saker.

Skrivet av Demasoni:

har du låst upp hästen 1 gång kan du använda den direkt från start på nya karaktärer

Tyckte om den progression som jag fick på looten.

Gäller detta även seasons? I D3 seasons var du tvungen att låsa upp allt igen då en season räknades som ett helt "nytt" spel.

Tjejen väntar barn, så detta är väl det sista jag spelar på ett tag. Hade blivit extremt glad att kunna få spela lite innan alla blöjbyten.

Skrivet av kallandes:

Jag delar dock inte din åsikt, om WH

Tråkigt då de är 2 och snart 3 riktigt roliga spel. Historiska total war är också sjukt roliga och längtar till medieval 3/empire 2 eller liknande. Men vi har ju vetat om att de ska släppa 3st warhammer spel sedan de announcade wh1 för massa år sedan, så är ju inget att bli förvånad över att de gör.

Skrivet av General White:

Låter, sådär...

Men är detta verkligen allt? Så få gamemodes och bara 7 Maps på launch?

Ge mig något med close quarters & fast paced, typ TDM/DOM (och långa rundor, inte bara 500 kills sen är det över...)

7 Nya kartor, 6st remastered kartor i portal (så 13st totalt), där du även kan skapa dina egna gamemodes (inom ramarna av logiceditorn) så som TDM/DOM/RUSH etc.

Skrivet av jehuty:

Förstår jag jackfrags video rätt att bf2042 bara kommer erbjuda tre spel lägen? Inget rush?

"All out warfare" har conquest och breaktrough.

"Portal" har alla möjliga gamemodes du kan hitta på (och skapa med verktyget). Bland annat rush, tdm, domination, 20eod bots vs 1tank, VIP mode, knife vs defibs och en massa andra.

Skrivet av Godofcheese:

Ah yes, Cathay
Undrar hur många som ens ville ha dom?
Finns knappt nå lore alls skrivet, det är basically Fantasy Kina rakt av
Rätt boring

Rätt många om man ska tro på folk på internet. Sen jobbar ju CA tillsammans med GW med just cathay av den anledningen till att de inte riktigt fanns någon lore innan.

Skrivet av Sille:

finns 64v64 och 112vs112?

64v64 finns, men inte 112v112. Max är 128spelare.

Skrivet av Dergo218:

En andra tanke som slår mig är: Hur fan ska Arica Harbor (troligen den bästa BF kartan ever) kunna stötta 128 spelare? Den var intensiv redan vid 32...

Med tanke på att kartan inte skall vara omgjord för 128 spelare så spelas den nog bäst på servrar som har en 32player cap. Dvs kör man denna på en 128player server så kommer det bli kaos.

Skrivet av Ankh:

...men de kanske inkluderar sitt eget!

Det gamemode som inte är announcat än är väl announcat som "inte BR" men något liknande.

Skrivet av shelter:

Tycker det verkar vara för mycket "framtidsgrejer" i spelet...

Jag har inte sett någon riktig ”framtidsgrej” förutom kanske en fungerande boston dynamics hund?

Skrivet av Hellspites:

Tyckte trailer sög.. sa absolut inget om hur spelet kommer att vara, fick typ epilepsianfall när såg den. Så brutalt dålig.. Dom stressade igenom scenerna. Jag var hypad över ett nytt bf, men inte nu längre.

Vad bra då att det kommer en gameplay video/trailer på spelet imorgon söndag. Som säger mer om hur spelet är en de normala "cinematics" trailersarna.

Skrivet av Kyraal:

När person A klagar på att UI är för iögonfallande, och person B klagar på att det inte är tydligt nog, är det säkert inte lätt att vara utvecklare Vi får hoppas på att man kan justera UI själv så det blir mer eller mindre synligt, så alla blir nöjda.

Detta är något jag velat ha sedan bf42, att kunna ändra färg på ui element till vad man vill. Samt att jag avskyr denna "neon"grafik på UIt då det inte alls är lättläst.

För att sedan inte tala om att de gör om alla menyer i varje spel, och känns nästan alltid som de lyckas göra det snäppet sämre för varje spel.

Lika dåligt UI som vanligt :D. Kan de aldrig fixa ett UI som går att använda och inte smälter in i bakgrunden...

Skrivet av krislevin:

Läckor kan vara verkliga, beroende vem det är som läcker. Coolt. Ser verkligen fram emot denna storyending delen av Warhammer Total War. Hörde att siege ska vara om arbetad också. Tack Daugeleven.

De 4 chaos gudarna, kislev och cathay är confirmed att komma med spelet som orginal raser. Announcades med första trailern. Sedan vill jag minnas att det är ett dlc som "ingår" om man köper spelet vid release, men detta vet vi inte vad det är än så länge.

Skrivet av anon_326114:

Var har du sett det någonstans?

Glodde på LegendofTotalWars stream igår där han nämnde det. Tror även han nämner det i sin egen gameplayvideo på detta scenario.

Skrivet av Mirage:

Tower defense mode kändes malplacerat i spelet, imo. Väntar spänt på mer nyheter, men detta kändes som "pass" för mig. Sugigt dock om man måste köra dem i kampanjen, hade hoppats på att de skulle vara en frivillig alternativt spelläge.

Detta skall vara mer eller mindre "sista fighten" i kampanjen. Så inget som kommer ta över alla andra vanliga fighter etc.

Skrivet av Avedagreat:

Klistrar in min andra tråd här istället för den passar bättre.
Men verkar som Medieval total war är på gång iaf:

Medieval total war på gång?
Har upptäckts att creative assembly har trademark Medieval total war.

Hittade denna video som tog upp det.

https://www.youtube.com/watch?v=F43pU4SD4bw&feature=emb_logo

Har även hittat registreringen på hemsidan som visas här:

https://trademarks.ipo.gov.uk/ipo-tmcase/page/Results/1/UK000....

Vad tror ni, kommer vi få ett nytt medieval total war? Man kan bara hoppas!!!
Han nämner i videon att man med samma metod kunnat lista ut tidigare titlar från dom.

Jag tror tyvärr detta bara är deras rebranding på "Medieval total war" till "Total war Medieval" som de har gjort med sina andra spel.