Inlägg av v1ctory

Inlägg som v1ctory har skrivit i forumet

Vi har startat en sektion i Destiny 2 [PC], välkomna!

http://friskyttarna.eu/destiny-2/

Skrivet av Richie77:

This ^

Så trött på allt gnäll angående mccree, han är inte mycket bättre än någon annan karaktär om man lär sig hur man skall countra honom. Phara äger ju upp mccree i vilken duell som helst. Till och med Lucio kan countra mccree, gjort det flera ggr. *Hero switching is your friend*

Dock kan jag hålla med om att dom bör fixa så att han gör mindre skada med sin hammer, speciellt mot tanks. Vilket verkar vara det som kommer hända. Men stunnen bör dom inte röra, den är sjukt nödvändig för balansen.

Det finns en anledning att mcree spelas i nästan alla officials, trots att widowmaker och pharah också är populära. Problemet är att balans helt beror på vilken nivå man pratar om. En mcree som har ordentligt aim torskar inte mot en lucio och sätter ett par snabba i pannan på pharah.

Samma sak gäller widowmaker, det är en fullständigt värdelös hero för dåliga spelare men en av de absolut bättre i händerna på en riktigt duktig spelare.

Servervalet är nu klart och vi kommer att spela på Alustin. Syns in-game imorgon eller några dagar senare.

Vi öppnade precis en ny sektion för Black Desert, varmt välkomna!

http://friskyttarna.eu/ny-spelsektion-black-desert-online/

Skrivet av dmn:
Skrivet av koleny:

Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé

Spelar ju ingen roll. Om alla kör med den så är det lika för alla.

Klart det spelar roll. Spel som CS:GO (eller egentligen samtliga esportdiscipliner) skulle vara direkt förstörda av muslatens. Lika dåligt för alla är inte en bra lösning om man vill sälja in ett nytt koncept.

Skrivet av xorpen:
Skrivet av v1ctory:

Att kunna byta ut den klaustrofobiska fov:n är nästan i paritet med expansionen. Nu slipper man känna sig som en periskopoperatör efter man lirat något annat..

Det har man dock kunnat göra väldigt länge genom att ändra shortcutten (ha!). Så det kan du göra direkt.
Kommer inte ihåg vad det var man lägger till dock.. typ -fovfix eller nåt liknande, det är bara att kolla i forumet.

Den ändringen patchades in för över ett år sedan.

Att kunna byta ut den klaustrofobiska fov:n är nästan i paritet med expansionen. Nu slipper man känna sig som en periskopoperatör efter man lirat något annat..

Skrivet av dTexN:
Skrivet av v1ctory:

Syftar du på gear när du säger tamt? Ville man ha svårt endgame är vertikal gearprogression det sista man ska lägga till. Hade inte WoW droppat rejält bra gear i mythic hade massor aldrig haft en suck att ta sig igenom hela HM.

Kanske lite, men inte riktigt så.
Jag tänker mest på djupheten hos karaktären. När jag spelade, vid release. Hade man låst upp alla 5 skills till alla vapen som man nu kunde använda redan vid lvl 15. Sen nötte man samma skills resterande 65 lvlar och efter det. <- Det ser ju inte ens roligt ut när man läser det.

Det kändes aldrig som att min gubbe utvecklades och blev starkare. Förståeligt för WvW och PvP. Men riktigt kasst för PvE känslan där iaf jag kände att min gubbe inte blev så intressant, utöver att siffrorna på mina slag och fiender var högre. Jag tycker inte det bästa ska gå och köpa med guld, eftersom det bara uppmuntrar till 3epart.

Och det mesta man gör vid 80 känns väldigt faceroll, eventen som uppstår behöver man knappt ha någon aning om vad man ska göra så får man massa creds för det. Jag vill ha något där det kräver mer kordination, svårare och som ger unika saker. ^^

Det är delvis ändrat nu och skills/traits portioneras ut jämnare till maxlvl. Tveksamt om det är så mycket bättre då väldigt få nya har lagts till. Nya systemet för specializations verkar desto bättre dock. Fler skills/vapen har man väntat på en stund.

Skrivet av dTexN:
Skrivet av naesan:

Väldigt nice och något att se fram emot. Ett helt fantastiskt spel rent mekaniskt, balansen i PVP är bland det bästa man skådat och för gubbar som mig är casual-tempot helt okej. Ändå saknas det något i detta spel. Svårt att sätta fingret på dock.

2 saker imo.

Character progression. enligt mig är det alldeles för platt. visst det underlättar för ett balanserat pvp, men pve blir alldeles för tamt.

Och så endgame content, det är alldeles för casualvänligt.

Syftar du på gear när du säger tamt? Ville man ha svårt endgame är vertikal gearprogression det sista man ska lägga till. Hade inte WoW droppat rejält bra gear i mythic hade massor aldrig haft en suck att ta sig igenom hela HM.

Skrivet av darkthunder:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av marcus8958:

Pay 2 Win

Hur?

Du kan tex inte köpa pvp gear med guld.

Style War från Kina gick in i mythic highmaul med avsevärt högre ilvl efter att ha serverhoppat och köpt brf epics i massor av guld de gissningsvis köpt. Plockar de bara bort sådant är det inte mig emot att man kan köpa guld så länge inflationen gör att en vanlig spelare har råd med enchants/flasks. Å andra sidan är en guldmarknad för WoW inte direkt nyheter.

Och trots deras "fuskande" så hamnade dom inte som "World First". Go figure.

Skulle ändå gissa att de på plats 4 inte direkt är överlyckliga.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av marcus8958:

Pay 2 Win

Hur?

Du kan tex inte köpa pvp gear med guld.

Style War från Kina gick in i mythic highmaul med avsevärt högre ilvl efter att ha serverhoppat och köpt brf epics i massor av guld de gissningsvis köpt. Plockar de bara bort sådant är det inte mig emot att man kan köpa guld så länge inflationen gör att en vanlig spelare har råd med enchants/flasks. Å andra sidan är en guldmarknad för WoW inte direkt nyheter.

Skrivet av krythorian:

Dom lovade ett spel för hardcore människorna, vad vi fick var knappast hardcore däremot så var det en massa skit som var låst bakom timewalls och nu försöker dom göra spelet till jag vet inte vad.

Timewalls vet jag inte? Visst var deras progression stelbent (att sista raiden var 40m och folk hypade det var dömt att misslyckas) men det kändes för min del som att det mesta var osmidigt och man tvingades göra tråkiga saker i väntan på det roliga. Att man fick grinda quest istället för instanser som daily tycker jag samanfattar det bäst.

Skrivet av xorpen:

Bytte guild för någon månad sen, nu kör vi 5h raid 6 kvällar i veckan.. jävligt kul måste jag säga. Framtiden är oviss, men de raidintresserade som lämnade för wow börjar iaf komma tillbaka - där raiden clearades på 4 dagar.

Sanning med en rätt rejäl modifikation. 4 guilder har rensat highmaul, en ryskspråkig, en finskspråkig och en kinesisk. Utöver det har en internationell guild 7/7 medan ett 30/40-tal har 6/7. Mig veterligen spelade en av dessa personer Wildstar med Eugenic, men rätta mig gärna.

Sedan släpps nästa raid med 8(?) bossar relativt snart. Tror de som är färdiga med highmaul uppskattar pausen.

I Wildstars fall är det tvärt om, massor med roliga bossar även om svårigheten inte är på den nivå som folk hypar den till.

@Xorpen
Du beskrev just en vanlig väldesignad raidboss. Loggarna från GA/DS är rätt entydiga: Espers och Medics helar till stor del med två skills. Spellslingers beroende på ST eller AoE med ungefär lika många. Min poäng vad gäller PvP är att en rotation av 3-5 knappar + gadget och röda fält på marken mer eller mindre helt kan räknas bort vad gäller svårighetsgrad. Det kräver ingen uppmärksamhet om man är van vid annat. Att göra en hel bossfight i transitionfasen på sista bossen i Skullcano hade varit svårt om tanken är att utmana rörelse. Men som sagt, att Wildstar har fantastiskt roliga bossar är inget jag vänder mig emot. Bara den överhypade svårighetsgraden.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Newklear:

Även om man blir besviken/arg bör man inte uttala sig som han gjort/gör på ett medium som Twitter, det kan nog göra gott att få en mer känslomässigt stabil VD.

Håller med, men nu vet vi ju inte vad som händer innanför dörrarna för dh, om det vart riktigt dickmove utav folk som arbetat på dh.

Eller om det är robert som bara är knasig.

Jag menar om han nu inte varit en skitstövel och arbetat med dh sedan 2010, och det är ditt lilla barn sen görs en backstabb.

Jag tror nog flesta skulle reagera likadant, dock inte som honom kanske, men han är mer öppen som person.
Det är hans personlighet.

åter igen han vart ju inte direkt kunnig inom esport så vi får ju hoppas vi får en yngre vd med gaming och esport som intresse sidan av.

Oavsett hur många knivar han fått i ryggen hjälper det där verkligen inte hans sak. Tror alla kan hålla med om att utvecklingen av DH varit god och han skulle sannolikt vinna mer sympati genom att spela på det.

Känns ju som en mogen snubbe.

Problemet är att man inte behöver sikta i någon större utsträckning. Stora och smarta eller aoe heals är vad som levererar en stor del av healsen. (reverie/sooth spam, sustain/voidspring och shieldsurge/emission som mest kräver att man är vänd åt rätt håll. ) Kvar står man med en rätt blek healingmekanik och att undvika telegrafer, efter att ha lirat PvP i en stor del av mina MMO-spel är det ingen större sport att dansa runt fält på marken tyvärr. Healingen i vetdungeons innan man stompade allt var betydligt intressantare än vad den någonsin hade potential att bli i en raid. Att hela en 10-manna hade varit ett par tusen ggr intressantare och hade ironiskt nog krävt mer sikte än en 40-manna.

Skrivet av xorpen:
Skrivet av v1ctory:

Synd då Wildstar i grunden var ett bra spel. Hade däremot gärna sett att de fokuserad på spelets styrkor vilket med nuvarande combatsystem inte är 40-manna raids. 10-manna med ett större djup till samtliga klasser och svårare bossar hade varit roligare. Flertalet klasser är så otroligt enkelspåriga att man blir gråhårig.

Har du lirat 40-manna raiden? Det förvånar mig eftersom jag aldrig hört någon säga att det INTE är spelets höjdpunkt. Dom som klagar brukar istället vara personer som inte har satt sin fot i en WS-raid, eller inte klarar av att ta sig igenom den enklare raiden.
Dock så failar många guilds på "the roster-boss" eftersom det är knepigt att fylla på med folk i ett glesbefolkat lir för skitsvåra raids.

Nej, jag har inte spelat 40-manna raiden men att kalla den skitsvår är att ta i. (Felmarginalen med vissa mekaniker kombinerat med 40 pers som håller olika nivå är inte vad jag skulle kalla intressant svårighetsgrad) Visst, det finns flertalet både väldesignade och svåra mekaniker men som spelet funkar och de flesta klassers rotationer ser ut blir det inte skitsvårt. Hade man däremot behövt fokusera mer på att spela sin klass samtidigt som det fanns mer att fokusera på än vad som nu är fallet hade det varit en annan sak.

Det saknas allt ifrån raidcooldowns, djupare tankmekaniker (allt ifrån cooldowns, aktiv mitigation och en ökad interaktion med healers), definitivt bättre healmekaniker (bara att titta på en parse från någon av healerklasserna) och dps som i större utsträckning behöver använda fler offensiva och defensiva CD's och har en rotation som är djupare än vad som nu är fallet. Problemet ligger egentligen i LAS som i min mening begränsar spelet mer än något annat. Det finns många intressanta skills men bara ett fåtal används och ännu färre är effektiva.

Bossarna är väldesignade, det säger jag absolut inget om men ett mekaniskt djup saknas på många ställen.

Edit: Inget mot din upplevelse av spelet, jag gillade det också även om jag inte diggar deras raiddesign vad gäller spelarkvantitet eller klassdesignen i allmänhet. Men ska vi vara helt ärliga är healingen och i min mening combaten i Wildstar, oavsett antalet bossar dödade i datascape, ändå ett par mil ifrån det här andra mmo't på marknaden och deras content i bleeding edge progression. https://www.youtube.com/watch?v=pUhdIdXQYOI

Synd då Wildstar i grunden var ett bra spel. Hade däremot gärna sett att de fokuserad på spelets styrkor vilket med nuvarande combatsystem inte är 40-manna raids. 10-manna med ett större djup till samtliga klasser och svårare bossar hade varit roligare. Flertalet klasser är så otroligt enkelspåriga att man blir gråhårig.

Skrivet av jonis:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av CarniFlex:

problemet med pve grejen känns tyvärr att allt utom bezerker build håller inte i dungeons. Finns ingen poäng med att ha tanking warrior när du kan ha bezerker som tokdpsar sig rätt igenom allt.

Det är ett designproblem som släpar kvar efter att de gjorde dodge till ~odödlighet. Även om det funkar bra att dodga saker i pvp gör det PvE till en ren berserkerfest. För att raids (och nuvarande PvE) ska bli något riktigt bra behöver de defintivt splitta pvp/pve skill och balansera PvE:n så att defensiv och support både finns och behövs. De senare bossarna i spelet har haft betydligt bättre design än de dungeons som släpptes med spelet så i min mening är kan det bli riktigt bra.

Hoppet är det sista som dör (jag hoppas också), men de måste ändra otroligt mycket om de ska introducera riktiga raids känner jag.

Vem vet, det här kanske är en reaktion på att Blizzard officiellt la ned (det "oannonserade") Titan? ArenaNet har ju hela tiden haft ett spel med enoooorm potential, och så många saker rätt.

Absolut! Sen ska man inte överskatta hur lång tid det tar att utveckla en raid heller (att underskatta det är inte heller bra men en annan sak). Släpper A-net en 10-manna raid med ~5 bossar och lite balansförändringar hade jag varit nöjd en bra stund. Tre sådana per år är realistiskt när de fått upp farten och hade gjort GW2 till GW2.5.

Spelet behöver desperat content istället för living story. De sitter på den/det bästa PvP/WvW/Combat/Värld/Tech(dynamiska megaservrar)/B2P av alla idag lanserade MMOs. Tyvärr verkar de tjäna så pass bra pengar utan bättre content men som du säger ser de kanske sin chans att sparka iväg WoW när folk är trötta på WoD. Mer än ett år i SoO visar att Blizzard inte direkt är intresserade av att kasta content på sina spelare heller.

Önskelista (som jag gärna betalar expansionspris för):

*Revampad PvE där de insett att trinity har ett värde även om den kan modifieras något.
*Fler spellägen i PvP (koth, 3v3 arena, ctf) + bättre ranking/matchmakingsystem
*GvG som nyttjar PvP-systemet till fullo. ~10v10 utan pr0 guardian staffspam.
*Nya WvW-kartor med ett poängsystem med fokus på att kriga/ta saker under primetime.
*Guild halls och mer guildprogression generellt.