Inlägg av Ziros

Inlägg som Ziros har skrivit i forumet

Skrivet av Petrik:
Skrivet av Ziros:

"If they had given us the deal back then Lucas Arts would be alive today."

Ganska säker på att Disney fortfarande hade köpt Lucasfilms och därmed gjort valet att stänga Lucas Arts. Särskilt eftersom Disney tydligt har visat att man inte har något intresse av den sortens verksamhet.

Antager att ironi inte var ditt huvudämmne i skolan ?

Ungefär som att implicit läsning inte var ditt? Eller har du bara haft en dålig dag? Tycker bara att det hade varit kul att backa upp ett sådant påstående med någon form av exempel, ironiskt menat eller inte, om varför deras spel hade varit så häftigt. Särskilt eftersom alla pengar i världen förmodligen inte hade räddat Lucas Arts från nedläggningen av Disney.

Med det sagt hade det ändå varit kul att se vad Avalanche hade kunnat åstadkomma med Star Wars i sina händer i form av ett open-world spel.

"If they had given us the deal back then Lucas Arts would be alive today."

Ganska säker på att Disney fortfarande hade köpt Lucasfilms och därmed gjort valet att stänga Lucas Arts. Särskilt eftersom Disney tydligt har visat att man inte har något intresse av den sortens verksamhet.

Som sagt, tog några minuter innan nyckeln dök upp i brevlådan. Man tackar så mycket!

Skrivet av Cane:

Nån som spelat 1:an och testat demon på 2:an och kan berätta om de dummat ner spelet så mycket som jag misstänker att de har gjort?

En del, tyvärr. Den täckte ju trots allt bara två st singleplayer banor, men känslan från Supreme Commander är borta. Det som gjorde spelet till just Supreme Commander är borttaget eller ned dummat. Istället känns spelet som vilket RTS som helst. Men som sagt, det är multiplayer delen som gör ett strategispel. Får vänta och se hur det blir med den biten.

Skrivet av bf07:

Jag hoppas innerligt att spelet inte kommer att kräva Steam.

Sega har redan bekräftat att spelet kommer att använda sig av Steam.

Skrivet av Shimo:

Och om en predator börjar boxa på en så är man rökt... kan inte ta sig ur närstriden och man står bara där och tar slag efter slag tills man dör.

Spelet använder sig av tre olika typer av "melee-moves." Light Attack, Heavy Attack och Block. Där Light är vanlig attack. Block slår Light medan Heavy slår Block. Ungefär. Kände att det var knepigt att komma in i men när man väl börjar göra det blir det lite lättare. Har mest spelet som Aliens hittills.

Sega/rebellion har dessutom sagt att dedikerade servrar, server browser med mera kommer att vara närvarande i det slutgiltiga spelet. Detta är ju till trots bara en demo.

Skrivet av n3ro:

För det första är det inte EA som ligger bakom spelet utan BioWare. EA står för marknadsföringen i princip och har köpt rättigheterna för spelet. BioWare samarbetar med EA förmodligen för att spelet ska nå ut till en bred publik. Det finns säkert flera andra faktorer som har lett till ett samarbete.

BioWare "samarbetar" med EA av den enkla anledning att EA köpe upp BioWare oktober 2007, som sedan dess kombinerat BioWare och Mythic.

Så vitt jag vet är det dessutom fortfarande Lucasarts, inte EA, som bossar och är utgivare till The Old Republic. BioWare startade sitt samarbete med Lucasarts redan tidigare 2007, alltså innan uppköpet, och fick tillåtelse att använda sig av Star Wars licensen. Lucasarts har ju trots allt ensamrätt på den när det gäller Star Wars i spelsammanhang. Det har herr Lucas själv bestämt.

Citat:

...ett nytt Star Wars-spel, som inte har barn som målgrupp, ska annonseras imorgon.

Nu får ni väl dra er i kragen och hänga med i svängarna lite.

Spelet i fråga blev annonserat under VGA 2009 under natten som var, strax efter 02 svensk tid. Här dess webbplats: [http://www.lucasarts.com/games/theforceunleashed2/]

Skrivet av bjosarn:

Men de tillhör inte "orginal" lore:en?

Klart att de gör!

Känner ni igen denna från episod IV kanske?

http://starwars.wikia.com/wiki/Garindan

Det här är en ny annonserad samlarutgåva för Nord Amerika. Europa har som tidigare känt, en liknande variant, om något annorlunda, känd som "Black Edition". Där även Sverige ingår.

En tidigare nyhet finns här. Där nämns även att det är för PAL områden.

Skrivet av Psycho_Mantis:

Blir bara mer och mer skeptiskt till spelet tyvärr. Quicktime, Wolverines healingfactor, automatisk hoppfunktion...

Jag får ta och helt hålla med dig. Inget av dessa tycker jag hör hemma i ett AvP spel. Blir mindre och mindre intresserad av spelet ju mer man ser. Jag vill så gärna att spelet ska bli riktigt, riktigt bra. Förutsättningarna för det börjar se allt sämre ut.

Quicktime events, visst det kanske funkar i ett spel som Fahrenheit, Heavy Rain och liknande, som till och med kan tyckas passa in där (visserligen en smaksak). Men, ursäkta mitt ordval, i helvete gör det i ett AvP spel?! (förutsatt att det visar sig vara Quicktime, men det bådar ju inte gott)

Det här med "healing over time" så att säga, har jag heller aldrig varit något stort fan av. Var ligger skickligheten i att ta ett par träffar, sätta sig bakom en vägg, vänta på fullt HP och sedan springa tillbaka ut i strid? Blir man skadad ska man väl göra sig förtjänt av att få fördelen av att ha fullt HP? Bara jag som tycker det? Man ska inte uppmuntra spelarna till att spela mer defensivt än nödvändigt i ett ACTION spel.

Och det här med hoppandet, jag menar hur kan man ens överväga att ha ett sånt system, det hoppas jag sannerligen bara är till konsol versionerna. Det hör inte hemma i ett PC-spel och AvP hör hemma på PC:n (om du frågar mig iaf). Detsamma gäller tempot i spelet. Det ser ut att gå alldeles för långsamt, slow paced. En Alien ska väl inte promenera fram till sitt offer för att sedan slita det i stycken. För det är ju praktiskt taget vad de gör nu. Är det också på grund av konsolerna kanske? Eller tja, vad vet jag? Utvecklarna kanske är kompisar med skalman och tycker man ska ta det långsamt?

Skrivet av Psycho_Mantis:

Kanske ska ta och registrera sig på deras forum och gnälla som fan om att dom inte ska ha quicktime och healingfactor

Låter som en idé. Vi samlar ihop ett gäng och gör det.

Nej, man får ta och hoppas på att det hinner förbättras mycket det halvår som spelet har kvar.

Skrivet av L1ightF00t_:

Ser bra ut faktiskt, någon som vet hur de hade tänkt att "förkorta" namnet? Som WoW, WAR, AoC etc.

SW:TOR, eller bara TOR, tror jag är de vanligast förekommande förkortningarna.

I övrigt ser spelet relativt bra ut. BioWare verkar ta till sig av tidigare kritik och förbättra spelet därefter. Får se hur stor variationen på klasser och raser blir längre fram.

Citat:

..but I can shed more light on the fact that we definitely have the power to run MGS4.

Så vitt jag vet har väl ingen påstått att Xbox:en aldrig varit 'kraftfull nog' för att kunna köra MGS4. Med minskade texturer, nedbantat material, massvis av komprimering mm, så visst.

Problemet ligger snarare i koden och hur utvecklarna har valt att göra spelet, då spelet är utvecklat och optimerat för PS3. Någon (kommer inte ihåg vem) sa att man inte bara kunde porta koden för att få den att funka på en 360, utan man skulle behöva börja om från början.

Det ligger dessutom en hel del jobb i att fixa spelet för skillnaden mellan läshastighet och liknande mellan Blu-Ray och DVD.

Omöjligt på 360? Antagligen inte. Men vill utvecklarna lägga ner så pass mycket tid på det som det skulle behövas? En helt annan femma.

Det här med piratkopiering faller lite åt bägge håll. Det finns både positiva och negativa saker med det. Många väljer nog att ladda ner filmer/spel just för att det är billigare och enklare än att gå ner till butiken och betala dyra pengar för det, för det är just vad det är, en dyr investering (framförallt spel).

En del, å andra sidan (jag faller i denna kategori), laddar kanske ner ett spel för att se om det är något att ha. Hittar jag ett spel som jag verkligen tycker om, då köper jag det. För jag är en sådan person som tycker om att ha spelet/filmen fysiskt stående i samlingen i min bokhylla. Så i vissa fall kan företag tjäna på piratkopiering, till en viss grad. Då jag köper att spel som jag annars aldrig hade spelat överhuvudtaget.

Samma sak gäller kopieringsskydd rent allmänt. Många gånger väljer jag att inte köpa ett spel med ett skydd som kan skada min dator på något sätt, eller med begränsade installationer, då jag vet att jag kan installera ett spel mer än ett par gånger. Dessutom känns det som en dum investering. Med tanke på att man knäcker dem oftast inom en vecka i alla fall. Så pengarna kan göra mer nytta på annat håll.

En underbar nyhet!

Har velat ha en 3:a ganska länge vid det här laget, så man välkomnar varmt nyheten. Även om den är ett år bort.

Det enda jag verkligen inte hoppas Paradox gör, är att dem använder en 3D-värld som världskarta. Utan vanlig karta som i de tidigare spelen. På det sättet får man en bättre känsla av att man är en general, som sitter vid en karta och planerar och beordrar sina trupper runt.

Annars kan nog inget gå fel.

Utvecklare knuten till BioShock för PS3

Artikeln får det att låta som om 2K har överlåtit arbetet till Digital Extremes. När dem i själva verket har ingått i en deal där dem ska hjälpa, tillsammans med, 2K Games att optimera spelet för PS3 pga. av deras tidigare erfarenheter på konsolen.

Låter lovande.:up:

Själv så har jag en relativt hög procent av de spel jag köper som jag klarar av. Ligger nog kring +90% någonstans. Även om jag köper ett spel för enbart ett singleplayer eller multiplayer läge kör jag bägge. Man vill ju ha så hög valuta för pengarna som möjligt.

Skrivet av EliasN:

Konkurrens är viktigt. Hoppas de lyckas stå emot.

Håller med helt. Konkurrens är det enda som hindrar EA från att förstöra hela spelmarknaden. Dem köpte ju upp Bioware för inte så länge sedan. Bara en tidsfråga innan dem förstör dem också, precis som dem gjorde med Westwood, Bullfrog etc.

Starkt gjort av dem som tackar nej, synd att inte fler företag kan göra samma sak.

Tummen upp för Take Two!

En riktigt bra idé! I sig är det smart att ha videoresensioner, ofta kan det finnas spel man inte är så intresserad av och inte har läst så mycket om det men att man tar sig tid för att kolla på en video istället. Dessutom ser man bättre hur man kommer att spela spelet.

Bra information, man fick med det mest väsentliga vilket gav en bra längd på videon då den inte var för kort eller för lång.

Det enda jag skulle kunna klaga på är det som några nämnt tidigare, rösten för FZ i början kändes som den inte riktigt behöver vara där, så stryk den samt "tv". Annars var det bara bra.

Hoppas det fortsätter efter testperioden.

Skrivet av Kovski:

Hoppas det blir prispress på bd-skivor snart bara, de är dyra imo :<

Blu-Ray må vara dyrare än vad HD-DVD är, men konsumenterna har tydligt visat att de är villiga att betala mer för det bättre formatet.

Själv tycker jag att det är ett under att HD-DVD lyckats komma så pass långt som dem har, vore det inte för Toshibas deal med Paramount skulle de redan ha varit borta från marknaden.

Jag skulle säga att prissänkningen är en desperat åtgärd från Microsofts sida som valde fel format att satsa sina pengar på.

Vad säger man.. det är ju EA vi pratar om, fel och problem är vad jag väntar mig från deras sida.

Skrivet av Pirazy:

Och nu när det är dementerat kan de fortsätta utveckla kotor3 i lugn och ro och tillkännage det med pompa och ståt när det börjar närma sig release medan nån pratglad tomte på EA får se sig om efter ett nytt jobb.

Ungefär vad jag hoppas på.