Inlägg av Sebbepojken

Inlägg som Sebbepojken har skrivit i forumet

Det må vara en trailer som visar upp vapen, men jag tycker inte att det ser särskilt inspirerande eller utmanande ut att alla fiender bara står blankt ute i fältet utan att ta skydd eller något. Är det liksom en arcade shoot-em up eller är det bara trailern som vill visa hur häftiga vapnen är? Det ser liksom töntigt ut när spelaren själv och fienderna bara står ute i det öppna och skjuter på varandra som att det är 5-åringar med fingerpistoler.

Ja om man lanserar grinding som produkt får man väl se till att uppdatera den med nya saker att grinda efter eller åtminstone variera sättet spelarna gör det på Grinding må vara hjärndött, men även de som gillar grinding i spel lär ju ledsna efter en månad av samma sak. Utgivaren får väl välja om de är nöjda med sin månad på marknaden eller om de ska investera i en längre livscykel än så.

Kul att se att de kommer framåt! Som aktieägare är detta extra intressant eftersom aktien är tokbillig nu och alla tecken på att bolaget går vidare med utvecklingen bådar gott inför framtiden

Skrivet av Artikeln:

Ninja Simulator, Yakuza Empire och Cowboy Life Simulator

Och jag ser inte separata artiklar om dessa blivande mästerverk än därför att...?!?!

Skrivet av Konstig Inombords:

Går dem i förlust.
Så söker dem en ny formell.
Det är nästan ett måste för att överleva.

Om du inte vet
Om du de eller dem skriva skall
Skriv hellre de eller dom.

Skrivet av grollo_92:

Haha ja det var krystat men lät ändå bättre än MicrotransactionDay 3. Kanske blandar ihop spelet med något annat men har inte payday 2 otroligt mycket mtx på Steam?

Det finns många DLC, ja. Men jag förstår fortfarande inte hur du får DLC och kosmetiska anpassningar av karaktärens utrustning till pay to win? Eller varför ens göra sig lustig över att spelet har mycket innehåll släppt efter lansering? Vissa grejer är gratis, men det mesta får man betala för. Jag väljer hellre Payday 2 eller Killing Floor-modellen än Left 4 Dead-modellen där det är en total avsaknad av extra innehåll. I Payday 2 räcker det dessutom med att en i gruppen äger en karta för att resten ska kunna spela - till skillnad från många andra större varumärken i branchen där man helt sonika delar upp sitt community baserat på vad de betalat för!

Skrivet av grollo_92:

Pay2WinDay 3

Betala för att vinna ett coop-spel där du kan modda ganska exakt varje resurs utan reprimander? Javisst! ¯\_(ツ)_/¯ Jag tror du har fått konceptet lite om bakfoten.

Skrivet av SWEBarb:

4 år o dom inte är klara ens ? vad är det som tar sån tid då....

Är det dåligt förmedlad sarkasm eller är du bara okunnig? Du skulle ju kunna besöka utvecklarens hemsida och försöka göra korrelationen mellan deras namn och antalet anställda de är. Efter du är klar med det kan du fundera på hur lång tid man rimligtvis behöver för att utveckla ett spel av den här magnituden. När du är klar med det kan du även försöka läsa på lite i allmänhet om hur lång tid IT-projekt brukar kunna ta. Fyra år är absolut ingenting alls.

Skrivet av Fearnox:

Om du tror att en streamingtjänst för 100Kr i månaden motsvarar en speldator för 10 000kr(eller mer) så kommer du nog bli grovt besviken.
Antagligen så kommer du inte ens i närheten av samma upplevelse som du skulle ha fått via en konsol för ca 6 000Kr(eller vad nu dom kommer ta för kommande generation).

Jag skulle väldigt gärna sett något onlinespel, typ PUBG, Fortnite, WOW, Overwatch eller Final Fantasy 14.
Destiny kommer väl närmast antar jag.

Inte långt kvar nu, ska bli intressant att se vart detta tar vägen om någon eller några veckor.
Vad händer ifall väldigt många vill spela samtidigt, kommer det vara någon form av kö-system då?
Jag misstänker väl att google inte har kapacitet att ha alla spelare spelandes samtidigt, men vi får väl se

Lycka till alla betatestare!

Vad jag tror om prestandan har väl inget med spelutbudet att göra? Jag använder Steam Link hemma och vet vad det innebär att spela strömmande. Jag tror att det kommer vara samma sak här fast med längre fördröjningar, fler artefakter och fler anslutningsproblem. Men jag tror att prestandan kommer vara jämn eftersom dom har robust hårdvara på sin sida, vilket jag därmed slipper. Att spela i 60 FPS i UHD låter utmärkt eftersom det är så långt en modern TV sträcker sig.

Det jag trodde var att det skulle erbjudas en enorm flora med spel som man kan spela, inte 10-20 stycken.

Oj, det var inte många spel. Jag hade väntat mig åtminstone hundratals vid lansering. Men jag är å andar sidan inte särskilt insatt.

Idag har jag en kraftfull dator nog för att kunna fortsätta i flera år till, men efter dess kan jag tänka mig att en streaming-tjänst är mer ekonomiskt gynnsam än att köpa en ny PC för 20 000 kr (eller 10 000 om Nvidia slutar driva upp priserna ). Då förväntar jag mig att streaming-tjänsterna har så pass gott utbud att de kan motsvara majoriteten av mitt tio år gamla Steam-bibliotek. Om det bara ska vara ett fåtal hundra spel de har i hela sitt inventarie ser jag inte hur de ska kunna vinna över prospekt som mig.

Senaste 12 månaderna har varit tufft för en som aktieägare i Starbreeze, men i år har vindarna vänt Bolaget ser allt mer stabilt ut jämfört med hur nära ruinens kant de var förra hösten. Från 80 öre upp till 2,4 kr i år har gett en fin skjuts i portföljen!

@Sisyr:
@CARTMAN:
Missar jag någon nödvändig handling från Absolution eller är det bara hoppa på Hitman (1) som om Absolution aldrig funnits? Tänker att det säkert finns någon YouTube-video som sammanfattar alla cinematics och därmed handlingen. I värsta fall får jag väl läsa mig till vad som hände

Hitman-serien har alltid varit en av mina absoluta favoriter och jag har spelat igenom alla "de gamla" spelen flertalet gånger. Dessvärre tappade de mig helt med Hitman Absolution (eller vad det nu hette), där gamla sparsystemet ersattes med checkpoints som inte ens behöll ens progress på kartan. Det var inte så himla givande att ägna en halvtimme åt att smyga omkring och städa bort alla vakter och liknande som var i vägen, bara för att vid nästa load av checkpointen se de tidigare döda vakterna respawnade som om inget hänt?! Det kom ut en mod som löste det, men utvecklarna var snabba på att täppa igen det hålet.

Som troget fan hoppar jag ogärna över en titel så därför har jag aldrig hoppat på nya Hitman 1 och 2. Eller är det kanske lika bra att låtsas som om Absolution aldrig funnits?

Skrivet av grollo_92:

Mer cringe får man leta efter.

Lyckligtvis behöver du inte leta, Blizzard levererar mer pinsamheter för varje vecka som går!

Disco feeling?

Skrivet av trickeh2k:

Oh? Visste inte ens om att det fanns till iOS/Android. Här blir att ladda ned och inta soffposition ikväll känner jag!

Både Plague och Rebel Inc. finns till mobilen Jag har dock inte provat Rebel än.

@mrpijey: Jag har dålig koll på deras likviditet, men jag tror nog de uppfyller kreditkraven för att behålla sin AAA-klassning Produktkvalitet har inget med kreditvärdighet att göra och det är bara dumt att blanda ihop olika begrepp.

Trodde redan det här var släppt sedan länge, har sett JackFrags göra videor om det till och från senaste året. Men det låter väl bra att spelet är i ännu bättre skick nu än när han spelat det

Skrivet av mrpijey:

När får vi första AAABACAB++-utvecklaren då?

Ser inte meningen med dessa klassificeringar då det är väldigt flytande, allt beror ju på storleken på studion osv och det varierar ju. CD Projekt RED till exempel skulle jag klassa som en AAA-studio och ändå är de mikroskopiska jämfört med EA. Men nu börjar man ju med AAA+ osv också för att klassa om produkterna är MMOn eller GaaS-produkter osv... så snart blir det AAAA++$+~studion....

AAA är den högsta kreditvärdigheten ett bolag kan tilldelas. Det finns ingenting högre än det på skalan, så allt utöver det är i så fall bara hittepå.

Skrivet av breahl:

Hallå det är Hideo Kojima, klart han tror på sitt spel.

Givetvis tror utvecklaren på sitt eget spel. Men utgivaren är Sony, och de har bara ett ekonomiskt intresse i det hela. Om de inte tror på produkten kan de mycket väl försöka sminka grisen med några vackra ansikten.