Inlägg av Shodan
Inlägg som Shodan har skrivit i forumet
Just att satsa på en extremt snäv målgrupp handlar iof inte om att tjäna pengar. Inte när det gäller wokebitarna. Det är någon ledningen som haft sin ideologi och anställt och styrt utvecklingen därefter.
Att liret är närmast självspelande och att det inte finns några pussel och dragon ages tidigare mörka atmosfär raderats är dock för att bredda målgruppen
Tash hyrde de ju in en extern konsult med noll erfarenhet som fick skriva manus bara pga hennes profilering
Förvisso "bara" 17 timmar in, men förvånansvärt välpolerat efter dagens standard i spel. Är helt fast, det enda som hindrat mig är 39 graders feber och arbete.
Verkar som du har mycket fritid. Blir lite sånt när man jobbar 6-21. Har typ hunnit bada och testa grafikinställningar
Jag älskar hu öppet spelet är, inte bara världen, men hur utvecklarna låter en spela som man vill och utforska. Hittade en "nygrävd grav" just. Hade en spade så grävde upp den och där i lågt det en rustning och en sköld. Liksom älskar sånt här som känns helt random i världen. Det känns också logiskt att någon begravts där och inte bara för att spelmakarna ville jag skulle hitta det. Var bakom en sten och med högt gräs runt. Så man kan springa förbi där 100 ggr utan att upptäcka graven.
Finns nog en skattkarta för den någonstans
Vänta lite nu, är reviewbombing något bra? Jag trodde det underminerade betygsysten?
Jag trodde att man skulle rösta med plånboken, inte reviewbomba?
Ja om bombningen är berättigad. Liret har 1/10 kvaliteter när det gäller Dragon Age uppföljning, manus. Det är ofantligt dåligt som ett Dragon Age lir. Som ett casual lir utan story för 7-10 är det okay
Tror också att det hade sålt bättre om det var live service det är vad kidzen vill ha. Och förmodligen hade dom en svag marknadsföring och nådde inte ut till den breda massan för kollar man på metacritic så verkar dom flesta tycka att det är ett bra spel i alla fall. Sen fanns det väl youtubers som pratade skit om spelet men jag vet inte hur mycket det kan ha påverkat.
De fick höga betyg främst av politiska skäl. Faktiskt samma som många intellektuella störde sig på prackades på dem.
Liret pratar med en som man är fem och ska lära sig läsa
Dock så gällande snittbetyget är metacritic lite närmare och det recensionsbombas med rätta då det nästan är kriminellt vad de gjort med licensen. Men gameplay om man är en ung ungdom eller bara vill ha det super casual är helt ok.
Själv skulle jag vilja ge det två betyg. 1/10 och 7/10
Ja de hade ju kunnat göra Henry adlig och så får han fostra en ny rookie
Jag tror jag spelade en två timmar efter att man kom till kvarnen, om det säger dig något? Råkade sedan prata med någon som aktiverade ett DLC, där man var tvungen att spela som en kvinna som smög runt i en gammal gruva. Det var spelmekaniskt inte jättekul och tyvärr spiken i kistan.
Låter som du gjorde Theresa DLC:t. Det är rätt så linjärt och låser dig ett bra tag tills du är klar med det. Gillar Theresa så var okay med mig men kändes nog bättre göra det sist som i första genomspelningen mot först i den andra
För mig föll de på den dåliga dialogen, storyn och röstskådespelarna. Som man blev påmind om precis hela tiden genom ett överflöd av cut-scenes och påtvingad dialog. Kändes som Xena krigarprinsessan, fast förlagt till medeltidens böhmen. Ett av mina sämsta köp på gog.
Jag har aldrig någonsin upplevt bättre dialog, story och röstskådespelare i ett spel hur lång tid fick det? Det är ju naturligt att man ger upp något som ger ett dåligt första intryck.
Vadå det är ju enkelt du gör en subjektiv bedömning om det är snyggt eller ej. Jaggies har jag dock aldrig sett som snyggt. Sen brutalt stela animationer är fult.
Realism kan va hänförande. Finns ju inget i spelvärld som slår moder natur ännu men det är få lir som eftersträvar realism. Kcd för att vara ett så gammalt spel ska inte vara så snyggt. Morrowind jag kör nu är fult dock även via openmw.
"Striderna, exempelvis, är precis som tidigare ganska långsamma affärer och de främjar tålamod och timing. I början är de heller inte särskilt roliga, men allt eftersom jag lär mig fler tekniker (oftast via diverse skickliga krigare runtom i världen som ger mig lektioner) så blir även striderna mer intressanta. Inte minst eftersom också motståndare börjar använda dessa tekniker. Det är inte bara att blocka eller ducka som gäller, utan det finns riposter, kontringar och diverse andra knep att ta till. Jag har kul, men kan likväl tycka att striderna inte heller denna gång är något som direkt lyfter spelet. Framför allt inte när man tvingas fajtas mot mer än ett par stycken fiender. Stridssystemet är helt enkelt inte byggt för det, och jag slåss minst lika mycket mot target lock-systemet som mot kanaljerna som försöker avliva mig. Det där jäkla systemet är inte en medarbetare, det är en motarbetare."
Låter inte som ett "Mästerverk" direkt.
Beror på hur man läser bibeln. För mig säger det mesta att det inte är ren arkad och att de satsar mer på immersion och rollspelning än att du är batman
Alltså är liret sant sina rötter och försöker gå sin egen väg istället för att arkadifiera och försöka bredda målgruppen på bekostnad av karaktären du spelar.
Tack! Det är ju inte samma sak, men går absolut. Man får storyn från ettan återförklarad för sig bitvis under de första timmarna. Så ja, det funkar, törs jag påstå.
Se ovan! Det går bra att köra på.
Realismen i att fajtas mot kameran? Nu hänger jag inte med.
Lockpick var i min erfarenhet antingen för enkelt eller för svårt, beroende på svårighetsgrad på låset och nivå på färdigheten.
Haha, tack så mycket!
Ja du slåss ju i första person. I de flesta action rpgs fuskar du och slåss i tredje person. Har du hjälm så har du ännu mer begränsad fov. Detta är vad du beskriver som att kämpa mot kameran
Sen ska du parera från fyra håll samtidigt. Rörelsemönstrena i ghost of tsushima, rise of ronin, assassins creed välj vilket spel som helst egentligen är inte direkt realistiska men det är ju ett måste för att kunna slåss mot grupper effektivt ensam. Världens skickligaste mortal kombat artist har problem i de här lägena irl mot genomsnittliga fighters där de en mot en hade vart helt överlägsna.
Så ja du kämpar mot "kameran" förutom då att du på något sätt ska kunna parera åt alla håll samtidigt klart det är brutalt svårt
Hur skulle de behålla realismen genom att göra det möjligt att effektivt bekämpa flera samtidigt? Kräver ju teleportationmekaniker som de flesta action rpgs utnyttjar. så det är en bra form av frustration man känner igen från ettan där man får välja och planera sina strider och inte va rädd att baila ur.
Sätta sig på hästen och börja om kanske är strategin även i tvåan när man fastnar i 4 vs 1 lägen lol
Lockpick igen som minus kanske är för traditionellt. Men de har väl easy mode med direkt antar jag. Med mus var det ok i ettan. Total katastrof med gamepad
Är dock inte hela idén med RTX och DLSS att det spelar allt mindre roll vad korten klarar native utan hur bra de kan prestera med "fusk"? För i ärlighetens namn är det ju i stort sett omöjligt att skilja "fejk"pixlar från "riktiga".
DLSS 4 tycks ju bli amazing!
Har du någonsin använt dlss. Det är stor skillnad mot native 4k
Alla vapen i doom 2. Lirade inte mycket quake men de lyckades där med
11 års nekrobump. Openmorrowind gör det otroligt smidigt komma igång igen
https://pbs.twimg.com/media/GgaHZ4wWAAA1IuO?format=jpg&name=s...
Fann denna på X och tycks ju summera rätt bra hur vissa tycks tänka... förstår inte alls. Med nyare teknik och noder kommer det ju bli en fantastisk spelupplevelse för det mesta. Förstår inte negativiteten och doom&gloom-andet.
Skämtet i memen är att den kommer ha samma prestanda som ps 4 pro
Men har inte grafikutvecklingen alltid handlat om att hitta tekniska genvägar för att uppnå något som upplevs som bättre än vad det "egentligen" är?
Klart det finns nackdelar med DLSS, men det finns det ju med nästan alla tekniker. Mitt intryck är att fördelarna nu överlag överväger nackdelarna med tanke på att bildkvaliteten är så otroligt mycket bättre än i början när DLSS kom. Sen finns ju såklart inputlag kvar som en faktor att väga in, men jag undrar hur viktigt det är för den stora massan spelare?
Då bildkvalitén är sämre än utan så varför jämföra äpplen med päron. Förr i tiden gjordes jämförelser gällande bildkvalitet. Nu är enbart fps viktigt spelar ingen roll hur det ser ut?
Framegen och DLSS4 osv är missvisande att visa på prestanda tabellerna i mitt tycke. Skulle dom visa ren rastrerings prestanda hade det inte alls varit så stor skillnad.
Ja, det är häftigt att kunna få 100 fps mer med AI men hur funkar det egentligen? Vad är nackdelarna?
Jag tror det när jag ser det när fps genererade med AI flyter på lika bra som med ren rastrering.
Flyter på gör det ju men du förlorar i bildkvalitet och riskerar mer inputlag pga all extra behandling. Finner der fascinerande hur de lyckas komma undan med dlss som magi pill i marknadsföringen
Han kanske hade en karatefylla av Guds nåde?
Han har säkert gjort sig förtjänt av en avstängning dock men mycket märkligt att man kan bli permanent avstängd.
Inte säkert det finns någon anledning alls annat än personkemi. Om han inte bett om att bli avstängd det händer ju också
Nekrobumpar mig själv. Andra genomspelningen nu. Liret har verkligen etsat sig fast i hjärnbarken men grafiken på 48" 4K oled är något helt annat än 35" 1080p uw jag körde i första genomspelningen. 3080 orkar hålla runt 60 fps i maxade inställningar med 1x aa. ehövs inte mycket då texturerna är så högupplösta i sig.
Har inte haft en krasch och liret imponerar nästan mer idag när jag först lirade det.
Så sjukt genomtänkt speldesign på alla plan och jag lyckas inte hitta minsta lilla fel i story och
Röstskådespeleri. Vilken clash efter att ha kört dragon age:veilguard.
Precis som första genomspelningen kämpar jag med svärdviftandet men jag låste upp nyckeln och hittade flyter i första genomspelningen så lär mig nog cykla igen.
Ska jag försöka krysta fram någon kritik så hade de vart i tressanta om de gjort mer sim av själva jakten.
Har lite att anmärka på pilbågarna men djuren paraderar på sina spår och ingen Stealth behövs. Nu kan man ju förstå att de inte vågar göra the hunter classic av det hela men illusionen dör.
Så här 2024 så kan man bara inte sluta tänka på hur brutalt detta lir hade vart i vr. Hade vart något totalt vansinnigt immersivt.