Inlägg av Shodan

Inlägg som Shodan har skrivit i forumet

Skrivet av kalleball3:

Jag tror jag spelade en två timmar efter att man kom till kvarnen, om det säger dig något? Råkade sedan prata med någon som aktiverade ett DLC, där man var tvungen att spela som en kvinna som smög runt i en gammal gruva. Det var spelmekaniskt inte jättekul och tyvärr spiken i kistan.

Låter som du gjorde Theresa DLC:t. Det är rätt så linjärt och låser dig ett bra tag tills du är klar med det. Gillar Theresa så var okay med mig men kändes nog bättre göra det sist som i första genomspelningen mot först i den andra

Skrivet av kalleball3:

För mig föll de på den dåliga dialogen, storyn och röstskådespelarna. Som man blev påmind om precis hela tiden genom ett överflöd av cut-scenes och påtvingad dialog. Kändes som Xena krigarprinsessan, fast förlagt till medeltidens böhmen. Ett av mina sämsta köp på gog.

Jag har aldrig någonsin upplevt bättre dialog, story och röstskådespelare i ett spel hur lång tid fick det? Det är ju naturligt att man ger upp något som ger ett dåligt första intryck.

Vadå det är ju enkelt du gör en subjektiv bedömning om det är snyggt eller ej. Jaggies har jag dock aldrig sett som snyggt. Sen brutalt stela animationer är fult.

Realism kan va hänförande. Finns ju inget i spelvärld som slår moder natur ännu men det är få lir som eftersträvar realism. Kcd för att vara ett så gammalt spel ska inte vara så snyggt. Morrowind jag kör nu är fult dock även via openmw.

Skrivet av s3ng:

"Striderna, exempelvis, är precis som tidigare ganska långsamma affärer och de främjar tålamod och timing. I början är de heller inte särskilt roliga, men allt eftersom jag lär mig fler tekniker (oftast via diverse skickliga krigare runtom i världen som ger mig lektioner) så blir även striderna mer intressanta. Inte minst eftersom också motståndare börjar använda dessa tekniker. Det är inte bara att blocka eller ducka som gäller, utan det finns riposter, kontringar och diverse andra knep att ta till. Jag har kul, men kan likväl tycka att striderna inte heller denna gång är något som direkt lyfter spelet. Framför allt inte när man tvingas fajtas mot mer än ett par stycken fiender. Stridssystemet är helt enkelt inte byggt för det, och jag slåss minst lika mycket mot target lock-systemet som mot kanaljerna som försöker avliva mig. Det där jäkla systemet är inte en medarbetare, det är en motarbetare."

Låter inte som ett "Mästerverk" direkt.

Beror på hur man läser bibeln. För mig säger det mesta att det inte är ren arkad och att de satsar mer på immersion och rollspelning än att du är batman

Alltså är liret sant sina rötter och försöker gå sin egen väg istället för att arkadifiera och försöka bredda målgruppen på bekostnad av karaktären du spelar.

Skrivet av Mikael Berg:

Tack! Det är ju inte samma sak, men går absolut. Man får storyn från ettan återförklarad för sig bitvis under de första timmarna. Så ja, det funkar, törs jag påstå.

Se ovan! Det går bra att köra på.

Realismen i att fajtas mot kameran? Nu hänger jag inte med.

Lockpick var i min erfarenhet antingen för enkelt eller för svårt, beroende på svårighetsgrad på låset och nivå på färdigheten.

Haha, tack så mycket!

Ja du slåss ju i första person. I de flesta action rpgs fuskar du och slåss i tredje person. Har du hjälm så har du ännu mer begränsad fov. Detta är vad du beskriver som att kämpa mot kameran

Sen ska du parera från fyra håll samtidigt. Rörelsemönstrena i ghost of tsushima, rise of ronin, assassins creed välj vilket spel som helst egentligen är inte direkt realistiska men det är ju ett måste för att kunna slåss mot grupper effektivt ensam. Världens skickligaste mortal kombat artist har problem i de här lägena irl mot genomsnittliga fighters där de en mot en hade vart helt överlägsna.

Så ja du kämpar mot "kameran" förutom då att du på något sätt ska kunna parera åt alla håll samtidigt klart det är brutalt svårt

Hur skulle de behålla realismen genom att göra det möjligt att effektivt bekämpa flera samtidigt? Kräver ju teleportationmekaniker som de flesta action rpgs utnyttjar. så det är en bra form av frustration man känner igen från ettan där man får välja och planera sina strider och inte va rädd att baila ur.

Sätta sig på hästen och börja om kanske är strategin även i tvåan när man fastnar i 4 vs 1 lägen lol

Lockpick igen som minus kanske är för traditionellt. Men de har väl easy mode med direkt antar jag. Med mus var det ok i ettan. Total katastrof med gamepad

Skrivet av Gertzy:

Är dock inte hela idén med RTX och DLSS att det spelar allt mindre roll vad korten klarar native utan hur bra de kan prestera med "fusk"? För i ärlighetens namn är det ju i stort sett omöjligt att skilja "fejk"pixlar från "riktiga".

https://youtu.be/rlePeTM-tv0

DLSS 4 tycks ju bli amazing!

Har du någonsin använt dlss. Det är stor skillnad mot native 4k

Alla vapen i doom 2. Lirade inte mycket quake men de lyckades där med

11 års nekrobump. Openmorrowind gör det otroligt smidigt komma igång igen

Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/GgaHZ4wWAAA1IuO?format=jpg&name=s...

Fann denna på X och tycks ju summera rätt bra hur vissa tycks tänka... förstår inte alls. Med nyare teknik och noder kommer det ju bli en fantastisk spelupplevelse för det mesta. Förstår inte negativiteten och doom&gloom-andet.

Skämtet i memen är att den kommer ha samma prestanda som ps 4 pro

Skrivet av bluebird:

Men har inte grafikutvecklingen alltid handlat om att hitta tekniska genvägar för att uppnå något som upplevs som bättre än vad det "egentligen" är?

Klart det finns nackdelar med DLSS, men det finns det ju med nästan alla tekniker. Mitt intryck är att fördelarna nu överlag överväger nackdelarna med tanke på att bildkvaliteten är så otroligt mycket bättre än i början när DLSS kom. Sen finns ju såklart inputlag kvar som en faktor att väga in, men jag undrar hur viktigt det är för den stora massan spelare?

Då bildkvalitén är sämre än utan så varför jämföra äpplen med päron. Förr i tiden gjordes jämförelser gällande bildkvalitet. Nu är enbart fps viktigt spelar ingen roll hur det ser ut?

Skrivet av RoxonMicke:

Framegen och DLSS4 osv är missvisande att visa på prestanda tabellerna i mitt tycke. Skulle dom visa ren rastrerings prestanda hade det inte alls varit så stor skillnad.
Ja, det är häftigt att kunna få 100 fps mer med AI men hur funkar det egentligen? Vad är nackdelarna?
Jag tror det när jag ser det när fps genererade med AI flyter på lika bra som med ren rastrering.

Flyter på gör det ju men du förlorar i bildkvalitet och riskerar mer inputlag pga all extra behandling. Finner der fascinerande hur de lyckas komma undan med dlss som magi pill i marknadsföringen

Skrivet av Kavakava83:

Han kanske hade en karatefylla av Guds nåde?
Han har säkert gjort sig förtjänt av en avstängning dock men mycket märkligt att man kan bli permanent avstängd.

Inte säkert det finns någon anledning alls annat än personkemi. Om han inte bett om att bli avstängd det händer ju också

Nekrobumpar mig själv. Andra genomspelningen nu. Liret har verkligen etsat sig fast i hjärnbarken men grafiken på 48" 4K oled är något helt annat än 35" 1080p uw jag körde i första genomspelningen. 3080 orkar hålla runt 60 fps i maxade inställningar med 1x aa. ehövs inte mycket då texturerna är så högupplösta i sig.

Har inte haft en krasch och liret imponerar nästan mer idag när jag först lirade det.

Så sjukt genomtänkt speldesign på alla plan och jag lyckas inte hitta minsta lilla fel i story och
Röstskådespeleri. Vilken clash efter att ha kört dragon age:veilguard.

Precis som första genomspelningen kämpar jag med svärdviftandet men jag låste upp nyckeln och hittade flyter i första genomspelningen så lär mig nog cykla igen.

Ska jag försöka krysta fram någon kritik så hade de vart i tressanta om de gjort mer sim av själva jakten.

Har lite att anmärka på pilbågarna men djuren paraderar på sina spår och ingen Stealth behövs. Nu kan man ju förstå att de inte vågar göra the hunter classic av det hela men illusionen dör.

Så här 2024 så kan man bara inte sluta tänka på hur brutalt detta lir hade vart i vr. Hade vart något totalt vansinnigt immersivt.

Kingdom come deliverance. Fick riktigt bra snits på svärdviftandet första genomspelningen men timingen är fortfarande off och har inte fått in mina combos i muskelminnet ännu.

Skrivet av Neroz:

Fast det behöver du inte.

Denna patchen är enormt stor, ja, men inte lika stor som hela spelet.
Om du måste installera om hela spelet för varje patch så är det något som är väldigt fel på din sida.

vill minnas liret var 122 gb när jag köpte det. patchen var på 120 gb...

och idag kom en till på 10 gig bara

Skrivet av JollyRoger:

Har någon hunnit testa senaste patchen? det var många GB att ladda ner

Fullkomligt idiotiskt att man måste ominstallera hela liret för varje patch

Skrivet av Snabeltorsk:

Har en polare som har över 3000h i Th:Wh3, själv har man bara 260h men galet så bra spel det är. Hoppar in lite då & då när jag tröttnar på spelen jag egentligen håller på med (Diablo4)&(Stalker 2)

Bra vete gudarna men det har absolut one more turnberoendet. Kul universum men det är på tok för mycket kaos med striderna

Liret peakade med empire alt shogun 2

Skrivet av Jönsen:

Tack för svar! Ja det blir nog engelska hela denna genomspelningen, kör jag igen så blir det ukrainska men då är det kanske inte hela världen att man missat lite heller.

Är det inte större risk man missar något med otextad engelska vs textad ryska?

Hade tydligen förbokat detta och glömt bort det. Fick iaf en bättre deal än om jag köpt/förbokat idag. Hur är laddningstiderna? Har ingen plats på SSD:erna så försöker installera på snigeldisk men steams servrar är långsamma tyvärr.