Inlägg av Ymer

Inlägg som Ymer har skrivit i forumet

Ser ut att vara samma gamla trötta motor som innan...

Skrivet av Tobis:

Är det slavigt att arbeta som utvecklare i spelbranschen? Random fråga, inte remedy-specifik

Generelt sett ja. Även i Sverige. Hört från folk som tex jobbat på Dice.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Berätta gärna hur lång tid det tog att hitta alla. Och spoilar ni några blir det inga julklappar. Eller julgröt.

Tror det tog mellan 5-10 minuter. Några var rätt svåra att hitta tyckte jag!

Skrivet av ulrik.borg:

Nu har ju denna AI inte "lärt sig Starcraft själv" utan genom att studera andras spelande, men jag är ändå lite nyfiken på om det inte också delvis är ett utslag av "amatör spelar mot proffs".

Exempel: Jag som hyfsat begåvad matematiker och strateg (oj vad jag skröt där) har fullständigt utklassat pokerspelare som spelar dagligen och tjänar rätt bra slantar på sitt spelande. (Jag spelar poker typ 2-3 ggr om året, högst ofrivilligt.) De blir rasande på att jag spelar "korkat" och inte efter "reglerna" som proffsen följer, typ "hur F----N kan du satsa med en sån J-VL- hand? Det är ju IDIOTISKT!". Dvs har vi här en AI som spelar rätt bra, men vinner för att den inte spelar som en förväntad professionell motståndare, eller spelar den som en bra, professionell spelare för att den lärt sig imitera dragen, eller är det så att den hittar nya, geniala strategier, dvs utifrån sin "kunskap" är kreativ och innovativ?

När det gäller tidigare spel (fr.a. Go vill jag minnas) visade AI:n att den kunde "komma på" helt nya, oväntade drag och strategier. Här verkar(?) den mest kopierat vinnande strategier som människor tidigare använt.

Du spelade en förlorande strategi mot dina poker kamrater, det var därför dom blev upprörda för du vann pga tur. Statistiskt sett bör du undvika vissa händer för i längden kommer du förlora om du fortsätter Spela dom. Spelar du bara 2-3 gånger om året har tur en mkt större roll. AIn gör sina val efter vad som kommer ge den störst chans att vinna.

Ja precis heat signature är det! Tack så mycket!

Sökes, 2D top down rymd spel med tid manipulering

Hej söker ett Indie spel som fungerar ungefär som superhot. Ju mer man rör sig desto sabbare går tiden. Man spelar som någon slags rymd pirat och kan sätta sig fast på större skepp för att sedan infiltrera dom. Kan fortfarande vara under utveckling men har släppts genom greenlight. Någon som vet vilket spel jag menar?

Mycket mysigt!

Men jag fick också känslan att man nästan hörde hur ni tänkte pga de här titta in i kameran snacket.

"Okej titta lite på Bennet sen lite in i kameran sen Bennet, kameran, Bennet, åh... Bennet....Ah juste kameran!"

Någon som skulle vara intresserad av att köpa gammla nr av pcgamer? Från sent 90tal och framåt.

FZs vidriga hat och smutskastning mot Japaner fortsätter...

Skrivet av sCaz:
Skrivet av conthox:
Skrivet av papaz1:

Finns inget som hindrar andra än koreaner att spela och bli bra på Starcraft.

Är så trött på hela den diskussionen på Teamliquid och andra sajter.

Det enda som hindrar västerlänningar är lathet. Vi spenderar tid på forum och klagar på balans, koreanerna sitter tillsammans under samma tak och tränar 10 timmar om dagen.

Förutom det faktum att det inte finns samma möjlighet att försörja sig på spelandet här som där. Det är svårt att hinna med ett heltidsjobb för att sedan sitta i 10 timmar per dag - det blir inte så många timmar över för mat, sömn och andra saker som man kan tänkas behöva...

Det var tråkigt. Så resonemanget ditt är då att om exempelvis jag vill börja tävla i motorcross så ska den högsta ligan bara för att jag började spel regleras om till 50 kubiks maskiner, man får inte hoppa och underlaget skall inte vara speciellt löst på banan eftersom jag inte har tid att träna upp mig? Eller säga åt USA att lämna lite utrustning hemma och "ta det lite lugnt" när det far ut och krigar i u-länder?

Förutom ambition och nedlagd träningstid är det väl sedan gammalt känt att asiatiskt folk generellt sett är snabbare är västerlänningen i såväl huvud som kropp och allt detta kombinerat med den koreanska synen på datorspel gör att de är dominerande. Simple as that.

Haha du tror på allvar att dom har fysiska fördeler framför västerlänningar?

Skrivet av conthox:
Skrivet av papaz1:

Finns inget som hindrar andra än koreaner att spela och bli bra på Starcraft.

Är så trött på hela den diskussionen på Teamliquid och andra sajter.

Det enda som hindrar västerlänningar är lathet. Vi spenderar tid på forum och klagar på balans, koreanerna sitter tillsammans under samma tak och tränar 10 timmar om dagen.

Förutom det faktum att det inte finns samma möjlighet att försörja sig på spelandet här som där. Det är svårt att hinna med ett heltidsjobb för att sedan sitta i 10 timmar per dag - det blir inte så många timmar över för mat, sömn och andra saker som man kan tänkas behöva...

Många spelare I Korea får inte lön från sina lag vilket man oftast får i EU/NE.
Skillnaden i nivå handlar alltså inte om pengar.

Kul att FZ är så objektiv i sina nyheter...

Det är ju badkläder till alla!
mer jämställt än så blir de inte!

Saknar också recension av coop läget

Se premiärfilmen från Gotham City Impostors

TF2: BATMAN

SKumt att dom har en motor för sp och en för mp

eh vad är microtransaktioner?

finns att köpa för 20kr på direct2drive.com

Julkalendern - Tojskräck

Rolig lucka idag!

Någon som har länk till trailern utan reklam eller bara så man kan sänka ljudet så slipper man skiten?