Inlägg av Insomniac
Inlägg som Insomniac har skrivit i forumet
Känns som när man smakar på amerikansk mat. På förpackningen är det explosioner och kaos, sen visar de gameplay och så är det långsamt och astråkigt.
Desto mer jag ser om Avowed desto mindre taggad blir jag. Längden är inte ett problem men tycker både story och gameplay ser ytterst mediokra ut, vilket precis var fallet med Outer Worlds.
Jag hoppas att det finns flera team på Obsidian, för annars är de människorna som gjorde New Vegas och Alpha Protocol borta sen länge.
Pentiment släpptes ju nyligen, det är coolt.
Måste manuset vara så... cringe?
Jag jobbar med servrar som har haft liknande problem.
I min begränsade erfarenhet så handlar det inte om att det är dyrt eller svårt att starta upp nya servrar.
Om det är värt att starta 1 server för att man har 100 användare, så är det värt att starta 100 servar om man har 100 000.
Däremot så finns det vissa prestandaproblem som bara visar sig när man har väldigt högt tryck på systemet.
Till exempel, jag har haft en server igång med x användare för en beta som körts sen i början av vintern, utan större problem.
Av någon anledning såg servern ovanligt mycket trafik under en kort period, vilket totalt sänkte allt.
Dvs, 10% mer användare ökade inte serveranvändningen med 10%, utan systemet slutade i stort sett att svara överhuvudtaget.
Det tog några timmar att benchmarka, komma fram till att det var databasen, och skapa en fix.
Jag tror inte att Blizzard är för snåla för att öka antal servrar, och det borde inte vara några problem för dem att sänka
antal servar när den ursprungliga rushen är över.
Jag tror att det sitter folk med koden framme när betan öppnar, och allteftersom fel upptäcks så fixas de illa kvickt.
Jag vet inte om du missförstod mig eller nått men självklart kan ett välbetalt jobb ändå anses "dåligt betalt" om det i relation till andra liknande jobb betalar mycket mindre. Eller vad menar du?
Jag tror inte att jag missförstod dig. Jag försökte förklara att en titt på snittlönen för röstskådespelare inte hjälper oss att förstå fallet Hellena vs Nintendo.
Som jag förstår det nu när jag läst på lite så verkar det vara ett problem överlag att VA har dåligt betalt. Så problemet med lönerna kanske är större än just Nintendo? Verkar finns väldigt många som sysslar med röster också som du säger och då blir ju konkurrensen stor.
Precis min poäng!
När jag var tonåring så var jag intresserad av film. Jag valde att inte göra det till en karriär för att jag visste att folk inom film ofta har dåligt betalt och dåliga arbetsvilkor. Anledningen är samma som här - det finns extremt många som vill jobba i branschen. Konkurrensen är stenhård och klagar du så finns det en lång kö av andra som de kan anställa istället. De flesta jag lärde känna under mitt filmintresse jobbar inte med film idag, av samma anledning. Den här situationen är m.a.o varken ny eller förvånande.
Men det är återigen bra att hon går ut och pratar om det här. Utan såna här historier så finns det inte en chans för andra att få reda på att röstskådespeleri är en tuff väg att gå.
Måste ju sättas i relation till vad andra inom samma bransch tjänar.
Nej, det måste det inte, och att göra det är att missförstå hur priser sätts. Ingen, inklusive Nintendo, tittar på någon typ av snitt och sätter lön baserat på det. Man tittar på de alternativ man har i handen och tar det bästa, sett till pris och kvalitet.
Uppenbarligen så tycker Nintendo/Platinum att Jennifer Hale var ett bättre alternativ och valde henne.
Det valet kan man tycka hur man vill om, men det är ändå ett beslut de tog med mer information än vi: Hur är Hellena att jobba med, hur låter Hale som Bayonetta, vad kostar Hale, etc.
De är antagligen medvetna om att det är märkligt att byta ut röstskådespelaren till en huvudperson, så det är nog inget de gör med en axelryckning.
Jag tycker att det är bra att Hale går ut och berättar om situationen, men tycker det är synd om folk automatisk går på hennes spår utan att veta vad som drev beslutet. (I den här tråden är många rimliga, men har sett mer ensidiga inlägg i andra forum).
Att Nintendo ska betala extra bara för att de har mycket pengar och hon vill ha mer pengar är också nonsens - en sådan företagspolicy kommer sänka vilket bolag som helst, oberoende av hur mycket pengar de har från början.
Det fundamentala problemet är att det finns väldigt många röstskådespelare att konkurrera med. Baserat på hennes låga erbjudande så finns det kanske fler än vad världen behöver.
Såna här situationer är viktiga för att de är en signal till folk att man borde tänka en extra gång innan man väljer en karriär som röstskådespelare.
Diabotical är ett mycket bättre spel för den som är sugen på lite Quake-gameplay. Tyvärr har det inte heller lyckats slå igenom och skaffa några större skaror spelare.
Diabotical är väldigt likt Q3. Jag förstår att vissa vill det, men jag tycker personligen att det är det tråkigaste quaket.
Q:C har lyckats få in känslan av varje Quake i ett enda spel, som borde göra de flesta nöjda. Dessutom fungerar champions bra och ger variation.
Jag älskar det här spelet.
Med tanke på att 20-serien väntas släppas detta året känns XP lite sent ute. 10-serien känns ordentligt mossig vid det här laget.
Ordentligt mossig, eh va?
Hur mycket pengar man har är ju relativt. Personligen kan jag inte tänka mig att lägga ut 65.000kr på skins, men jag kan lätt tänka mig att lägga ut 50kr på ett skin jag gillar.
Säg då att man gillar att samla på saker, gillar CS och har pengar att spendera, det är inte så svårt att tänka sig att betala den summan.
Alternativt så sparar personen i fråga in på andra intressen, vissa vill ha en bil för 200.000 och andra är nöjda med en för 15.000.
"åh nej, ett team som lagt ner en stor del av sin fritid de senaste åren vill göra lite reklam på facebook. Hur VÅGAR DE!?"
*sätter i zelda till nes och är glad över att man slipper uppdatera eller ens connecta till nätet*
Ja, det är så jobbigt att vi har så komplexa spel! Vad hände med 2D-scrollers i 8-bitar egentligen? (Inte för att dissa på dem, de är roliga, men variation)
Vidare, hur jävla jobbigt kan det vara att koppla upp sig till internet? Du sitter och skriver det här på nätet och har antagligen inte varit utan internet mer än ett par timmar det här året.
Jag skulle förtusan kunna koppla mobilen till datorn och surfa på 3G nuförtiden.
För mig ter det sig oförståeligt hur folk kan försvara Sony när de gång på gång gör såna här skitsaker.
Det är som att de vill bli hatade.
"Jag tror att marknaden är redo för Andra världskriget. Du har sett den extra presstäckningen spel som Red Orchestra 2 fått eftersom helt plötsligt är Andra världskriget en frisk vindpust medan de moderna konflikterna inte är det, säger Rebellion-producenten Steve Hart."
Nej, RO får mycket publicitet för att det är ett bra (ganska) realistiskt, pc-exklusivt spel från en känd indieutvecklare.
Jag vill då inte tillbaka till WWII igen.
Kan vi inte få ett spel där utvecklarna använder sin fantasi lite? Det borde finnas fler spel som Bioshock och Half-Life.
Achievements är en av alla sjukdomar som tar död på spel nuförtiden. Vill ha en inaktivera-funktion så att man slipper se och tänka på skiten.
*raeg*
Om folk nu tycker och säger att CS:GO ser dåligt ut. Då ska ni nog se till att VAKNA. Fråga er själva hur CS 1.6 Ser ut.Mmm. Tänkte väl det.
Vet du ens själv vad du dillar om?
Ja, det vet jag, annars hade jag väl inte skrivit så. Tror dock inte du förstår vad jag menar med mitt inlägg. Verkligen ascoolt citerat av dig. Ingen grund till något. Eftersom inte du kan utveckal dig så gör jag det åt dig. Det jag menar med att folk tycker att CS:GO ser dåligt och trist ut, så är det inget jämfört med vad CS 1.6 gör. Där håller du ju inte med, eller hur? Då tycker jag nog det är dags att vakna. Visst grafiken gör inte allt i ett spel. Så som många vill ha här är det 1.6 motor med snyggare grafik. Där håller jag själv med. Dock är jag sjukt imponerad att ett så gammalt spel är mäkta populärt fortfarande. Valve har lyckats. De kan lyckas igen, om folk inte förblindar sig på CS 1.6. Skulle alla tänka så så skulle ingen våga prova något nytt och utveklingen skulle stanna upp.
Själv är jag en vanlig gamer som gillar bilspel FPS och strategi. Så, ja jag vet vad jag dillar om. MVH Andreas
Jag valde att inte utveckla för att jag inte orkar slösa tid på någon som uppenbarligen inte vet vad den dillar om.
CS:GO ser, bortsett från grafiken, skit ut jämfört med 1.6. Mer än så utvecklar jag inte.
Du har självklart rätt att ha en annan åsikt.
Om folk nu tycker och säger att CS:GO ser dåligt ut. Då ska ni nog se till att VAKNA. Fråga er själva hur CS 1.6 Ser ut.Mmm. Tänkte väl det.
Vet du ens själv vad du dillar om?
Om det är så dåligt, varför inte ge det sämsta betyget som går?
Om jag inte minns fel så är 0-ikonen bara för spel som inte fungerar överhuvudtaget.
Som PC-spelare stör detta inte mig det minsta.
Skulle det inte störa dig om halva laget var inkompetent?
http://kotaku.com/5593259/rumor-microsoft-killed-plans-for-pc...
"Problems quickly arose in testing, however, when Microsoft found that even the best console gamers simply couldn't compete with the accuracy a mouse and keyboard afforded a PC player. "The console players got destroyed every time", Sood says. "So much so that it would be embarrassing to the XBOX team in general had Microsoft launched this initiative."
Jag brukar tänka att Valve vet vad de gör. Tyvärr kan jag inte tänka mig att det här kommer sluta väl, om de inför det.