Inlägg av Dumlen

Inlägg som Dumlen har skrivit i forumet

Enda synd är att trailern inte var riktigt lika intrycksgivande som de tidigare.

Forza Horizon 3 är verkligen i en klass för sig själv när det kommer till trailers:

Skrivet av Prixm:

CSGO har rankat. Därför det lever, folk vill alltid bli bättre och högre rank. Chivalry har inte detta, alltså noll att sträva efter, förutom att bli bättre, för sig själv. Ingen titel för att bevisa att man är bra eller bättre än andra.

Så man spelar inte CSGO för att man tycker det är roligt? Om folk haft de här tankarna när CS var under utveckling under slutet på 90-talet så hade det nog dött ut där och då. Likaväl titlar som Quake, Unreal Tournament och Battlefield 1942.

Skrivet av Tomas Helenius:

Snuskigt detaljerat! Och skönt med högertrafik igen (spelar väl ingen jätteroll egentligen).

Så då är du inte besviken att det inte blev Japan den här gången då?

Skrivet av HooD:

Var inte det en enda Bunny-jumping-fest? Alla hoppade som tokar och sköt.

Dolphin-diving var fruktansvärt stort i början. Balanseringen mellan fordon blev aldrig riktigt bra heller i BF2 utan 2 personer kunde dominera kartan med attackhelikoptrarna och TV-guided missiles.

Bäst känsla utav alla Battlefieldspel jag spelat både i clansammanhang och public måste nog vara Bad Company 2.

oh yeah?

Skrivet av Ender:

Klistra in Pikachu i "originalet" istället

https://www.youtube.com/watch?v=Jl_5NHTvDAI

Gillar faktiskt den här versionen med

Hade varit kul om man haft valmöjligheten att enbart köra storydelen om man ville, just nu är spelen lite väl stora och fyllda med hundratals sidequests som nästan är ett måste för att kunna ta sig vidare i spelet.

Story-mässigt så tappade de en del efter 3an, även om Black flag och Rogue även de var väldigt bra i de aspekterna. Men universumet känns inte riktigt som det håller ihop lika mycket längre och med nya nutida karriärer har det tappat lite i grunderna från Desmond-eran.

Förövrigt om man skall följa storyn ordentligt måste man i stort sett göra hopp från ett spel till ett annat när det kommer till spelen som utspelar sig runt Assassins Creed 3, de hänger ihop väldigt mycket och Rogue bör man spela innan man spelar Unity för att få ett större sammanhäng i den övergripande storyn i helhet.

Ser fram emot detta:

KISLEV!

Skrivet av doversund:

Det står ju att turn 10 studios (de som gör Forza-serien) söker efter utvecklare till Forzatech (Motorn som driver Forza-serien), och att man skall implementera strålspåring.
Då undrar man hur de ligger till egentligen i utvecklingen?

Tja, de visade ju en "In Engine" -demo på senaste e3 så tror nog de har suttit med raytracing ett bra tag.

Turn10 är inte direkt några nybörjare på grafikmotorer i vilket fall som helst.

Tror nog nästan det var antingen Resident Evil 2 eller Doom 3 som skrämt mig mest.

Skrivet av Fearnox:

Trodde detta bara gällde vid början av generationen, men de kanske menar att förlusten i början ändå inte räddas av att de tjänar på konsolen längre fram, då går de alltså fortfarande med förlust totalt sätt.

Jag som är intresserad av hårdvara och specifikationer tycker såklart att det är tråkigt att Nintendo inte gör som konkurrenterna.

Störst förlust bör väl Sony göra just nu med PS5 digital?
Nyfiken på hur stor förlust Microsoft gör med Series S, man har ju sparat in rätt mycket på specifikationerna på hårdvaran där, de lär också tjäna mycket pengar på expansion av lagringen där, det är ju hutlöst dyrt om man jämför med andra SSD enheter.

Mja, den är ju inte hutlöst dyr om man jämfört med andra PCIe Gen 4 NVMe SSDer i samma storleksklass och samma prestanda.

En gen 4 pci-e firecuda på 1TB t ex ligger på 2190kr i nuläget. Visst det är dyrt i förhållande till vad en Series S kostar i grundläget, men den ligger lite drygt på samma nivå som en M.2 gör till en PC med sina 2490kr.

Skrivet av Thane:

Känns som att Paradox släpper ett nytt storspel varje år men att de inte avslutar DLC-utveckligen för gamla spel. För många soppor och för lite kockar typ. Kanske dags att överge Europa Universalis och låta den serien vila ett år år innan femman och fokusera på de nya. Och jag tycker väl som många att Victoria har vilat lite väl länge nu.

Problemet med Victoria är att de skämtar om att de kommer försena det varje gång det nämns. Men enligt Fredrik Wester kommer det nog innan 2025 iaf

Skrivet av Esri:

Exakt. Steam har aldrig låst någon utvecklare i Steam om det inte är ett företag som är partner med Valve. VIll utgivarna sälja spelet på MS, Epic, GoG m.m. så är de fullt tillåtna att göra det. Argumentet om Monopol mot Steam är bara ihåligt och visar att folk inte förstår sig på Monopol. Vad Epic gör är vad som leder till Monopol, när jag Inte KAN köpa produkten av någon annan än en försäljare då har den säljaren monopol.

Vore bra om man kunde köpa spel på Steam men inte var tvungen att använda Steamklienten däremot. Finns vissa spel som fanns innan Steam där de lagt till DRM-delar från Steam som inte behövs för att driva spelet men som tvingar dig att starta Steam oavsett.

Att behöva starta Steam för att komma åt ett spel via Ubisoft connect känns som en rätt risig mellanhand med.

Gäller det alla plattformar eller bara konsolerna? Tycker alla dessa DRM-butiker på PCn blivit något förjävligt nuförtiden. Folk diskuterar t o m vilken DRM-butik som är den bästa, saknar att kunna starta spel utan att behöva starta en DRM-klient likt Steam, Origin, Uplay osv.

Skrivet av Thane:

Men Battlefield är inte ute efter att ha realistiskt ljud så varför ska man ha det som bedömnings-skala? Jag kan lika väl påstå att Battlefield har bättre ljud för det är mer cinematiskt än Squad.

Handlar nog mer om ljuddesign än att få ett realistiskt ljud i Battlefield. Man försöker göra vapen mer distinkta så att man kan särskilja lättare vilken typ av vapen det är som skjuter. Lite som alla som spelat Counter-Strike, alla vet hur en AWP låter och kan därmed lätt urskilja från andra vapenljud när den används.

Sedan finns det ju mer hollywoodaktiga ljud som vapen med ljuddämpare som är alltför tysta jämfört med verkligheten, men folk har vant sig från hur de låtit i filmer och tidigare spel så skulle man köra med en realistisk version så skulle folk inte tro att det var ljuddämpat.
Märkligt nog är nog det enda spelet jag spelat där ljuddämpade vapen inte låter som "pew pew" faktiskt State of Decay 2.

Skrivet av Joakim Bennet:

Attila-expansionen? Har faktiskt inte kört den!

Kanske vore något att spana in?

Skrivet av Joakim Bennet:

Hmm, jaha, nähä. Varför? Och 300 spänn, lite väl för en remaster på ett så gammalt spel. Jag är skeptisk. Ge oss Medieval 2!

Funkar det med Age of Charlemagne så länge?

Tror nog de tar igen pengarna med rejäl marginal med alla företagstjänster de lanserar och utvecklar. Är nog väldigt många företag som gått över till att köra Teams t ex.

Själv har man fått upp ögonen för lite fler spel via gamepass och det känns skönt att kunna spela spel man kanske var lite osäker på att köpa pga priser och tillgänglighet. Brukar faktiskt köpa en del utav spelen senare när de håller på att gå ur gamepass och hamnar på rea.

Denna måste svida lite för alla de som inte lyckats köpa en ps5a ännu: