Inlägg av nils45

Inlägg som nils45 har skrivit i forumet

Skrivet av Gaara:

Tycker inte det är fusk då de bara använder den spelkod de blivit tilldelad. De har ju inte tillfört något modiferat utifrån. De får väl täppa till buggarna istället. Så dålig stil av speltillverkare att straffa spelarna för att de uppenbarligen inte kan göra buggfritt spel.

Oh nej jag har aldrig spelat spelet själv

Exakt. Jag lider med killen ovan i artikeln, han kanske aldrig har fuskat och sedan får en rejäl smäll för att han har utnyttjat en glitch, och dessa glitcher är utvecklarnas problem. Ska alla spelare som utnyttjat heist glitcher också återställas då, det är nog ett par miljoner pers i sådana fall. Nädu, Rockstar är sådant ruttet och girigt företag, kan inte fatta att folk gillar dom.

Köpte 2080Ti:n för 15 000:-, jag kände att det borde få vara max för ett Grafikkort. Kan tänka mig lägga 20 000:- om jag verkligen behöver ett sådant kort i framtiden, men dessa priser är ändå över det tillåtna i mitt tycke. Tycker high-end grafikkort borde ligga runt 10 000:-. Nvidia pushar om dom kan.

Alltså ....... !!! ???

=

Skrivet av heady89:

Grymt, känns som er sajt är bra men har laggat bakom lite på just denna front. Att kunna bete sig responsivt oavsett plattform. Nästa steg kan ju vara en one-page app vilket börjar bli populär nu inom webb/ehandel. Vet inte om det ingår i detta projekt, men alltså att man accessar sidan en gång och sedan är de ytterst sällan det görs några fulla omladdningar, routingen sköts tex från React-router eller dylikt. Bättrar på prestandan och användarupplevelsen enormt.

Exempel på en sådan sajt vi gjort, blixtsnabbt.
https://beta.maxbo.no/

Snyggt!

Kan rekommendera att höja upplösningen genom DSR eller liknande med DLSS för mindre suddighet.

Hehe, smart av Sweeney

Hitman kanske har en framtid i att skapa huvud-uppdrag där den man ska ta kål på hoppar mellan 5-6 personer för varje ny spelomgång, och storyn anpassar sig därefter.

Skrivet av Kleptoman:

25 timmar stream? Vad i helv...

Det som är lite sjukt är att folk slänger pengar på honom t.ex. såg någon ge honom 500 dollar igår, när han redan är en miljonär. Nu menar jag inte att han inte förtjänar det men det är bara något jag tyckte var konstigt.

Hade en i min skola som gick runt och brände 500 lappar, köpte datorer för 30k+, hans pappa var rätt tät, och han hade väl en månads peng på 10k under gymnasiet. Killen var så bortskämd att han hade ingen koll alls på värdet utav pengar.

När ett spel har gett allting det har att erbjuda så brukar intresset sjunka, vilket kan ofta ske innan ett spel är slut. Ett fel som oftast ligger hos utvecklarna IMO.

Stämmer det så verkar dom ha jobbat eller jobbar på ett spel iaf.

Få spel gör det bra, många inte. Det bästa är att ta saker som dom kommer tycker jag, låt ödet bestämma, känn ingen press att ta allt runt omkring dig, man gör bara sig en otjänst och tröttnar på spelet snabbare, bara glid omkring och plocka lite utan någon slags struktur. Ibland brukar jag avbryta och fokusera mer på Main missions, men då enbart när man märker att saker och ting börjar bli lite repetitivt, vilket visar vilken kvalité det är på spelet. Det är därför Witcher3 fortfarande är det bästa open-world spelet IMO, där var nästan allt ett äventyr. Hoppas Cyberpunk håller samma mått.

Någon mer som tycker att Valhalla inte riktigt imponerar så mycket?

Skrivet av Leffe76:

Om han inte alls vet varför han blev avstängd, så borde han väl vara mer upprörd och slåss för sin sak?

Han visste förmodligen inte då det hände då han pratar i dåtid. Vad han vet nu låter han vara osagt.

Gillade det mörka i det första, ogillade hipster grejen i det andra men tekniskt mycket bra. Legions ser suveränt ut. Klart slut.

Skrivet av Ugly_Bob:

Hej,

Som rubriken lyder har jag många gånger upplevt att ett uppehåll gör mig bättre på spel. Då menar jag varken att man tar några timmars paus för att lugna ner sig efter att ha stångat sig blodig mot en specifik boss eller sektion, eller satt man tar en till två dagars vila för att slipa på sin strategi, utan snarare ett halvårs vila. Jag nämnde i en annan diskussion nyligen att jag bara har 30-40 minuters speltid ett par kvällar i veckan tack vare jobb, sambo, barn och andra aktiviteter och därför ger jag mer än gärna upp när jag fastnat ett par timmar på samma ställe i spel eftersom att fastna fyra eller fem timmar kan innebära en eller två veckor för mig medan det knappt är en helkväll för någon annan.

Nyligen återvände jag till Remnant: From the Ashes efter att ha slutat spela 2-3 veckor efter release då jag fastnat i en dungeon i en knapp veckas tid. När jag var varm i kläderna misslyckades jag nog i mellan 15-25 raka försök medan jag nu, utan att ens minnas kontrollerna, mina mods eller någonting annat, klarade av den på 3-4 försök. Det fick mig att minnas att jag upplevt samma fenomen vid ett flertal tillfällen tidigare:

*Jag köpte Sekiro vid release och efter 2-3 veckor fastnade jag på Guardian Ape. Efter 1-2 veckor fast där slutade jag spela och när jag tog upp spelet igen ett drygt halvår senare kom jag vidare samma kväll.
*Fastnade på Kirin i Monster Hunter World, och precis som tidigare tog jag ett uppehåll på minst 3-4 månader varpå jag klarade av den samma kväll som jag sedan återupptog spelet utan att egentligen ens minnas kontrollerna.
*Shogun: Shadow Tactics; satt och knåpade på min taktik på en av spelets senare nivåer under mången kväll utan att det bar frukt. Slutade spela, tog upp det igen efter ett kvartal och tog mig vidare samma kväll.

Detta är någonting som konstant upprepar sig för mig och det vore kul att höra om det finns någon annan här som upplever samma sak eller har någon teori på varför det kan tänkas ske.

Utan tvekan, fast det räcker med 1 vecka för mig utan spelande eller mer. Det som sker är att jag helt enkelt har glömt bort hur man spelar, och när man då inte vet vad man egentligen ska vara rädd för och inte rädd för så infinner sig ett okunnigt lugn som tar bort alla spänningar som du normalt sätt skulle haft, samt att man reagerar och uppfattar saker på skärmen snabbare då man reagerar på allt som rör sig, även saker som du i normala fall skulle omedvetet sorterat bort. Det finns dock en nackdel att man rätt ofta faller för små enkla misstag, man blir relativt klumpig men med snabb responsivitet.

Skrivet av Kleptoman:

De andra watch dogs spelen var ju ganska skit. Förvånad att någon ens ser framemot dem..

Man kan tro att dom spelen är skit, jag gjorde det själv, tills man inser att det inte finns så många open-world spel i stealth med skjutvapen, faktum är att WatchDogs är otroligt unikt och håller hög kvalité i sin utveckling, det är inte många spel där du kan tackla en situation precis hur du vill med olika gadgets i en modern open-world, plus att du kan klättra och hoppa (parkour) och hacka och styra saker, mycket man kan leka med och klara uppdragen precis som man vill, motorn och animationerna är väldigt responsiva och mjuka också. Legions ser bara ännu bättre ut med sin mörkare atmosfär och att man nu även kan välja sina egna personer att spela. WatchDogs är verkligen definitionen utav Sandbox och är i mitt tycke ett spel som har fattat hela grejen med det. Om dom bara skapade lite tyngre skjut-känsla, tyngre bil-körning, lite bättre stealth och roligare hack-pussel, så är det 10/10.

Tycker det känns som Remnant: From the Ashes fast med svärd, lite stelare och lite tråkigare än Dark Souls 3, lite som dom har försökt göra en kopia utav Dark Souls. Men kanske är kul ändå.

Yeah!!! 1 timme? Räcker med att dom sätter dit en boss och så är vi uppe i 20 timmar

Beror på hur snabb man är på att uppfatta saker skulle jag vilja påstå. Är du snabb i skallen och har snabba praktiska reflexer så kan du tjäna mycket på att förminska fördröjningarna i hårdvaran då hjärnan och moder-modemet är lite mer i sync.

Själv har jag en 144Hz IPS skärm och en 240Hz TN skärm, men jag spelar oftast på min IPS skärm som ger en finare bild, men man lägger märker till att skärmen gör en långsammare än vad TN 240Hz gör. Med 200hz+ så känns allt som slowmotion, man lägger märke till detaljer i animationer som oftast inte hinner visas under 100fps, och så känner man att man får längre tid på sig att hinna reagera, en stor anledning varför populära streamers ser ut som gudar i komprimerade Youtube videos i 60fps. Även Shroud har erkänt detta.