Inlägg av Lazaroth
Inlägg som Lazaroth har skrivit i forumet
Kan tillägga att det finns ett ganska aktivt Discord här:
https://discord.io/CouncilOfWisdom
Jag tar gärna en nyckel!
Vad krävs för att du ska skaffa vr?
Precis det som hände nu.
1. Spel som är intressanta att spela.
2. Priser på dator att driva vr med, som inte stuckit iväg än pga Corona.
3. Fundering att ändå köpa dator snart, då min gamla dator börjar få några år på nacken. Köpt 2010, en i7 920. Visserligen uppgraderad med ett GTX1060, och ett par billiga ramminnen från tradera till 12GB, men fortfarande kapabel att driva de flesta spelen på hög grafik.
4. AMDs Ryzen gen 3 är en best, och kommer klara sig länge.
5. Lyckan att vara en av de få som fick Valve Index direkt, nu när den åter kom i lager nyligen.
6. Barndomsdröm
@B-itta: Jo, precis, samma här. Jag tänkte samma sak angående platsen i kön.
@B-itta: Fick precis mail från Steam "We're preparing your items to ship." Kul!
Här står inget om väntotid, så jag var väl snabbare med att lägga ordern. Satt och uppdaterade konstant. Dröjde dock 20 minuter innan jag kom längre än vad B-itta beskriver.
"Shipping Status: Processing". Får väl se om det innebär att jag var snabb nog eller om det ändras till om några veckor...
Om någon vill se fler demakes så har den här kanalen gjort många bra. Dessvärre inte så många senaste året, då han börjat göra egna spel istället.
https://www.youtube.com/channel/UC4vIcQOyHOcjCgEAVsjenxg
Har W10 på 3 enheter nu; min dator, server och telefon. Många riktigt bra funktioner som jag saknat i föregångarna och fler är på väg. Med det sagt hade jag hellre kunnat haft Linux på datorerna samt Android på telefonen, but it is what it is. Allt är synkat iaf.
Boss-fajterna skulle tagits bort helt och hållet. Spelet är riktigt bra, i klass med det första faktiskt när man tittar på innehållet.
Håller med fullständigt. Kör man stealth hela spelet men måste panga som en tok vid bossarna så känns det helt felplacerat...
Instämmer i kören, men ville påpeka att det du sa inte är helt tekniskt korrekt. Alla bossar hade en glitch som gjorde att man kunde lösa det utan att panga loss. Var ett tag sen nu, men minns att man kunde perma-stunna första med stun gun tills han gick hädan och någon annan kunde man göra en takedown på om man stod på rätt ställe osv. Det var hur som helst ganska humoristiskt efteråt iom att mellansekvenserna antog att man just hade pangat loss.
Inte en allt för ovanlig situation med vad jag kallar för hybrid mage. Lite echo mage, lite machinegun mage, lite freeze mage. Ibland spelas även Malygos. Har för mig Day9 och StrifeCro har experimenterat en del med detta.
Detta är en av de vanligare win conditions som finns mot control, att det inte händer oftare är för att metan är face/smorc efter BRM.
Här är en lista om någon behöver hjälp att minnas:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_based_on_video_ga...
På min lista över riktigt dåliga filmer finns: Postal, Far Cry och Hitman.
- Jag minns att jag tänkte innan jag såg Postal att, det här måste väl vara en perfekt fit för Bollen. Men nej, den var bara dålig, vilket är en bedrift i sig självt med sådan potential för självironi.
- Far Cry stängde jag av efter en halvtimme för den fick mig att må dåligt i sin uselhet.
- Hitmans story var meh, men framförallt var den riktigt dåligt regisserad och klippt.
På min lista över "bättre" spelfilmer finns: Max Payne, Silent Hill och Doom. Notera dock att "bättre" inte betyder att de är bra, utan att de har saker i sig som är bra.
- Max Payne är en fröjd för ögat att se på, men har meh story.
- Silent Hill makes no sense i det universumet men är också ganska snygg. Uppföljaren är mer trogen universumet storyvis, men är en verklig cluster fuck.
- Doom enbart för förstapersonsdelen (det har gjorts bättre förstapersonssegment än det elsewhere dock). Storyn är bastardiserad och känslan medioker. Gör de en reboot av Doom som film borde de göra hela filmen i förstaperson och inspireras av Event Horizon.
Sen ska väl tilläggas att jag inte sett alla filmer, för jag föredrar att se på bra filmer.
En "remake" är på gång i en förbättrad version av originalmotorn. Släpps enligt utsago inom kort.
http://www.dx-revision.com
Uppdaterade banor, modeller, texturer, musik mm. De har också haft kontakt och arbetat med Square Enix som gjort de nyare spelen, även om detta ska betraktas mer som en mod än som en officiell remake.
Högre tak för levels är bra, för när jag nådde max halvvägs in i spelet blev det genast tråkigare. Förstår att det måste finnas för balans, men för mig som spelare känns det som ett krokben.
Chris Avellone har lämnat Obsidian Entertainment
Det jag funderar på är om det har något att göra med "Van Buren" varumärket som Brian Fargo hintat om på Twitter att han snart vill göra något med.
För att förtydliga så var Van Buren utvecklingsnamnet för Fallout 3 när det fortfarande utvecklades hos Interplay. Det lades ju sedan ner och såldes senare till Bethesda.
Hmm, har aldrig spelat något spel från Fallout-serien..
*Tar skydd*
Bara ta och logga in på steam och handla lite
Inte långt till sommarrean på Steam!
En lätt bris får dimman att smeka den gamla smedjan, som ett älskande pars rastlösa händer. Den far likt en virvelvind genom en fallfärdig skylt, studsar upp genom takbjälkarna och faller snabbt ner mot marken igen. Den plötsliga pusten virvlar runt benskydden, men stålet är smidet i Caldeum och rustningen stadig, så vinden hittar ingen väg in. Du kan fortfarande höra hur korparna i fjärran hackar på de söndertrasade kropparna du såg tidigare, men det är inte det som fyller sinnet. I dimman kan du se en mans figur. En gammal man av att döma från hållningen. Du lägger handen på ditt svärds lugnande grepp och tar ett försiktigt men bestämt steg mot den gamle mannen. Han rycker till när han ser dig, men sansar sig snabbt och tar ett djupt andetag av lättnad när han inser att du inte är ett omedelbart hot. Hostandes av dimman som nu fyller hans lungor säger han; - "Hej min vän, stanna en stund och lyssna".
Den enda riktigt jobbiga buggen man har åkt på hittills är den där perma insektsflådan från Ogres.
Fixas genom save + load.
Som vissa sagt så är grafik och art direction två skilda saker, och jag tänkte skriva lite om båda;
Grafik;
Jag älskar bra grafik. När jag växte upp och gick i högstadiet och gymnasiet i slutet av 90 och början av 00, kom det hela tiden spel med mycket bättre grafik. Jag älskade det och tänkte att snart kommer vi inte kommer kunna se någon skillnad mot verkligheten. Sedan slog konsoller på allvar. Eftersom spel började byggas mot fast hårdvara, som dessutom var daterad när den kom, stagnerade utvecklingen. Tar vi förra generationen som exempel så hände väldigt lite på 6-7 år och ibland frågar jag mig vad som hade hänt om pengarna hade funnits i utveckling av bättre grafik istället för att försöka krama ut det sista ur 7 år gammal hårdvara. Det finns mer ljus i horisonten idag iaf, med Steam Machines, Kickstarter osv.
Art Direction;
Är för mig mycket viktigare än grafik. Begränsningarna som hårdvaran skapade, gjorde att man blev tvungen att tänka "outside the box". Detta i sin tur ledde till en explosion av olika stilar, ofta med gott resultat men ibland också med ont. Vad man gillar är givetvis väldigt individuellt, men för mig har flera bra exempel redan nämnts tidigare, Limbo osv. Ett par företag som jag däremot tycker har gått åt fel håll är Blizzard och Nintendo, med t.ex. Wind Waker, SM: Galaxy, Diablo 3, WoW. Påminner ingenting om hur jag trodde de skulle se ut när jag spelade föregångarna som yngre (Zelda 1, SMB3, Diablo 1, Warcraft 1 osv). Personligen har jag också generellt svårt med dagens "pixel games", spel som påminner om snes osv. Ibland görs det riktigt bra, men ofta görs det mest för att det är enklare än alternativen, och utan en konsekvent art direction.
Känsla/Story/Gameplay är för mig dock det absolut viktigaste och jag har svårt att se hur man kan tycka annorlunda, för finns inte det så har du glömt spelet om en månad och kastat bort x timmar av ditt liv.
I/O220 IRQ 7 DMA 1
Visst, om du fortfarande spelar dos-spel, men t.o.m. dosbox har frontends nuförtiden.