Inlägg av SorbP

Inlägg som SorbP har skrivit i forumet

Man börjar på allvar om ledningen hos Nintendo börjar få Alzheimers eller något.

Kan vara en massiv kulturell diskrepans som leder till "lost in translation" här, men om jag var aktieägare skulle jag ha en del åsikter på nästa bolagsstämma.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Parallell: du skapar radioteater på Harry Potter. Skådespelarna gör sin tolkning av karaktärerna, spundtracket tolkas. Vart går gränsen i underhållningsvärdet som skapas av grundverket och tolkarna?

Vettiga poänger.

Hela mänsklighetens utveckling och logik bygger på en relativt enkel premiss.

Vi tar ett intryck eller ett koncept och kombinerar det med ett annat intryck eller koncept och skapar ett nytt intryck eller koncept.

Den så kallade "remix-kulturen" är en integral del av våran evolution och utveckling, att arbeta emot den är väldigt kontraproduktivt.

Jag tror många missar något som alla som jobbar med reklam vet.

En rekommendation från din vän, väger tyngre än all marknadsföring som pengar kan köpa.

Jag streamar ibland när jag testar nya spel, senast Star Wars Squadrons. Det är aldrig mer än typ 10 personer som tittar.

Men nästan alla blev intresserade av spelet och nästan 50% skaffade det och spelar nu det med mig.

Det är en galen jävla turn-over-rate.

Att lägga krokben för streamers, är att lägga krokben för sig själv.

Fattar man inte det kommer man rätt så snart förpassas till soptippen som en gammal relik.

Det här är dumsnålhet i sin renaste jävla form!

Fram med skämskudden för QA.

Jag har aldrig gett new Vegas en ärlig chans.

Så här X antal år senare, vad rekommenderas för mods vid en playthrough?

Skrivet av Jonny Myrén:

Det snackas en hel del om den tekniska biten kring grafik, inte minst i dessa tider av nya konsoler som står för dörren, nya grafikkortsserier från både Nvidia och AMD samt tekniker som ray tracing. Och det finns mycket som är tekniskt imponerande, som Control, Uncharted och Metro: Exodus.

Men minst lika viktigt är design, och därför tänkte jag att vi kunde nämna vilka spel vi tycker har bra estetisk design. Det är ju ett ganska luddigt ämne, så jag tänker mig att det inte riktigt finns några felaktiga svar, så länge man motiverar varför man tycker som man tycker Släng gärna med en bild eller ett videoklipp för att illustrera ditt val.

Personligen är jag väldigt svag för Hollow Knight. Stilen gör nästan att det känns som att man spelar en gammaldags, mörk tecknad film, och jag gillar att omgivningarna kan skifta från gråskalor till att vara otroligt färggranna. Varje område känns unikt, vilket för mig är otroligt viktigt i ett metroidvania.

https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/367520/ss_d...

Alla områdena är tom färgkodade för att göra det lättare att navigera.

Bara en sådan sak.

Instämmer det är fucking snoozefest på intresset för de nya konsollerna i dagsläget.

Jag är däremot intresserad om den här hypen med super snabb lagring kommer resultera i en ny typ av spel alls.

För annars är det fucking meningslöst.

Star Wars: Squadrons, äääääntligen, kommer det något från EA som inte är en total jävla PANNKAKA.

Det är en än så länge solid Singleplayer kampanj som tar mig tillbaka till tiden när jag nötte Conflit Freespace 1 & 2 i slutat på 90-talet och början på 2000-talet.

Ni som spelade Freespace, Starlancer, Tachyon the fringe och Wing Commander Serien kommer nog att gilla det här.

Jag har inte testat multiplayern ännu, men iom att det var den enlight mig enda riktigt solida biten i Starwars Battlefront 2, dvs Rymdstriderna så kommer det här nog bli kalas.

Helt klart värt 400kr än så länge.

"Sonic Tidelag" - HAHA tack för dagens garv! <3

Skrivet av Aletheides:

Att släppa spel bättre optimerade med färre buggar brukar betyda att de behöver mer tid innan släpp. Där tror jag inte att vi skall hoppas speciellt mycket på Microsoft. De har ju inte riktigt bästa historiken själv på det området. https://kotaku.com/how-a-small-game-studio-almost-made-it-big...

Nej vi skall hoppas på andra utvecklare än Bethesda t.ex.

ID Software lyckas släppa DOOM Eternal, och sen tittar vi på Fallout och Elder Scrolls

Yeah det har inte med tid att göra enbart, det handlar enormt mycket om talang.

Vilket Bethesda har väldigt lite av nuförtiden.

De kan ju knappast misshandla de här IP:s värre än Bethesda har gjort, så jag är försiktigt optimistisk.

Skrivet av kebbe:

När man trodde Rage 2 var höjden av "fokusgruppcoolt". Riktigt pajigt event.

Kunde instämma mera, totalt oinspirerat, att phoenix är en kvinnlig karaktär känns krystat.

Tur det finns andra spelutvecklare än de stora husen, de har verkligen tappat stinget.

Så det är lite talande att det enda som kändes semi-intressant var Prince Of Persia - Remaken

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Nääääj bara ett riskorn!!!!

Eller är det annorlunda vid vattenkylning?

Nej stämmer det där var alldeles för mycket kylpasta.

Skrivet av Leffe76:

Om han inte alls vet varför han blev avstängd, så borde han väl vara mer upprörd och slåss för sin sak?

Twitch börjar bli infekterat av moderators med minst sagt skeva åsikter.

Han vet att dessa är helt jävla sociopatiska och håller därför käften om han någonsin tänker streama på twitch som platform igen.

https://www.theblaze.com/slightly-offensve/trans-deer-twitch-...

Kika på den här artikeln så förstår du vad jag pratar om.

En sådan enkel sak som ett "game-mode" där man inte störs av alla notiser eller störande människor som försöker ringa en, det får gärna lägga in ett speciellt meddelande när någon ringer i stil med "personen du försöker nå är upptagen med en session, men skicka gärna ett SMS så ringer personen upp när denne har möjlighet."

Det hade jag uppskattat!

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Det där funkar även på mitt gitarrspel

Kan fucka upp ett solo hur länge som helst
- spela inte på några veckor och det sitter sen

Den där är så tydlig för mig också, kan stånga huvudet blodigt på ett solo hur länge som helst...

Sen går jag och sover på saken, sätter mig med gitarren på morgonen och det är som om the spirit of Jimi Hendrix kanaliseras genom en för nu helt plötsligt sitter det som en smäck.

Coolt litet trick hjärnan håller på med!

Skrivet av Ugly_Bob:

Hej,

Som rubriken lyder har jag många gånger upplevt att ett uppehåll gör mig bättre på spel. Då menar jag varken att man tar några timmars paus för att lugna ner sig efter att ha stångat sig blodig mot en specifik boss eller sektion, eller satt man tar en till två dagars vila för att slipa på sin strategi, utan snarare ett halvårs vila. Jag nämnde i en annan diskussion nyligen att jag bara har 30-40 minuters speltid ett par kvällar i veckan tack vare jobb, sambo, barn och andra aktiviteter och därför ger jag mer än gärna upp när jag fastnat ett par timmar på samma ställe i spel eftersom att fastna fyra eller fem timmar kan innebära en eller två veckor för mig medan det knappt är en helkväll för någon annan.

Nyligen återvände jag till Remnant: From the Ashes efter att ha slutat spela 2-3 veckor efter release då jag fastnat i en dungeon i en knapp veckas tid. När jag var varm i kläderna misslyckades jag nog i mellan 15-25 raka försök medan jag nu, utan att ens minnas kontrollerna, mina mods eller någonting annat, klarade av den på 3-4 försök. Det fick mig att minnas att jag upplevt samma fenomen vid ett flertal tillfällen tidigare:

*Jag köpte Sekiro vid release och efter 2-3 veckor fastnade jag på Guardian Ape. Efter 1-2 veckor fast där slutade jag spela och när jag tog upp spelet igen ett drygt halvår senare kom jag vidare samma kväll.
*Fastnade på Kirin i Monster Hunter World, och precis som tidigare tog jag ett uppehåll på minst 3-4 månader varpå jag klarade av den samma kväll som jag sedan återupptog spelet utan att egentligen ens minnas kontrollerna.
*Shogun: Shadow Tactics; satt och knåpade på min taktik på en av spelets senare nivåer under mången kväll utan att det bar frukt. Slutade spela, tog upp det igen efter ett kvartal och tog mig vidare samma kväll.

Detta är någonting som konstant upprepar sig för mig och det vore kul att höra om det finns någon annan här som upplever samma sak eller har någon teori på varför det kan tänkas ske.

Hjärnan processar input även när vi inte aktivt sitter med det, därför är den optimala tekniken för att lära sig något flera regelbundna sessioner som är kortare än en mastodont-sittning.

It's science, look it up

Skrivet av A1200G:

Dåligt samvete igen, lyckades inte låta bli Steam rean även om det blev småbelopp.

Inte blir det bättre av att stolparna på Mediamarkt håller på att refundera Last of Us part II till mitt konto fast jag hämtade spelet på midsommarafton. De påstår nämligen att jag inte var där! 🤦

Låter som classic Mediamarkt.

Alla som jobbar där beter sig som om "i don't know anything, i just work here".

Skrivet av Tabula:

Subnautica

Om du inte spelat det förut, så enjoy. Är en rent magisk upplevelse imo.

Skrivet av EYEtriforce:

Gammal gaming veteran här. Har spelat spel sedan Pong (endel på elitnivå...ja spel alltså, inte Pong

En sak som jag alltid förundrat mig över. Nästa generation handlar ALLTID om grafik, grafik grafik och lite mer grafik.

Switch försökte förnya kontrollerna, jag tyckte personligen det var ett riktigt bra försök, att spela FPS tex RE4 på Switchen var riktigt gött....OM man jämför med traditionell gamepad...men sen dog det ut, Nintendo går sin egna väg och det gillar jag men vad händer med giganterna?

PS5 och Xbox XYZ eller vafn den nu heter...samma sak igen, nu är VIVA DEL revolution laddningstiderna...och det är väl gött men seriöst...gamepads år 2020 ??? Jag vet inte hur stor fördelning det är på spel år 2020 men får jag gissa på att FPS spel står för 60% av allt spelande på konsoler idag? och stackarna sitter med gamepad...Gamepad till FPS är som att äta soppa med gaffel...inferior in every way possible

Fattar inte, säg att en av "spelarna" i konsol kriget hade tagit fram någon riktigt bra lösning för couch/mouse&keyboard...och haft detta som en alternativt standard, typ mouse&keyboard för FPS, gamepad för arcade:ish games...hade ju vunnit kriget innan det ens började ??

Det finns förövrigt, har funnits inoficiella adaptrar till Xbox 360 och uppåt, tror fan PS4 och Xbox One har stöd för att koppla in mus och tangentbord men att många utvecklare vill "even the playing field" och tillåter det inte i online-matcher eller så hamnar spelarna i dedikerade lobbys, dvs mus o t-bord mot varandra och kontroller mot varandra.