Inlägg av Mike.K

Inlägg som Mike.K har skrivit i forumet

Jag är inte bekant med Monter Hunter serien, men har tyckt den verkat najs.
En fråga...
Är spelet mer likt den typen av RPG's där ens karaktärs level och stats (typ Diablo) eller spelarens skicklighet (typ Dark Souls) är viktigare för att vinna i strider?
Gillar inte "build based" RPGs... men jag älskar RPGs likt Dark Souls.

Kallar man kryptovalutor ord som "trams", "låtsasvärde", "hitte-på", "skit" osv så förstår man nog inte konceptet pengar överhuvudtaget. Pinsamt om man är vuxen.

Här skändas det gravar.

@DeFeCT:

Vill jag läsa så gör jag det i sängen eller en skön fotölj, inte inne på toaletten.
Finns ingen glädje med att sitta och marineras i sina egna bajsångor längre än nödvändigt. : P

Fektit. Du är medveten om att du baserar allt detta på din egen fantasi va?

Lite offtopic kanske, men jag har aldrig förstått grejen med att läsa medan man skiter. Tar typ 1min att skita...

Skrivet av autograph:

Men efter halva filmen tröttnade jag på att de hoppade runt banan som kängurur.

Det är inte Quake utan strafe-jumping.

Försökte spela igenom det på PC för några år sedan. Det har absolut inte åldrats väl. Extremt dålig bandesign, väldigt förvirrande och frustrerande.
Jag älskar old school FPS, men det var inte alltid bättre förr...

Skrivet av Miindz:

Det har blivit Vimla nu. Gå via min tipslänk för att ta del av 10kr/månad i rabatt, och samtidigt ge mig 10kr/månad i rabatt.

Just nu har de ett superbra erbjudande med:
- 50 % i tre månader
- 20 GB extra data
- Ännu lägre priser för
dig som är under 18, student eller 55+.
Dessutom sparas alla oanvända samtal, sms och mobilsurf i en pott som du kan använda när du vill.

https://vimla.se/?201611101534037513

Riktigt bra villkor om ni frågar mig.

Ha en trevlig kväll allesamman

Använde länken, man tackar!

När / Var / Hur ansluter spelet till DLC området? Är på NG+ och klarat det mesta utan Archdragon Peak och sista bossen. Tänkte köpa DLC inom en snar framtid...

Rekommenderar att lära dig programmera i GameMaker:Studio så att du blir lite uppvärmd innan du börjar plugga spelutveckling/programmering.
Det ger dig programmerings- och spelutvecklingskunskaper som kan vara bra att ha senare. Om inte annat så är det jävligt roligt att hålla på med.
GM:S finns i gratis version, sen kommer det även med flera tutorials där man kan lär sig dess programmeringsspråk GML.
Hoppas du gillart.

Själv gillar jag att DS serien inte trycker story och lore i ens face med massa cut scenes och liknande.
Jag bryr mig inte jätte mycket om story i spel, gameplay är alltid nummer 1 för mig.
Dar Souls fokus på gameplay och spelmekanik är det jag älskar mest med dem. Sen visst, det är najs att story och lore finns där ifall man vill fördjupa sig, men det ska inte ta för mycket plats imo.

Har lirat Dark Souls 1 och 3. Tvåan kändes inte rätt, så den hoppade jag över.

Bästa bossen tycker jag är Manus, Father of the Abyss från ettan. Jävligt svår, men helt rättvis. Dog massvis med gånger, men blev aldrig frustrerad eller rage quit'a. Rolig och svinsvår, precis som bossar ska vara.

Vad är det för TV du har? Är bra att veta...
700-800 kr är väldigt lite, tror inte du kan få någon större förbättring med den budgeten.

Skulle jag gissa, så skulle jag gissa på att hans enorma ekonomiska framgångar på senare år har orsakat mer skada på hans mentala hälsa än LSDn han höll på med för 10 år sedan.

På tal om psykedeliska droger så håller jag med honom om att man bör läsa på om dem. Går man efter den allmänt rådande uppfattningen får man en felaktig och trångsynt bild.
Sen kan man ta ställning efter att man bildat sig en egen uppfattning.

Hur är detta ett "Zelda" spel? Ser mer ut som ett vanligt TPS än ett Zelda.

Skrivet av employed:
Skrivet av Mike.K:

Duke 3D förtjänar all kärlek. Men man har ju spelat det så många gånger...
Kanske köper det när det är på rea.

Tycker du inte att du säger emot dej själv i den kommentaren?

Nej.

Duke Nukem 3D får remaster med nytt material

Duke 3D förtjänar all kärlek. Men man har ju spelat det så många gånger...
Kanske köper det när det är på rea.

Skrivet av ichnusa:

Yes! Kan inte prata för andra program än mitt egna. Men vi får iallfall lära oss F-mod implementation genom skolan. Men det är förmodligen inte tillräckligt för att ta steget direkt till ett schysst jobb.

Verkligen! Det handlar om att ligga i framkanten och lägga tid på det även utanför skolan om det ska leda någonstans efter studierna. Det märks tydligt utifrån vilka som kan och verkligen vill något och vilka som bara flyter med.

Jobbar du inom spelbranschen? Hade varit kul att få lyssna på något du jobbat på isåfall Om du vill dela med dig.

Jag har pluggat ljud och musik produktion på högskolan i dalarna. Har gjort musiken till spelet Intrude som släpptes rätt nyligen. Old-school FPS ala Wolfenstein och Doom.
Steam länk: http://store.steampowered.com/app/495720
Track 1: https://soundcloud.com/sirbiss/intrude-track-1
Skulle vilja jobba mer med ljud till spel vid sidan av dagjobbet, men det är som sagt en svår bransch.

Skrivet av ichnusa:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Cor Anglais:

Hej!

Jag vill bara tipsa er, som är intresserade av att komponera musik, att Hola folkhögskola har en nystartad profil i spelmusik och att det fortfarande finns några lediga platser.

Här finns lite mer info: http://www.lvn.se/Folkhogskolor/Hola-folkhogskola/kursutbud/L...
Ha det gott!

Vad skiljer spelmusik från vanlig musik?

Främst är det väl att man lär sig skriva olinjär musik istället för traditionell linjär musik. Annars är det i princip samma förutom annan mjukvara för implementationen av musiken i spel. Pluggar själv spelmusikutbildningen vid Högskolan i Skövde och det är riktigt kul

Antar att program som riktar in sig på spelmusik också ger kunskap om diverse middleware som man använder för att implementera ljuden i spelen, tex F-Mod och Wwise och liknande. Annars kan man väl gå en vanlig ljud och musik utbildning (som jag gjort).

Kan ju nämna att spelljuds-branchen är jävligt tuff. Man ska vara väldigt skicklig i både produktion och att skriva musik för att få schyssta jobb. Annars får man nöja sig med att göra ljud och musik till små indieutvecklare, och dom är oftast riktigt snåla med sin ljud/musik budget.