Inlägg av Myrsloken91

Inlägg som Myrsloken91 har skrivit i forumet

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Gud, va glad jag blir

Se upp för mina långöron

Skrivet av SkullJoke:

Denna tråd har vart den bästa på länge.
Vill tacka alla som har bidragit och gjort den intressant =D

Jag måste sticka men hoppas den fortsätter när jag kommer hem igen.
( vet att tråden inte kretsar kring mig, men jag tycker den är förbannat rolig och var fruktansvärt kul att delta så mycket i den )

Håller med dig fullständigt väldigt lite flaming i denna tråd

Tyvärr slapp vi inte alla troll XD:
"LoL är gjort i paint av och till 12åringar."

"Fy fan vad mycket whine i onödan. Ett par av mina vänner är kända Dota2-spelare, flera av dem spelar LoL casually då och då för dem uppskattar MOBA-genren i sin helhet.
Jag personligen spelar både Dota2 och LoL när jag har tid. Båda spelen är jätteroliga att spela.
HoN gillar jag inte, men har många vänner som älskar det och ibland när jag har tittat på när dem har varit med i tävlingar har jag förstått varför dem tycker om det.
Alla tre spelen har absolut sina fördelar och nackdelar.

MEN, HoN's community är HEMSKT. Av det jag har sett så är det fan nät-mobbning ibland, och det har jag ingen respekt för. DOTA-communityt är extremt tävlingsinriktat, men det känns som att det finns lite mer tålamod där. LoL-communityt är generellt mer laid-back (även om det finns idioter där också), och det är väl därför LoL passar sig bäst för dem som bara vill spela för att ha kul och inte måste vinna"

Att folk klagar mindre i LoL tror jag inte bara beror på en mer Laidback community, utan också på att många proffsspelare har fattat att det inte hjälper för 5 öre att klaga eller whina på medspelare. Detta har dom som tur är delat med sig på sina youtube-kanaler, dom som har Det tror jag har påverkat communityn i väldigt possitiv riktning

Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Myrsloken91:

Nu vart det väääldigt många svar på min fråga men ska försöka svara på så många som möjligt Det e därför jag inte citerar heller
Om vi börjar med listan från LoL-forumet:

"1. DOTA is harder and less forgiving than LoL."
Kan inte svara på denna då det krävs exempel, eller en bättre förklaring av vad som gör DOTA så mycket svårare. Säger inte att det e fel men svårt att svara om jag inte vet varför detta påstående finns

"2.DOTA is more complicated that LoL."
Samma som 1, måste ha en bättre förklaring till denna punkt

"3. LoL has a more anime sort of theme going for it's combat and DOTA has a more realistic theme."

När det gäller den grafiska stilen så är min subjektiva åsikt att av det lilla jag sett av HoN, har sett en del HoN matcher på Youtube iaf, så tycker jag att det är väldigt mycket lättare att se vad som händer på skärmen i LoL, bland annat just pga den grafiska stilen. Med tanke på att t ex SC 2 spelare sänker grafiken till minimum bland annat för att det blir lättare att se vad som händer i en strid så tycker jag personligen att LoLs grafiska stil borde vara en fördel.
Men som sagt var, bara min personliga åsikt. Vilken grafisk stil man tycker är bäst är ju en väldigt subjektiv fråga

"4. Last hitting is harder in DOTA."
Samma som 1, måste ha en bättre förklaring till vad det är som gör det svårare i DOTA.

"5. you lose gold on death in DOTA"
Här kommer en punkt som man antingen tycker e bra eller dålig beroende på vad man har för filosofi gällande MOBA spel. Att förlora guld när man där leder enligt mig till ett mer passivt och tråkigare gameplay och förstör väldigt mycket för spelet när det kommer till E-sports sammanhang. Det är inte lika roligt att titta på en match/ett spel där alla spelar passivt hela tiden. Och jag tycker definitivt att det blir tråkigare att spela om man förlorar guld om man dör.
Håller dock med om att det kräver mer "skills" men det väger enligt mig inte upp det trista passiva gameplayet.

"6. respawn timers go a lot faster for the losing team (don't get overconfident or you'll be out of commision for 90s and they're only out for 40."
Den här punkten är lite intressant. Detta gör att det faktiskt är mer förlåtande för det förlorande laget i late game. Men precis som i den föregående punkten leder detta till ett mer passivt spel och onödigt långa matcher. Passivt spel och onödigt långa matcher anser jag varken som särskilt roligt och det förstör än en gång för spelets E-sports del. Onödigt långtradiga matcher och passivt gameplay är förödande för en E-sports titel då det e skittråkigt som publik att titta på.
Än en gång kan jag hålla med om att denna punkt leder till att det kräver mer skills men det väger inte upp allt det negativa enligt mig.

"7.items are more powerful in DOTA"
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna punkt ärligt talat. Det låter ju som om att om du vinner din lane så borde ditt lag vinna teamfights och därmed borde det inte bli långtradiga matcher på över en timme som HoN ändå verkar ha. Denna punkt gör att jag tycker att det inte uppmuntrar skills av den anledningen att om du haft otur i lane men ändå är en bättre spelare så kommer ni förlora teamfights pga att det andra laget har ihjäl er alldeles för snabbt. Denna punkt gör att jag tycker att det låter som om LoL uppmuntrar skills när det gäller detta och det blir dessutom roligare att spela och se på som publik då matchen kan vända om det laget som ligger under faktiskt kan vända om dom har bra teamfights.

"-Courier finns inte i LoL"
Vet inte vad courier gör/är

"-Du kan tpa till basen när du vill (i LoL)"
Jaha, och? Förklara det negativa med detta Ser det varken som possitivt eller negativt

"-Du kan använda Flash i LoL som är ett item i Dota som kostar 2150 guld"
Lite samma som förra punkten. Varför är det dåligt? LoL Har summoner spells, alltså spells som alla kan välja innan matchen oavsett vilken karaktär du ska spela. Tycker varken det är dåligt eller bra att man kan eller inte kan köpa sig till flash.

"Denie system... kanske det jag saknar mest... Sättet att dominera en lane genom att se till att dina fiender får mindre XP av dina minions genom att döda som av egen hand. Dina fiender får mindre Xp och halkar efter i levels vilket ger dig en enorm fördel i en lane. "
Leder till passivt och tråkigt gameplay, man blir fast i lanen längre eftersom det tar längre tid att farma ihop dina items. Har redan förklarat varför jag ogillar passivt och långtråkigt gameplay.

"Last hits... Känns som Lol saknar det som fan... Visst det finns, det ska jag absolut inte säga att dom saknar. Det känns bara inte lika viktigt att ta lasthits i Lol. Vilket också är en väldigt stor aspekt eftersom vem vill inte ha finare items än dina fiender genom att ha en bra goldfarm i början."
Känner samma sak för detta som för "7.items are more powerful in DOTA." då dessa hör ihop väldigt mycket.

"AP / AD systemet... Tycket dom förstör lite charmen med MOBA när dom blandar in det... En hero ska vara en hero du ska göra den starkare det förstår jag.. Det är en gamekiller för mig."
Vet inte vad jag ska svara på denna riktigt. Har man bara en stat som gör att du gör mer skada i andra MOBA spel?

"Buskar... för många Lol spelare är säkert detta underbart.. för mig förstör det hela mappen... känns så bittert och så förbannat lätt att komma undan från dina fiender eftersom det finns så mycket ogräs att gömma sig i. Känns som att skogen och "juking" förlorar en stor del pga dåligt klippt gräs."
Precis som du säger så älskar många LoL spelare buskarna Jag tycker det leder till intressantare och roligare ganks och juking men jag förstår om du inte tycker det. Sen uppmuntrar det till att köpa wards och utöka map controll vilket jag gillar men det är subjektivt precis som allt annat.

"Runor har dom visserligen men inte på samma sätt. men också kanske det funkar med tanke på att Lol's map är mindre. Saknar bara gamla runor."
Vet inte hur runor fungerar i andra MOBA spel så kan inte svara på denna

"inte säker på att dom heter så men att "Inhibitors??" Bygger upp sig själva efter ett tag.. Att ha lane advantage ska man inte förlora efter några minuter... Du kämpar otroligt hårt för att få det och sen att förlora det efter ett X antal minuter känns väldigt bittert."
Jag gillar det då det gör det möjligt för ett förlorande lag att ta ikapp och vända matchen. Tycker det blir mer spännande så

"Runor och skilltree... WHAT?! Man ska inte behöva vara level 30 eller vad nu maxleveln ligger på i Lol för att ha tillgång till det bästa möjliga hos en Hero. Du ska också inte behöva spendera pengar för att bli bättre än andra... Hatar att folk som spenderar pengar är bättre än folk som spenderar tid!
Värdelöst sätt att bygga ett spel på. Jag vet att du kan köpa runes med points du får genom matcher.. men det tar otroligt mycket längre tid att skaffa än att betala för skiten."
När det gäller Lvl 30 och skilltree så tar det inte lång tid att nå upp till max lvl så det ser jag inte som ett problem.
När det gäller runor så kan man bara köpa dom genom den valuta man tjänar genom att spela så du kan inte köpa dig en fördel Många glömmer bort det när dom bara testar LoL en kort stund. Dessutom när du når lvl 30 så har du råd med absolut minst 1 helt set med runor och du kan då spela åtminstone 1 roll utan nackdelar mot andra som spelat mer. Sen om runor gör så att du vinner mer så gör ju matchmaking så att du möter successivt svårare motspelare varje vilket raderar fördelen med runor. Runor blir bara ett taktiskt val.

"Ingen bank!! Man måste köpa fulla items om ditt inventory börjar bli fullt.. "
Har inte en aning om hur banken fungerar i andra MOBA spel så kan inte svara.

"Som sagt.. jag klandrar inte andra för att spela LoL. För vissa är det ett fantastiskt spel och det är väl jätteroligt för dom. För mig är det inte ett bra MOBA."
Och jag tycker precis samma sak fast jag gillar LoL För mig är det riktigt bra men jag förstår att alla har olika åsikter om vad som är bra eller dåligt

Tänkte ge dig lite förklaringar.

1. När du dör förlorade du pengar och du är död längre än du är i lol, alltså är det mer oförlåtande. Också att det är snabbare än lol.

2. Kan inte påstå att det är mer komplicerat dock, Inget jag står för, Kanske att de finns lite mer variabler iom deny etc.

3. Enda jag inte gillar med det grafiska i lol är att det är lite för många såna där råttor (rasen som teemo är) vilket gör att det lockar lite yngre folk. Sen att du inte ser vad som händer i hon är inte så konstigt när man inte vet vilka abilities som vilka kastar, Detta är fallet i varje moba spel i början, Innan du vet vad alla abilities gör eller ser ut så blir de oftast en stor gröt, Efter ett tag så kan du hålla dig lugn i striderna för du har bättre koll på vad allt gör.

4. Här är nått som lol har mycket enklare, Inga denys!!! detta kan inte ignoreras då du kan plocka dina lasthits utan några som helst problem, Du behöver hålla lite koll på din motståndare så du inte blir slagen men utöver de så är de ganska lugnt. Sen kan du lasthitta med 20% hp kvar på mobsen i lol, Det kan du inte i dota 2.

5. Att du äns säger att dota är mer passivt än lol tycker jag är ganska skrattretande. Du behöver farma långt mycket mer i lol än i dota. I lol har du ju 3 lanes där alla behöver mycket farm, botlane carry, midlane ap-carry och toplane som oftast är en bruiser/tank. I dota kan matcherna va över inom 20-30 min, då står du fortfarande o farmar i lol,

6. Återigen anklagar du dota för att vara mer passivt än lol och jag börjar ana att du aldrig lirat eller kollat på dota matcher. Kolla en match med na'vi och säg att dom spelar passivt.

7. Items du köper gör mer, dom har oftast aktiva abilities istället för 30% crit 30% attack speed. i dota har dom det men kanske en polyform på de eller magic immunity eller nån annan form av cc. Detta gör också att fler hjältar kan kontra olika hjälter eftersom alla kan köpa dessa prylar.

8. det är en apa eller en åsna som skickar ut dina items till dig. Den även användas till att scouta över cliffs etc.

9. tycker heller inte de gör så mycket mer än att du kan alltid fly, gå in i buske eller juka dom stick hem.

10. Eftersom alla har utility spells som gör att dom kan fly så blir de mer passiva matcher. Mindre kills. Det är helt enkelt väldigt lätt att inte dö i lol jämfört me dota/hon.

Orkar inte gå mer eftersom ditt standard argument är att hon/dota är mer passiva än lol vilket är ren lögn. Spela dota och hon innan du uttalar dig om det. (menar inte att vara dryg men du säger saker som inte stämmer)

Sen till kaely. du zonar i dota också. Enda skillnaden är att du kan förstöra för din motståndare på fler sätt än att zona han.

"5. Att du äns säger att dota är mer passivt än lol tycker jag är ganska skrattretande. Du behöver farma långt mycket mer i lol än i dota. I lol har du ju 3 lanes där alla behöver mycket farm, botlane carry, midlane ap-carry och toplane som oftast är en bruiser/tank. I dota kan matcherna va över inom 20-30 min, då står du fortfarande o farmar i lol"
Majoriteten av matcherna i LoL är över på mindre än 30 min Jag har väldigt få matcher som är över 40 min sen också. Av det jag har kollat på proffsmatcher (typ 1900 rank eller vad det heter) på HoN på Youtube så verkar det vara standard med matcher över 40 min

"6. Återigen anklagar du dota för att vara mer passivt än lol och jag börjar ana att du aldrig lirat eller kollat på dota matcher. Kolla en match med na'vi och säg att dom spelar passivt. "
Jag sa aldrig att det innebär att man spelar passivt men det UPPMUNTRAR till ett passivt spel. 2 helt skilda saker. Uppmuntrar ett spel till passivt spel så kommer spelet vara passivt också i dom flesta fall, dock så kan alltid bättre spelare vara aggressivare då dom gör färre misstag.

"4. Här är nått som lol har mycket enklare, Inga denys!!! detta kan inte ignoreras då du kan plocka dina lasthits utan några som helst problem, Du behöver hålla lite koll på din motståndare så du inte blir slagen men utöver de så är de ganska lugnt. Sen kan du lasthitta med 20% hp kvar på mobsen i lol, Det kan du inte i dota 2. "
Utan denies så måste du göra mer harass och zoning på motståndaren vför att vinna lanen vilket är betydligt roligare än passivt denies av creeps. Att kontrollera lanen och hur mycket pushad den är innebär mer skill och ett roligare gameplay enligt mig i LoL. Sen som alltid så har alla sina åsikter men detta är min och det är varken fel på din eller min åsikt.

"7. Items du köper gör mer, dom har oftast aktiva abilities istället för 30% crit 30% attack speed. i dota har dom det men kanske en polyform på de eller magic immunity eller nån annan form av cc. Detta gör också att fler hjältar kan kontra olika hjälter eftersom alla kan köpa dessa prylar. "
Items som har en "active" gillar jag så på denna punkt kan jag hålla med. Dock så har LoL fått fler items med "active" i sina senaste patcher. Sen antar jag att det kanske har med balans också att göra, vet inte hur balanserat LoL skulle vara om alla hjältar kan kontra varandra med olika "active" på items.

"10. Eftersom alla har utility spells som gör att dom kan fly så blir de mer passiva matcher. Mindre kills. Det är helt enkelt väldigt lätt att inte dö i lol jämfört me dota/hon."
Många summoner spells är väldigt aggressiva också Sen kan jag hålla med om att flash är kanske det största misstaget i LoL då det är ett "slipp ut ur fängelse" kort i princip. Det var snack om att flash skulle tas bort men den diskussionen började för sent och många spelare protesterade. Flash e dock nerfad sen LoLs början med längre cooldown och kortare flash distans.

"3. Enda jag inte gillar med det grafiska i lol är att det är lite för många såna där råttor (rasen som teemo är) vilket gör att det lockar lite yngre folk. Sen att du inte ser vad som händer i hon är inte så konstigt när man inte vet vilka abilities som vilka kastar, Detta är fallet i varje moba spel i början, Innan du vet vad alla abilities gör eller ser ut så blir de oftast en stor gröt, Efter ett tag så kan du hålla dig lugn i striderna för du har bättre koll på vad allt gör."
De karaktärer du menar kallas för yordles Personligen älskar jag humorn med dom men det är ju bara en smaksak
Sen så accepterar jag ditt argument om att det är svårt att se bara för att man inte vet vilka spells som flyger runt, det var bra sagt.

Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Myrsloken91:
Skrivet av SkullJoke:

Tycker att du har väldigt dålig koll på många punkter Myrsloken91

Du mena dom jag inte kunde svar på? Det e ju för att jag bara spelat LoL och inget annat MOBA XD Men om du menar nån av dom jag faktiskt svara på så får du gärna förklara

Om du inte har spelar Dota är det nog ganska dumt att du försvarar Lol eftersom du inte har någon kunskap om vad det är vi pratar om

Säger inte detta för att vara elak, utan för att det saknar grund

Bara för att man inte spelat ett spel innebär inte att man inte kan ha en värdig åsikt gällande olika gameplay-element. Dom element som jag vet vad det handlar tycker jag ändå att jag har en bra förklaring till min åsikt

Skrivet av SkullJoke:

Tycker att du har väldigt dålig koll på många punkter Myrsloken91

Du mena dom jag inte kunde svar på? Det e ju för att jag bara spelat LoL och inget annat MOBA XD Men om du menar nån av dom jag faktiskt svara på så får du gärna förklara

Nu vart det väääldigt många svar på min fråga men ska försöka svara på så många som möjligt Det e därför jag inte citerar heller
Om vi börjar med listan från LoL-forumet:

"1. DOTA is harder and less forgiving than LoL."
Kan inte svara på denna då det krävs exempel, eller en bättre förklaring av vad som gör DOTA så mycket svårare. Säger inte att det e fel men svårt att svara om jag inte vet varför detta påstående finns

"2.DOTA is more complicated that LoL."
Samma som 1, måste ha en bättre förklaring till denna punkt

"3. LoL has a more anime sort of theme going for it's combat and DOTA has a more realistic theme."

När det gäller den grafiska stilen så är min subjektiva åsikt att av det lilla jag sett av HoN, har sett en del HoN matcher på Youtube iaf, så tycker jag att det är väldigt mycket lättare att se vad som händer på skärmen i LoL, bland annat just pga den grafiska stilen. Med tanke på att t ex SC 2 spelare sänker grafiken till minimum bland annat för att det blir lättare att se vad som händer i en strid så tycker jag personligen att LoLs grafiska stil borde vara en fördel.
Men som sagt var, bara min personliga åsikt. Vilken grafisk stil man tycker är bäst är ju en väldigt subjektiv fråga

"4. Last hitting is harder in DOTA."
Samma som 1, måste ha en bättre förklaring till vad det är som gör det svårare i DOTA.

"5. you lose gold on death in DOTA"
Här kommer en punkt som man antingen tycker e bra eller dålig beroende på vad man har för filosofi gällande MOBA spel. Att förlora guld när man där leder enligt mig till ett mer passivt och tråkigare gameplay och förstör väldigt mycket för spelet när det kommer till E-sports sammanhang. Det är inte lika roligt att titta på en match/ett spel där alla spelar passivt hela tiden. Och jag tycker definitivt att det blir tråkigare att spela om man förlorar guld om man dör.
Håller dock med om att det kräver mer "skills" men det väger enligt mig inte upp det trista passiva gameplayet.

"6. respawn timers go a lot faster for the losing team (don't get overconfident or you'll be out of commision for 90s and they're only out for 40."
Den här punkten är lite intressant. Detta gör att det faktiskt är mer förlåtande för det förlorande laget i late game. Men precis som i den föregående punkten leder detta till ett mer passivt spel och onödigt långa matcher. Passivt spel och onödigt långa matcher anser jag varken som särskilt roligt och det förstör än en gång för spelets E-sports del. Onödigt långtradiga matcher och passivt gameplay är förödande för en E-sports titel då det e skittråkigt som publik att titta på.
Än en gång kan jag hålla med om att denna punkt leder till att det kräver mer skills men det väger inte upp allt det negativa enligt mig.

"7.items are more powerful in DOTA"
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna punkt ärligt talat. Det låter ju som om att om du vinner din lane så borde ditt lag vinna teamfights och därmed borde det inte bli långtradiga matcher på över en timme som HoN ändå verkar ha. Denna punkt gör att jag tycker att det inte uppmuntrar skills av den anledningen att om du haft otur i lane men ändå är en bättre spelare så kommer ni förlora teamfights pga att det andra laget har ihjäl er alldeles för snabbt. Denna punkt gör att jag tycker att det låter som om LoL uppmuntrar skills när det gäller detta och det blir dessutom roligare att spela och se på som publik då matchen kan vända om det laget som ligger under faktiskt kan vända om dom har bra teamfights.

"-Courier finns inte i LoL"
Vet inte vad courier gör/är

"-Du kan tpa till basen när du vill (i LoL)"
Jaha, och? Förklara det negativa med detta Ser det varken som possitivt eller negativt

"-Du kan använda Flash i LoL som är ett item i Dota som kostar 2150 guld"
Lite samma som förra punkten. Varför är det dåligt? LoL Har summoner spells, alltså spells som alla kan välja innan matchen oavsett vilken karaktär du ska spela. Tycker varken det är dåligt eller bra att man kan eller inte kan köpa sig till flash.

"Denie system... kanske det jag saknar mest... Sättet att dominera en lane genom att se till att dina fiender får mindre XP av dina minions genom att döda som av egen hand. Dina fiender får mindre Xp och halkar efter i levels vilket ger dig en enorm fördel i en lane. "
Leder till passivt och tråkigt gameplay, man blir fast i lanen längre eftersom det tar längre tid att farma ihop dina items. Har redan förklarat varför jag ogillar passivt och långtråkigt gameplay.

"Last hits... Känns som Lol saknar det som fan... Visst det finns, det ska jag absolut inte säga att dom saknar. Det känns bara inte lika viktigt att ta lasthits i Lol. Vilket också är en väldigt stor aspekt eftersom vem vill inte ha finare items än dina fiender genom att ha en bra goldfarm i början."
Känner samma sak för detta som för "7.items are more powerful in DOTA." då dessa hör ihop väldigt mycket.

"AP / AD systemet... Tycket dom förstör lite charmen med MOBA när dom blandar in det... En hero ska vara en hero du ska göra den starkare det förstår jag.. Det är en gamekiller för mig."
Vet inte vad jag ska svara på denna riktigt. Har man bara en stat som gör att du gör mer skada i andra MOBA spel?

"Buskar... för många Lol spelare är säkert detta underbart.. för mig förstör det hela mappen... känns så bittert och så förbannat lätt att komma undan från dina fiender eftersom det finns så mycket ogräs att gömma sig i. Känns som att skogen och "juking" förlorar en stor del pga dåligt klippt gräs."
Precis som du säger så älskar många LoL spelare buskarna Jag tycker det leder till intressantare och roligare ganks och juking men jag förstår om du inte tycker det. Sen uppmuntrar det till att köpa wards och utöka map controll vilket jag gillar men det är subjektivt precis som allt annat.

"Runor har dom visserligen men inte på samma sätt. men också kanske det funkar med tanke på att Lol's map är mindre. Saknar bara gamla runor."
Vet inte hur runor fungerar i andra MOBA spel så kan inte svara på denna

"inte säker på att dom heter så men att "Inhibitors??" Bygger upp sig själva efter ett tag.. Att ha lane advantage ska man inte förlora efter några minuter... Du kämpar otroligt hårt för att få det och sen att förlora det efter ett X antal minuter känns väldigt bittert."
Jag gillar det då det gör det möjligt för ett förlorande lag att ta ikapp och vända matchen. Tycker det blir mer spännande så

"Runor och skilltree... WHAT?! Man ska inte behöva vara level 30 eller vad nu maxleveln ligger på i Lol för att ha tillgång till det bästa möjliga hos en Hero. Du ska också inte behöva spendera pengar för att bli bättre än andra... Hatar att folk som spenderar pengar är bättre än folk som spenderar tid!
Värdelöst sätt att bygga ett spel på. Jag vet att du kan köpa runes med points du får genom matcher.. men det tar otroligt mycket längre tid att skaffa än att betala för skiten."
När det gäller Lvl 30 och skilltree så tar det inte lång tid att nå upp till max lvl så det ser jag inte som ett problem.
När det gäller runor så kan man bara köpa dom genom den valuta man tjänar genom att spela så du kan inte köpa dig en fördel Många glömmer bort det när dom bara testar LoL en kort stund. Dessutom när du når lvl 30 så har du råd med absolut minst 1 helt set med runor och du kan då spela åtminstone 1 roll utan nackdelar mot andra som spelat mer. Sen om runor gör så att du vinner mer så gör ju matchmaking så att du möter successivt svårare motspelare varje vilket raderar fördelen med runor. Runor blir bara ett taktiskt val.

"Ingen bank!! Man måste köpa fulla items om ditt inventory börjar bli fullt.. "
Har inte en aning om hur banken fungerar i andra MOBA spel så kan inte svara.

"Som sagt.. jag klandrar inte andra för att spela LoL. För vissa är det ett fantastiskt spel och det är väl jätteroligt för dom. För mig är det inte ett bra MOBA."
Och jag tycker precis samma sak fast jag gillar LoL För mig är det riktigt bra men jag förstår att alla har olika åsikter om vad som är bra eller dåligt

Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Glutt:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Buio:

Jag ställer mig då frågan; Varför tog hon bort bilden?

Maybe fake? Vet inte om dom skulle göra det dock...

Undrar hur mycket Dota matcher som spelats i jämförelse med denna usla kopia...

godmorgon "p12"
Tycker den inte förtjänar ordet usel eftersom det är just nu det bästa MOBA för helt nya spelare därav kan denna gren växa snabbare, dock tycker jag själv Dota2 är bättre överlag.
Bara onödigt att hata på ett spel som ger oss mycket mer än vad det tynger ned.....

Godmorgon själv.

Du får tycka vad du vill men att kalla mig p12 för att jag som du själv valde att använda "Hata" på LoL är väl lite onödigt?

Jag hatar antagligen på spelet av en anledning än just att bara hata...
Jag har själv spelat LoL och tycker spelet saknar alla viktiga aspekter som Dota använder sig av. Det minsta du kan göra i denna diskussion är väl att respektera en annans åsikt men kanske inte hålla med..

Jag håller inte med om att LoL ger oss mycket... Då skulle jag nästa säga all HoN get otroligt mycket mer än LoL.

Jag har själv spelat LoL i 2 ½ år nu men inte några andra MOBA spel. Skulle du kunna säga vad det e LoL saknar jämfört med andra MOBA? Jag Har svårt att tro att det skulle vara särskilt många vitala aspekter som saknas men låt höra

Grymt dåligt att LoL inte e med Borde ju locka betydligt större publik än lilla HoN... Snackar ju 30ggr så många utövare av LoL jämfört med HoN.

Skrivet av Havocado:

I hate to be "that guy" men Dataspelsgalan, är dataspel även till konsol då eller? (Ja jag vet att det heter dator och inte data, kan det var där jag felar?)

Man kan väl säga att det är lite däri missuppfattningen ligger Både dator- och konsollspel består ju av data^^ Hade det hetat DATORspelsgalan hade det dock blivit helt fel att nominera konsollspel.

Kan nån förklara varför det e så mycket hat mot Black Ops? Fattar kritiken mot att det är buggigt, håller jag med om. Men när det gäller singleplayer så var det ju i mina ögon en riktigt intressant historia och ett bra spel, dock inte det bästa i år men väldigt bra. När det gäller multiplayer så är det ju hundra gånger mer balanserat än MW2, balans i multiplayer är ju A och O, och jag gillar kartorna och vapnen.

Så förutom buggigheten, vad är kritiken?

Skrivet av Hurin:

Verkar ju lite mysigt Tänk om man i Total War manér kunde få spöa monster, då hade nog taktiken sett lite annorlunda ut Värt att suga på en stund i fantasin...

I ettan får man iaf lite då och då göra det Har inte spelat ut hela spelet, köpte det på steam-rean och det är faktiskt riktigt underhållande. Gillar ,am strategi, rollspel och textbaserade äventyr så passar King Arthur utmärkt

Gudomligt vackert äventyr för folk med stort hjärta

2-personsvy, inte 2D. Grafiken e ju fortfarande i 3D

AAAAAWSOOME!!!

Jag e astaggad! Har inte spelat betan eller Sc 1 för den delen heller men började kolla professionella matcher med bra kommentatorer som Husky och HD. Har kollat matcher typ varje dag sen jag hittade deras kanaler och de har fått mig astaggad att börja spela SC II Så jag och några kompisar kommer vara på release-festen Syns där

Skrivet av smuts:

Lidodido, står på sidan att man får tanka ned det via EA Download Manager?

Verkar lite luddigt det där, hur är det egentligen?

EDIT: Har jag fattat det rätt? Den där sidan är alltså helt privat driven och det de gör är helt enkelt att köpa spel själva och ge ut CD-nycklarna? Heltskum affärsidé och känns inte helt säkert i så fall.

Funkar super! Jag köpte BF:BC2 därifrån. Nemas problemas. Många på SweClockers har köpt där också och de flesta är nöjda Sen har det funnits nån enstaka utgivare som ansett att denna sida inte gör rätt för sig men vad jag förstod så fick de som hade betalat för dessa icke fungerande nycklar pengarna tillbaka iallafall.
De köper ju spelen i länder där de är betydligt billigare än här och säljer sen nycklarna till oss i väst. Vet att vissa har ibland fått en ickefungerande nyckel men de har då fått en ny som fungerat. Jag skulle säga att det är säkert. Man kan dessutom inte betala med kort direkt till dom utan det går via PayPal så de kan ju inte missbruka nåns konto eller liknande heller.

Le-Mang, min klasskompis e ju me i bilden! Awsome!

Skrivet av KlosterKatten:

Hoppas verkligen inte DX11 ser sådär kantigt och platt ut, för då kör jag hellre i DX10 och får mer FPS

DX11 brukar ge bättre prestanda...

http://hardocp.com/images/articles/12573821526izM8p4LAl_1_1.g...

Kolla DX11 utan tesselation så ser du.

Den är relativt spoilertung. Råkade se den på GT förut. Om du har förbokat så försök hålla dig i 2 dar till

Skrivet av Wartex:

Inte för att vara troll, men jag körde ett demo på detta för länge sedan och tyckte varken det var snyggt eller roligt. Tyckte dock inte Braid var något speciellt heller, så jag kanske är lite konstig.

Indie-spel är väl helt enkelt inte för alla, precis som att RPG inte är för alla. Tycker bara det känns tråkigt när man själv inte upplever den magi som andra upplever från ett spel, det känns ju som att man går miste om nåt.

Otroligt vilka hemska failure siffror som XBOX360 hade! Jag kommer nog aldrig köpa en konsol iallafall med de siffrorna.