Inlägg av Comodin

Inlägg som Comodin har skrivit i forumet

1

Jag var också extremt tveksam efter att ha tittat på trailers och youtubeklipp, men efter att ha spelat 65 extremt underhållande timmar i betan med vänner så är jag överväldigande positiv och vill ha mer.

Spelet är i princip omöjligt att bedöma via youtubeklipp och måste testas för att skapa en åsikt.
Grafiken i spelet är väldigt bra betydligt bättre än vad man ser i videoklipp och de har lyckats speciellt bra med ljussättning och att skapa en stämningsfull miljö.

Själv köpte jag först Standardversionen för att testa betan men har nu bytt den mot Deluxe edition och ser verkligen fram emot releasen idag. Så min rekommendation är att ignorera kommentarer från folk som inte spelat spelet och testa det själv istället, gillar man inte det så kan man enkelt göra ett återköp via Steam.

Skrivet av Hullken:
Skrivet av Comodin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ulrik.borg:

Visar rätt tydligt problemet med VR, Move, Kinect, Wiimote...
...behöva möblera om/tömma ett rum känns nog inte så aktuellt för så många.

VR är bäst i soffan!

Just Budget Cuts kan du lira på en hyfsat minimal yta, som den blåa cirkeln som syns i spelet. Andra kräver mer men de flesta faller tillbaka på någon form av teleporteringsfunktion. Så länge man har ett vardagsrum så borde det inte vara något problem att lösa ytan.

Vardagsrum har man ju men problemet är att datorn står i gamingrummet.
Du råkar inte ha den exakta längden på kabeln och om det finns möjlighet att skaffa en förlängning till den?
För i så fall är det ju bara att slänga upp lighthousemojängerna i vardagsrummet och sen kräla på golvet där

Sladdarna mellan Viven och linkboxen är ca 5 meter, sedan ytterligare en meter från boxen till datorn, så 6 m. Jag har läst att det funkar med 3 m sladdar mellan linkboxen och datorn iaf, vilket skulle ge totalt 8 meter.

Jag gjorde en snabb mätning hur många meter jag skulle behöva och kom fram till 9m. Så en meter för kort, typiskt Synd att inte HTC säljer förlängningskablar. Tack för infon

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Comodin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ulrik.borg:

Visar rätt tydligt problemet med VR, Move, Kinect, Wiimote...
...behöva möblera om/tömma ett rum känns nog inte så aktuellt för så många.

VR är bäst i soffan!

Just Budget Cuts kan du lira på en hyfsat minimal yta, som den blåa cirkeln som syns i spelet. Andra kräver mer men de flesta faller tillbaka på någon form av teleporteringsfunktion. Så länge man har ett vardagsrum så borde det inte vara något problem att lösa ytan.

Vardagsrum har man ju men problemet är att datorn står i gamingrummet.
Du råkar inte ha den exakta längden på kabeln och om det finns möjlighet att skaffa en förlängning till den?
För i så fall är det ju bara att slänga upp lighthousemojängerna i vardagsrummet och sen kräla på golvet där

Hm, skulle tro att det rör sig om cirka tre meter. USB och HDMI går ju att förlänga, lite oklart med strömkabeln.

Då bör det ju gå att lösa ser det ut som, tack för infon

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ulrik.borg:

Visar rätt tydligt problemet med VR, Move, Kinect, Wiimote...
...behöva möblera om/tömma ett rum känns nog inte så aktuellt för så många.

VR är bäst i soffan!

Just Budget Cuts kan du lira på en hyfsat minimal yta, som den blåa cirkeln som syns i spelet. Andra kräver mer men de flesta faller tillbaka på någon form av teleporteringsfunktion. Så länge man har ett vardagsrum så borde det inte vara något problem att lösa ytan.

Vardagsrum har man ju men problemet är att datorn står i gamingrummet.
Du råkar inte ha den exakta längden på kabeln och om det finns möjlighet att skaffa en förlängning till den?
För i så fall är det ju bara att slänga upp lighthousemojängerna i vardagsrummet och sen kräla på golvet där

Hoppas på The Division och gärna ett släppdatum.

Ser även väldigt mycket fram emot mer info om Umbra.
För er som inte har koll på det så är det ett otroligt lovande ARPG som utvecklas i Cryengine. Kolla in deras pågående kickstarter här
https://www.kickstarter.com/projects/1062682568/umbra?ref=cat...

Tråkigt att de totalförstörde kontrollen av bilen i samband med att de släppte uppdateringen till grafikmotorn. Innan dess så var kontrollerna klockrena men nu så känns det som att man konstant kör på is och bilarna saknar tyngd. Så vidare de inte korrigerat detta de två senaste veckorna som gått.

Ser dock att de gjort en hel del förändringar till kontrollerna/styrningen i denna uppdateringen så det blir hem och testa och hoppas på det bästa

Skrivet av Sebbepojken:

Du kanske är fel ute om du jämför Hardline med BF 4. Jämför istället Hardline med just Payday. Vad har de gemensamt? Poliser och rånare är ju ganska uppenbart. Själv tycker jag att Hardline ser ut att vara en blandning mellan Payday och arkadracing i PvP-format.

Jag har kollat på några minuters gameplay och kan snabbt konstatera att en hel del av spelmekaniken och utrustningen verkar vara gemensam; blås upp transportbilen, öppna valvet, bär på bytet, o.s.v. Jag har inte spelat BF 4 men jag föreställer mig att det inte är typiskt det man ägnar sig åt där. Materialet som utvecklarna skyltar med är just sånt som en Payday-spelare känner igen sig i, sen är det möjligt att det finns saker som är mer lika The Sims. Den stora skillnaden mot Payday är väl att Hardline utspelar sig i en mer öppen karta samt att det är PvP. Så frågan till dig som tycks vara sensei i ämnet här; hur olika blir spelen om man ponerar att Hardline har ett spelläge där rånarna kör med AI som motståndare?

Det är just det jag försöker men tro mig det otroligt svårt med tanke på hur olika de är.
Gemensamt är att de både har "cops and robbers".
Jag älskar Payday och har spelat både ettan och tvåan otroligt mycket så själklart blev jag exalterad när jag fick höra om Hardline speciellt med tanke på att flera jämförde det med Payday.
Efter att ha testat Hardline betan blev det ganska uppenbart att de personerna aldrig testat Payday för min besvikelse blev enorm för spelmekaniskt är de som dag och natt.

Hardline ser precis ut som BF och spelas som det med medans Payday handlar om att planera och utföra den perfekta heisten och komma undan med så mycket byte/pengar så möjligt. Stealth är nästan alltid plan A medans guns blazing är något man oftast bara tar till när plan A skiter sig.
Detta är min åsikt men jag tror att många som testat båda spelen håller med mig.

Sen för att vara rättvis mot Calle så liknade han aldrig spelen vid varann utan nämnde bara att det nu finns ett spel till för gamers som gillar tjuvar och poliser

Skrivet av Lolflakes:

Men skärp dig. Det är ju uppenbart att Battlefield Hardline har skapats med idén från Payday-serien. Game moden och hela systemet med att man köper sina vapen luktar payday lång väg.

Om det är deras tanke så har dom misslyckats katastrofalt för spelmässigt så skiljer de sig som dag och natt. Att dra en jämförelse med att du köper vapen var bara löjligt för det gör du i vart och vartannat spel. Uppenbart att du inte spelat Payday

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Comodin:

Har svårt att förstå varför Payday 2 och BF:Hardline ens nämns i samma mening med tanke på att de har lika mycket gemensamt som Quake och The Sims. BF:Hardline är inget annat än ett re-skinnat BF:4 fast med sämre grafik(ja jag har spelat betan)

Båda handlar om tjuvar och poliser... ? Måste ha missat The Sims: Tjuvstad-expansionen.

Men om det är det enda kriteriet så tycker jag ni ska jämföra Hardline med gamla hederliga Police Quest i fortsättningen för där finns också tjuvar och poliser =D

What?! Har du missat den expansionen, lätt den bästa
Kan garantera att efter att EA har läst detta så kommer vi att se denna expansion inom kort.

Har svårt att förstå varför Payday 2 och BF:Hardline ens nämns i samma mening med tanke på att de har lika mycket gemensamt som Quake och The Sims. BF:Hardline är inget annat än ett re-skinnat BF:4 fast med sämre grafik(ja jag har spelat betan)

Skrivet av luftman:
Skrivet av Comodin:

Någon som har koll på om man kan aktivera spelet via Steam om man köper DVD-versionen?

Ja, det ska gå! Spelet har steamworks

Låter bra, tackar för svar

Någon som har koll på om man kan aktivera spelet via Steam om man köper DVD-versionen?

Någon som har koll på om man kan aktivera spelet via Steam om man köper DVD-versionen?

Skrivet av Styggve:

Bara jag som har problem med att spelet scrollar i sidled hela tiden?
Tacksam för en lösning för det är ospelbart som det är nu

Misstänker att du har nån form av joystick/gamepad ansluten. I mitt fall så berodde det på min Thrustmaster Flightstick som ställer till det i vissa spel. Så fort jag pluggade ur den så fungerade spelet fint. Hoppas detta är till någon hjälp

Skrivet av Efraim:

Jag älskar IL-2, men jag tycker också att WoP var/är riktigt underhållande.

Ser fram emot uppföljare till båda serierna.

Mer flyg till folket!

Håller med dig fullständigt.

Flygsims får inte mycke luft under vingarna jämfört med andra speltyper så alla flygsims borde uppmuntras och ges en chans

Jag köpte också WoP till fullpris och jag ångrar det inte för jag och ett gäng vänner har haft mycket skoj med det. Förnekar inte att spelet har sina brister för det har de absolut.

Egentligen så är valet mellan WoP och IL-2 1946 ganska enkelt, gillar man flygsims med hög realism och djup och inte har något emot taskig grafik så kör man IL-2 men om man är mer av en casual spelare som inte har tid/lust att sätta sig in i alla kontroller m.m och vill ha schyst grafik så kör man WoP.

Hur uppföljarna kommer att stå sig återstår att se

Är det här spelet endast för hardcore flightsim spelare? Vet inte om den här informationen finns tillgänglig än men har det nån typ av modes som Wings Of Prey? Spelar nämligen WoP på Realistic Mode och har inte tagit steget över till Simulator Mode än och det får nog vänta ett tag, tar man bort nametagsen och min minimap så är jag helt ute och cyklar

Skrivet av Bromstarzan:

Ett råd till alla hardcore flightsimers: vänta på det "riktga"! Detta är ett arkad!

Kanske därför den tunna recensionen... Som att säga att min bil är blå och fin... för att den förtjänar inte heller någon bättre beskrivning

Massor med fail i det där uttalandet

Helt underbart spel. Skaffade det för ca 2 veckor sen via steam och köpte en ny joystick enbart för att kunna spela detta. Ångrar mig inte en sekund, har haft väldigt många roliga och actionfyllda timmar med det i både singel och multiplayer, mycket roligare än jag någonsin hade med IL2.

Nått som är bra att veta är att utvecklarna ständigt jobbar på att förbättra spelet och då menar jag inte bara buggfixar utan även nya features, några exempel på vad som är plannerat är co-op läge, dedikerade servrar(Infinity ward läs och ta lärdom), mission editor, aircraft customization m.m.

Spelet är öven otroligt bra optimerat så det kommer flyta på bra även för er med lite sämre datorer

Så ni som inte har testat detta ta och tanka hem demon nu!

1