Inlägg av Celix

Inlägg som Celix har skrivit i forumet

Är det inte rätt dumt att investera så mycket i ett hus (med stora driftkostnader antagligen) när streaming är såpasa nytt och med osäker framtid? Känns som man kan ångra sig rätt rejält när folk slutar kolla och man inte drar in miljoner längre

Vilken missvisande artikel... Pewdiepie har fortfarande överlägset mest subscribers (som de flesta tidigare har använt som måttstock för vem som är störst) och har inte heller förut alla månader varit den med mest visningar. Skillnaden är ju dock att pewdiepie har hållit uppe med en enorm mängd visningar(och nya subscribers) i en väldigt lång tid medans andra har haft några veckor/månader där deras visningar toppar. Så jo, han är nog fortfarande störst.

Skrivet av nils45:

Youtube har bara funnits i 9år?

Det står fel i artikeln.
Han gjorde sitt första klipp för 10 årsen (2004) men visade det bara för vänner och bekanta.
Först 2006 laddade han upp klipp på youtube och fortsatte därefter att göra fler då det snabbt blev populärt.
Han sammarbetade också ett tag med gametrailers/screwattack (från 2007 tror jag) där han laddade upp videos på deras hemsidor istället för youtube. Dock så har han laddat upp klippen i efterhand, samt de nya kommer upp på youtube också (sammarbetet kanske är avslutat?).

Falsk marknadsföring? Hörde inga battlecries i trailern...

Är det inte det dyraste spelet som gjorts då?

Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Celix:
Skrivet av Vincent_graymore:

Top games by current player count
Current Players Peak Today Game
299,000 531,279 Dota 2
27,127 93,752 CS: Global Offensive
25,586 67,803 Team Fortress 2

Är de stats jag hittar på steam. Dota 2 är inte så värst stort om man jämför med andra non-steam spel.

Som vilka då? League of legends är självklart, möjligen World of Warcraft också. Vilka andra spel har mellan 300 tusen och 500 tusen spelare online?

En hel del spel men jag tänkte på lol och wow mest sen får vi inte glömma spel som GTA V och COD + andra som kryper under radarn, kanske iofs är mest under releaseveckorna.

Vad det gäller lol så krossar lol Dota 2. 12 miljoner dagligen med 3 miljoner samtidigt.
Källa: http://www.destructoid.com/league-of-legends-has-32-million-m...

Jo, LoL har rätt sjuka siffror!

Men CoD och GTA och andra spel som säljer mycket har inte så mycket online förutom när de precis har släppts (som du antydde), till skillnad från DOTA2 (några månader i release, 1-2 år i beta) och LoL (3 år release och runt 1 år beta om jag inte minns fel). Men det är ändå enorma siffror vi snackar om, t.ex. DOTA 2, tänk att hela Göteborg skulle sitta och spela samma spel... Eller med LoL, då är inte ens Stockholms invånarantal i närheten.

Jag skulle säga att det är bra för gaming som helhet när det går bra för ett eller ett fåtal spel, fler får upp ögonen för de spelen och samtidigt andra spel och "kulturen".

Skrivet av Vincent_graymore:

Top games by current player count
Current Players Peak Today Game
299,000 531,279 Dota 2
27,127 93,752 CS: Global Offensive
25,586 67,803 Team Fortress 2

Är de stats jag hittar på steam. Dota 2 är inte så värst stort om man jämför med andra non-steam spel.

Som vilka då? League of legends är självklart, möjligen World of Warcraft också. Vilka andra spel har mellan 300 tusen och 500 tusen spelare online?

Inte spelat spelet, men måste säga att musiken är grym!

Testade du verkligen multiplayer mer än 1v1? 1v1 funkar fint, men kan lagga till ibland. Fler spelare än det och det börjar lagga brutalt, även för de andra (5 kompisar har köpt och är likadant för dem) och gör det verkligen ospelbart. Har varit så varje gång. Sett hur många som helst som skrivit samma sak på forum osv.

Hade lite problem med FPS också men bara några få gånger.

Finns för övrigt väldigt snygga HD-texturer i workshoppen som man kan använda sig av!

Om de fixar multiplayer problemen (och FPS-dropsen) så är spelet helt underbart!

Låter väldigt lockande...
Spelat Total Annihilation sen vi köpte vår första dator 1999 och spelet följde med och kommer tillbaka till spelet ibland fortfarande.

Hoppas på att musiken blir lika bra som i original-spelet, älskar soundtracket!

Nostalgi: http://www.youtube.com/watch?v=BxAdOQtAFEs

Kommer det inte se grymt fult ut på konsol? Tänker på att upplösningen är avsevärt mycket sämre än på en bra dator i nulaget (1920x1080 mot 1280x720) medans man oftast har en mycket större skärm till konsolen. Samt att hårdvaran inte riktigt klarar av spelet... :S

Detta gör ju knappt någon skillnad, fanns ju gratis innan till nivå 20 fast då begränsat till 10 (14?) dagar.

Jag tänker köpa spelet, dom förtjänar det.
14 (?) års försening tycker jag säger allt.

NOT EVEN DEATH CAN SAVE YOU FROM ME!!!!(1)

Varför HoN är bättre än LoL?
HoN har Scout :]

Ingen som kommer ihåg Toy Story 2 spelet? Jag gillade det iallafall

Det är fel pris, Abyssus kostar strax under 400:-. Inte 750:-.

Vilka av spelen tjänade mer än budgeten då?
Bara GTA IV och Halo 3?

Skrivet av bronie:

R.I.P. Supreme Commander... Det som en gång var Supreme Commander dog nu i uppföljaren. Kommer också att fortsätta spela 1an istället för att inhandla detta fiasko.

Detta är saker som försämrats i uppföljaren enligt mig (demo intryck):

- Ekonomin
Istället för den simpla men ändå relativt svårkontrollerade ekonomisystemet i första spelet fungerar ekonomin nu mer eller mindre som i alla andra rts; samla en mängd resurser och köp byggnader eller enheter för dem)

- Basbyggandet
Byggnader gynnar inte varandra längre (ex: energibyggnader sammankopplade med enhetsfabriker ger ingen bonus). Sköldar samt defence turrets verkar helt värdelösa. Man verkar inte kunna få några fler byggnader än de man kan bygga från början, vilket är väldigt få (oerhört mycket mindre än i första spelet).

- Tier-utveckling
Man uppgraderar inte byggnader längre (för att utöka antal enhetstyper och för att få tillgång till bättre enheter). Allting styrs mer eller mindre av ett research system (funkar som talent träd/feat träd) där du uppgraderar enheter eller får tillgång till nya.

- Enheter och experimentals
Det verkar knappt finnas 25% av antalet olika enheter som fanns i första spelet. Experimentals är billiga enheter som verkar vara oerhört mycket sämre än i första spelet. Experimentals kan man få tillgång till väldigt tidigt i spelet och kräver inte alls mycket för att bygga.

- Formationer och styrning av enheter
Medan vissa saker har förbättras här har det fortfarande förenklats en hel del och många funktioner har tagits bort.

Så sjukt att de dummat ned spelet så mycket att det knappt skiljer sig från andra vanliga RTS, men jag antar att det är för att det ska tilltala en större massa. SupCom var ett spel som var unikt och var riktad mot en speciell skara spelare som gillade det lite mer hardcore och avancerat. Tyvärr är detta borta nu och de flesta fans av första spelet lär bli väldigt besvikna, jag blev det iaf.

Alla byggnader och enheter var inte tillgängliga i demot, har för mig att det ska finnas 27 experimentals - vilket är ungefär dubbelt så många som i SC1.
Dock håller jag med om att ekonomin var bättre i första spelet.

26 Mars, då kommer de ha god tillgång i Juni/Juli om man ser på hur lång tid det tog för ATI.

Köpte nyss ett HD 5870, så jag kommer definitivt inte uppgradera.