Inlägg av BurnoutBjorn
Inlägg som BurnoutBjorn har skrivit i forumet
Nu har det gått ett år sen denna tråd startades, det finns inte mycket ny info om GTR3 på nätet sen dess.
Simbin jobbar förhoppningsvis med GTR3 i det tysta..
Det senaste jag har hittat om GTR3 har jag snott och kopierat från SIMBIN's Insider som i huvudsak handlar om arbetet med Raceroom Racing Experience.
Den 21 Nov 2012:
På frågan om nått nytt ang. GTR 3 svarar Simbin's Creative Director Diego Sartori:
- At this time there is nothing I can say.
Jag har ett jättekonstigt förslag..
Låt spelarna VÄLJA vilken server de vill joina.. en med 256, 128 eller 64 spelare.. varför ska allt vara så hjävla toppstyrt jämt?
Om det sen visar sig att ingen vill köra med 128 spelare så lär det ju heller inte dyka upp några servrar för det.. klart
Håller med Acarus.
Låt onlinespelarna själva utvärdera vad som är kul, och vad man vill spela på.
Det är väl inte för många spelare på "Massively multiplayer online role-playing games"?
För flygplan, helikoptrar och fartyg etc. skulle det ju passa grymt bra.
Med rätt förutsättningar - tex. att kartstorlekarna anpassas i förhållande till antal spelare som servern är inställd på så tror jag det säkert skulle kunna funka bra.
Ett Big War är inte helt fel när man önskar.
Anledningen till att Codemasters hittat på en egen konflikt till sitt annars så autentiska krigsspel är eftersom de anser att spel med verklighetsförankrade stridsskådeplatser är tecken på dålig smak.
Tecken på dålig smak är när Codmasters gör usla spel som" OFP: Dragon Rising", och dessutom har mage att följa upp med "Red River" utan multiplayermotstånd.
Saknad knapp.
[ia=24772 Grilla]
Fullpott på FZ den här gången också kanske?
Nej, vi kommer aldrig glömma den!
Haha!
"Operation Flashpoint: Dragon Rising" ambitiöst och hade potential, men jisses vad fel HELA det spelet gick. Det var riktigt trist att det blev så.
NU tar codmasters nya tag och gör ett nytt försök....
Dom börjar helt enkelt med att läsa kritiken på forum från Dragon rising.
Någon på codmaster hittar en lösning på problemet. Lösningen:
För att undvika samma misstag denna gång och få nya besvikna multiplayerspelare så tar dom nu bort hela multiplayerdelen för motståndare.
Spelet riktar sig denna gång enbart till nya "kunder" som gillar co-op mot bottar. (i alla fall om jag har fått rätt info.)
..hur kul verkar det...
Det undrar jag - men jag tänker inte ta reda på det.
1 Vad kommer hyran för Rankade dedikerade servers att kosta för kunden i svenska enkronor med moms?
2 Tvingas man att ha eran uthyrarpartners fula namn på servern om man skulle hyra en?
3 Kommer vissa av dessa servrar ligga i Sverige så men får lågt ping?
4 Hur många år framöver garanterar ni att det finns spelbara rankade servrar att spela på?
5 Kommer era trogna kunder ens inte kunna ha Orankade dedikerade servers i sina hem?
6 Varför tar ni bort självklara rörelser/funktioner för alla plattformar? På detta sätt styr ju alltid den "sämsta" plattformen.
7 Stöds klantaggar?
8 DICE har ju till stor del PC konsumenter att tacka för sin forna framgång. Nu tog ni bort moddar, funktioner, ev. server mjukvaror.
Varför glädjer ni inte PC-spelare istället med mer & fler saker istället som kan utveckla både spelupplevelsen och den sociala delen på communitys & klaner till det positiva?
8)
Jag har aldrig varit bra på matte, men en sak kan jag räkna ut.
PC + FPS + Internet
- Dedikerade servrar
= KATASTROF & värdelöshet.
Inget köp av såna spel.
Operation Flashpoint: Dragon Rising saknar dedikerade servrar (i alla fall i nuläget) och man undar ju hur dom tänkte.
Modern Warfare 2 ska dessutom göra dessutom samma misstag..
Hopplöst med olika servrar helatiden, man vill ju kunna spela på samma servrar och med samma medspelare. FPSer utan dedikerade servrar tar verkligen kål på MP-delen och de blir bojkott av måånga PC spelare.
Dice fattar helt vad som säljer och vad vi konsumenter vill lägga pengar på.
Det här vinner ni/alla på!
Kanon!
Jag kan bara hålla med er alla innan här.
Visst är känslan grym, och spelen är asbra för ligor etc. och med alla addons man kan använda har dom ju varit bäst!
Men va f*n.. alltså grafiken..varför är spelen så "matta" och "solblekta", påminner ju om en halvdassig akvarell.
Vart är alla fräcka färger man är van med från motorsport? Efter alla dessa miljarder simpla tillägg till race07 borde nog säkert simbim ha råd med fräsiga färger och klarlack. Simbins solbelysta ytor är inte glansiga och gnistrande, nej dom ser i stället sandpapprade och matta ut... Det var okej 2005. Då tyckte jag grafiken var okej för sin tid. Men nu ligger Simbin efter..
Och snacka om att jag belv snopen när jag kom in i Stccs multiplayerlobby som exempel...
Jaja.. Småsaker & grafik är kanske inte allt. Men det gör att Jag inte vill köpa ett addon till.
Dags att förnya er Simbin, kolla lite på konkurenterna, så testar jag er demo på erat NYA spel sen i framtiden.
Och det ser jag fram emot.
Förhandsbokat.
Nu kliar det verkligen på musen!
Det här kan nog bli riktigt bra!:D