Inlägg av henkka
Inlägg som henkka har skrivit i forumet
"Delta Force" är det ju verkligen inte, om man syftar på de gamla spelen. Däremot så har de lyckats göra ett bättre Battlefield-spel än vad EA och DICE har gjort på sistone.
Det finns bokstavligt talat ingen som förstår sig på Battlefield-spel kvar på EA/DICE, så det blir nog lika illa som senaste fiaskot.
FÖRKÖP ALDRIG ett spel. Då har de fått dina pengar redan och kan strunta i att göra ett bra spel.
Om alla väntar tills riktiga recensioner är ute (inte ign, gamespot och andra som tar mutor) så måste de göra ett bra spel för att kunna sälja det.
Har du köpt en version med early access? "Grattis", du behöver starta om spelet från början:
https://www.eurogamer.net/star-wars-outlaws-ps5-players-asked...
Mitt beslut att kanske köpa detta när det är på rea om 6-12 månader verkar stå sig rätt bra.
EA funkar precis som armén. Desto mer superlativ kring nåt desto sämre skit kommer det att bli.
Om man drar upp 13 miljoner fat olja á 82 dollar styck varje dag året runt så kan man köpa vad man vill. IOK är världens i särklass mest korrupta organisation så det passar ju rätt bra in i bilden.
p.s. Blir det slöjtvång för kvinnliga tävlande?
Köpte Half-Life: Alyx. Äntligen fått Steam Link att lira bra över VR så nu kanske man kan lira det. Blev också Cyberpunk, fast på PS5.
Nice, det är två riktiga toppenspel. Det är så häftigt att vara inne i Half-Life universumet.
Själv har jag bara köpt Phasmobhobia på steam än så länge, men det blev ett helt paket med VR-spel via Humblebundle också.
Hoppas man kan välja svårighetsnivå för spelet såg väldigt lätt ut
Ja verkligen. AI var ju obefintlig på både stormtroopers och tie-fighters.
Reagerade också på att hon smyger fram obemärkt men sen slår fienden istället för att göra en riktig "tyst" takedown. Dåligt/billigt val av speldesignern.
Rörelserna när hon springer och skjuter samtidigt i hangaren ser också fruktansvärt onaturliga ut.
Och så det sämsta:
DLC utannonserat redan innan släpp = man håller tillbaka innehåll från spelet för att folk ska köpa "season pass".
Priset! Vad knarkar de på Ubisoft egentligen? 700-1500 kr beroende på version? Och vill du ha allt så behöver du köpa minst gold-edition, för 1000+.
Nope, inte detta spel för min del. Kanske när de rear ut det om 6 månader som alla andra Ubisoft-spel.
Battlefield dog för länge sedan. När man släpper ett uppenbart battle royale som någon gjort om på 15 minuter till två lag så är det dags att lägga ner.
Du beställer ju en kebab med bröd iallafall, vem f*n säger döner?
Hela första säsongen var ju en enda lång introduktion, så de får gärna göra säsong 2.
Håller med recensenten om 3 av 5. De har fått till det visuella väldigt bra men dialog och story.. i bästa fall "meh", det hade kunnat vara så mycket bättre.
Hela första säsongen var ju en enda lång intro. Förhoppningsvis så blir det mer serie/story av det hela i framtiden. Det är iallafall upplagt för det.
Ser lovande ut.
Älskar George Lucas Star Wars, men hatar nästan allt Disney gjort (med några få undantag)
Håller tummarna att de inte "woke"ar sönder storyn och karaktärerna i det här spelet.
Risken är ganska stor att hånet i Southpark visar sig vara korrekt än en gång (Disney äger rättigheterna som bekant).
"- Put a chick in it, make it lame and g*y".
https://youtu.be/Iz8feYskRpk?si=B1MTHHPIDFJYv3ch
Att vänta på recensionerna är nog klokt, inte minst med tanke på prissättningen (minst "gold" versionen för early access.. på 3 dagar):
https://store.ubisoft.com/us/star-wars-outlaws/645ba713a9ce04...
Med all respekt, jag förstår inte hur svårt det är att utforska vad människor vill ha och utforma det efter detta oavsett vem som står bakom? Det behöver inte vara perfekt men jag tycker nutida mega serier bara kör på som en ångvält och kör åt fel håll utan att ta åt sig någon feedback överhuvudtaget.
Hela underhållningsbranschen är ju helt körd. Det spelar ingen roll vad betalande fans vill ha.
Southpark sa det bättre än någon annan:Make it lame and g..
Dags för lite gubbgnäll..
Jag har många timmar i PUBG men... helt oironiskt så var PUBG som bäst precis innan officiell release. Jag var i princip alltid top 10 och drog in en chicken dinner lite då och då.
Sen gick det utför och det fort. Serverkapaciteten har ju alltid varit i klassen "potato" och det märktes.
De-sync problemen var inte av denna världen. Du och din motståndare spelade i princip två olika spel på samma server.
Har varit med om att gå in genom en dörr, vända mig till vänster och gå genom rummet, vända mig om mot dörren och vänta några sekunder och sen skjuta mot snubben som kommer in genom dörren jag nyss gick igenom. Resultat: inga skott lämnar mitt gevär hur jag än hamrar på musknappen och jag dör omedelbart utan orsak. - What the actual f**k? Tittar sen på killcam och ser en helt annan version av vad som hände. I hans spel så går han in genom dörren, svänger vänster, ser min rygg där jag går ifrån dörren och skjuter mig. Hej 5-10 sekunder de-sync! - Wtf?!! Serverkoden måste varit knackad av de blinda analfabeternas parkinsonförening under en pågående jordbävning.
Sen kom fuskarna.. oh boy. Det spelar ingen roll hur skicklig du är eller hur väl du har planerat ditt bakhåll. Du bli skjuten i pannan av nån j*vla luffare som hoppar, snurrar och skjuter som Simo Häyhä samtidigt i alla fall.
Fast i ärlighetens namn så handlar väl PUBG i dagsläget mest om att sälja fula neon skins/kläder till halva Asien.
Rolighetsfaktor idag = mellan låg och noll.
Hoppas att de kan fixa problemen, PUBG var riktigt kul en gång i tiden.
Spelade igenom det i tidigt skede och gillade det. Funderar starkt på att köra igenom det igen för att se allt nytt de lagt till.
Skulle inte bli förvånad om det är för att han sett vart det bär hän och hoppade av för att inte få sitt namn draget i dice-smutsen för evigt.
Måste säga att det här floppade rejält.
Försenat flera gånger om (i åratal) och detta är resultatet efter alla år av "utveckling"? Buu!
Det här har jag missat. Vem? Vad? Hur?
Lead designer för BF 2042 var Fawzi Mesmar från Candycrush. Han var så dålig så att i princip alla fick nog och slutade. Idé efter idé förkastades och ordern var "kopiera allt vad andra gjort" (enligt insiders på dice). Det var ytterst få kompetenta kvar efter BF5 men nu.. det finns inte en kompetent person kvar på Dice som jobbat med Battlefieldserien tidigare.
Föga förvånande så slutade Fawzi ett par dagar efter släppet av katastrofen BF2042. En klassisk "råttan lämnar det sjunkande skeppet", som han dessutom själv gnagt hål i botten på.
edit: de jobbade också på ett Battlefield-mobile, som föga förvånande las ner under pågående utveckling.
Aj aj, det här såg ju inte alls bra ut. Det första spelet var ett mästerverk så förväntningarna är på topp.. och det där såg inte alls bra ut.
Vem ska ta kontrollerna och köra spelet på grund denna gång? Sist var det en helt inkapabel nolla från Candycrush som fick de sista kapabla kodarna att säga upp sig (de flesta slutade redan under BF 5 utvecklingen).
Next up pokemon-field? Det är populärt fortfarande så det måste ju vara vad folk vill ha i sina first person shooter spel också @dice-logik
Förtroendet för EA/DICE är förbrukat. Det senaste bedrägeriet var bara för mycket. Nej, det spelar ingen roll att det blivit ett någorlunda fungerande spel efter 2.5 år, det ska fungera när det släpps.
EA/DICE kan suga en trasig kondensator.