Fransmännen hos #Ubisoft har utannonserat det kommande strategispelet #R.U.S.E. till pc, Xbox 360 och Playstation 3. Spelet utspelar sig i andra världskrigsmiljö och utvecklas av #Eugen Systems som tidigare stått för bland annat #Act of War: Direct Action. Det som ska sälja Ruse är den nya IRISZOOM-motorn spelet bygger på, som kommer låta spelarna zooma in och ut över kriget med en (påstås det) hittills helt oöverträffad skala.

Ubi själva beskriver stridandet som ett "krig i uppfattningsförmåga, där förmågan att lura och missleda fienden avgör om du är framgångsrik". Fiendeenheter kommer alltid vara möjliga att lokalisera, men kruxet är att du inte vet vilken typ av enhet det är, samt vilken (av flera olika) taktiska fördelar som din motståndare valt innan själva striderna påbörjats.

Ruse är under utveckling med pc som "lead platform", ett tilltag man inte hör så ofta om längre. Pc-spelare kan därmed vara säkra på att få ett pc-anpassat gränssnitt med alla de bekvämligheter som det innebär. Hur kontrollen kommer fungera till konsolerna är tills vidare oklart.

Ubis marknadschef, John Parkes, vill sticka in några ord och hajpa er några kilo till.

Med Ruse, skakar Ubisoft återigen om en genre, och erbjuder ett realtidsstrategispel med en tvist som kommer upphetsa spelarna. Ubisoft är kända för innovation och Ruse fortsätter den traditionen, genom att erbjuda de mest kolossala och detaljerade kartorna någonsin i ett realtidsstrategispel. Spelarna kan utforska kartorna via Iriszoom-motorn, som tillhandahåller en luftburen, mjuk interaktion olikt allt annat som kommit tidigare.

<embed src="http://videomedia.ign.com/ev/ev.swf" flashvars="isStandAlone=true&highRes_ID=2797742&lowRes_ID=2797737&object_ID=14333389&downloadURL=http://pcmovies.ign.com/pc/video/article/966/966182/ruse_trl_gdc_032509_flvlowwide.flv&allownetworking="all%"" type="application/x-shockwave-flash" width="433" height="360"></embed>

kommer det här liret bara utspela sig under D-Day eller kommer vi får se något av östfronten och kanske stillahavskriget också?:o 11/05 Om det nu är någon annan än jag som får fel synk på ljudet i videon så kolla in http://www.gametrailers.com/player/usermovies/311803.html 27/03 Är väl bara ett annat spel från UBI som är snyggt men saknar gameplay. :( 26/03 Spelet är riktigt najs faktiskt, var inbjuden till den första beta-alphan. Det flöt på fint på min q6600 och 3870kort. De lär dock lägga till mer saker sen. Interfacet såg väldigt konsolligt ut i menyerna DÅ, så det finns kanske en chans att de funderar... 26/03 ojoj, ser ju riktigt trevligt ut :) blir nog köp om multiplayer är välgjort, och om spelet är optimerat bra. 26/03 Älskar zoom funktionen... att man zoomar ut maximalt och ser slagfältet på ett bord var en riktig snygg feature. Det sagt så verkar gameplayet allt för förenklat, verkar inte vara något djup. Klart... det är för mycket att tolka ut en tidig video från... 26/03 Kan tänka mig att köpa spelet om jag får med bordet. Microsoft table interface antar jag? 26/03 Icke simulatorer är inte kända för att sträva efter korrekt historik. gameplay > realism 26/03 Super Pershing vid Monte Cassino? Skulle inte tro det... Aldrig ett bra tecken när de lagt all kraft på grafiken och inget på enkel historiekontroll (Det fanns totalt 13 Pershing i Europa, först 1 år efter detta slaget, slaget är februari 1944 och de... 26/03 sett gameplay filmerna, kändes platt och då pratar jag inte om grafiken, svårt att bedömma så här tidigt kanske, men jag har svårt att tänka mig att jag skulle vara road av hur det utspelar sig. just nu så känns det bara för lätt, och enkelt spårigt. 26/03
Skicka en rättelse