Häromdagen berättade vi att #Ubisoft precis utannonserat krångligt namngivna strategititeln #R.U.S.E.. Spelets utannonsering, plus trailer, har vi redan täckt men nu har alltså ytterligare information givit sig tillkänna.

Den senaste PR-texten förklarar att Ruses spelmekanik är helt uppbyggd kring konceptet att bluffa - våra egna hjärnor nämns som varje spelares viktigaste vapen. Eurogamer har pratat mer med en Ubisoft-representativ på Game Developers Conference om spelet.

Realtidsstrategispel är en genre som knappt förändrats på 15-20 år, så vi vill verkligen skapa någonting nytt.

Våra favoritbritter har också luskat ut att Ruse drar nytta av "flerkärniga processorer, med dedikerade trådar för AI, rendering, ljud och arbetsfördelning" vilket säkert innebär att det, på något plan, blir ett bättre spel av det hela i slutändan. Banorna uppges innehålla upp till en miljard polygoner per karta, kan vi ju också nämna medan vi ändå håller på att tekniknörda oss. Den avundsvärda siffran uppnås genom nya tekniska innovationer, strömmande data, och genom att spelet utnyttjar flerkärniga processorer till sitt allra yttersta.

Ruse saknar fortfarande utanonnserat släppdatum. Det utvecklas av #Eugen Systems för pc, Xbox 360 och Playstation 3.

Skicka en rättelse