Få saker är lika kul som att skramla ihop ett par polare och lägga ett par timmar på att förvandla våg efter våg av bindgalna zombier till en blodig sörja. #Left 4 Dead är alltså ämnet, lagshootern som hyllats rejält i många läger. Men det fick också kritik för matchmaking-systemet, som har ganska begränsade möjligheter att hitta en lämplig server att lira på.

I utvecklarbloggen meddelas att just matchmaking-delen kommer förbättras inom kort. Framöver kommer du kunna sortera dedikerade servrar efter vilka kampanjer de kör, se vilka kampanjer polarna kör, med mera. En framtida uppdatering kommer göra så att Versus-lag kan hitta varandra. Nyheterna ser ut att dyka upp i samband med släppet av SDK:t (utvecklingsverktygen), som i sin tur väntas dyka upp i trakterna kring när första tillägget, Survival Pack, släpps. Vilket sker [n=31977 den 21 april]. Nya anslutningsmöjligheter, SDK-släpp och nya banor om ungefär en månad, alltså.

Du har rätt. Vi försökte att starta ett Lan-spel men verkar inte gå. Jag fattar inte varför? Man behöver extremt bra internetuppkoppling om det ska fungera för alla. Men det kanske går? Jag har iaf aldrig lyckats. 04/04 Kan man ju. http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=745113 03/04 Jag har nog aldrig varit på en server med kass ping. Jag lirar ofta med folk från UK. Trevligt folk det där. :D 03/04 Bra, jag är så förbannat trött att hamna i nästan bara ryska games som förstås inte kan ett enda jävla ord engelska. 03/04 *asgarvar* :D Hahaha! Alvarligt: Nej! :/ Jo jag minns också att man satt med flera hundra i ping i Rune. Synd bara att man ofta får samma i L4D, så här många år senare. 03/04 Som vanligt är det mycket snack men lite verkstad från Valve. Otroooooligt sega dom är med allt. SDK'n skulle ju varit ute för länge sedan, och vad tar sån tid med server-browsern när den praktiskt taget redan är klar och mer eller mindre implementerad... 02/04 Är det bara jag, eller är det helt fucking omöjligt att bara starta ett LAN-spel med lösenord om man sitter på internet-café (typ IO)(eller hemma, har inte spelet, så jag kan inte haxxa runt med konsol-kommandon)? 02/04 Är ju så långt ifrån fail man kan komma, det är ju roligare att sitta och köra en splitscreen match med en polare något man knappast kan göra på dator...:up: 02/04 När man körde CS som yngre märktes ju ping på över 50-60 direkt. I Left 4 Dead kan man ju utan tvekan ha 120-130 i ping utan att det spelar någon roll. Spelet handlar inte på samma sätt om samma form av behov av blixtsnabbt sikta till olika ställen. Det... 02/04 Om du hostar en lobby själv kan du välja att den ska hitta den bästa servern, jag brukar ligga på mellan 5-20ms. 02/04
Skicka en rättelse