Spelbranschen har växt explosionsartat och även om det råder lågkonjunktur för närvarande lär efterfrågan dra igång igen så snart läget ljusnar. Men hur är det att jobba med spel? Är utbildning, talang eller erfarenhet viktigast? Hur får man jobb? Hur ser framtiden ut?

Med start i dag tar vi en närmare titt på ett antal yrkesroller och hur man gör för att få jobb som spelutvecklare. Vi börjar med att intervjua sex grafiker och animatörer och under resten av helgen kommer vi prata med programmerare, ljudfolk och producenter samt besöka en liten svensk studio som berättar om hur det är att växa ur en sprängfylld lägenhet.

Spel som jobb är temat - häng med oss över påskhelgen för en inblick i hur branschen fungerar!

Spel som jobb:

  • Del 2 - Programmerare

  • Del 3 - Ljudtekniker/musiker

  • Del 4 - Producent

  • Del 5 - Fatshark - en studio blir till

Skicka en rättelse