#Epic Games släpper nu patch nummer fem i ordningen till actionhungriga #Unreal Tournament III-spelare. UT-spelet må ha nästan två år på nacken, men är ständigt aktuellt tack vare nya uppdateringar och det kontinuerliga arbete Epic håller igång. En full lista på ändringar hittar du i nedanstående lista.

Klicka för mer information

This is the fifth patch for Unreal Tournament 3. Please provide all feedback on this patch at http://utforums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=21.

UI:
- Disabled wrap for options lists on PC.
- Split out player and bot counts on mixed servers in server browser.
- No longer require double clicking on main menu.
- Fixed problem with vote menu, where list positions and scrollbar get reset after the menu updates
- Fixed issue with 'no password' connection error not asking for a password, when in online play
- Fixed issue with dialog boxes, where button positions are not updated correctly after resolution or message length changes
- Made the Instant Action and Host Game menus properly recover the saved mutator list, when the Mutator menu is not opened.
- Fixed an incorrect call to WorldInfo.TravelFailed, and fixed the 'Incorrect Password' dialog not asking for a password.

Game:
- No longer disable achievements for mods that don't contain code (maps and custom characters).
- Fixed issues with weapons respawning with Duel and with WeaponsRespawn mutator.
- Reduced visibility of DM beacons in darkmatch.
- Fixed greed exploit with redeemer.
- Updated russian localization. Thanks Michael Sokolkov.
- Removed os helper workaround for Windows 2003 server, now that we have a better fix.
- Fixed low gore issue with Titans.
- Fix for wrong team shader in rare cases.
- Fixed dropflag command not working. Also fixes a CTF exploit.
- Fixed excessive link beam decals for listen servers.
- Fixed warfare orb not showing up on minimap on second and subsequent rounds on map where teams switch sides.
- Reduced damage to nodes/cores from dead Titan explosion.
- Reduced damage Titans do to nodes/core with weapons.
- Titan melee doesn't knock down spawn protected players.

Server Administration:
- Fixed problem where maplist entries contain unwanted whitespace, and move invalid maplist entries to a separate 'BadMaps' list,
instead of just deleting them
- Fixed bug where the advertised game was wrong after switching gametypes, but only for the startup gametype
- Fixed bug with password being removed from URL, during non-seamless travel on the same server
- Fixed bug where the current game profiles mutators would be carried over into other gametypes
- Added 'MapReplayLimit' to UTMapList; this overrides the same value in UTMapListManager, unless set to -1
- Added code to trim down the size of server details results when they become too large, fixes problem where servers would not be advertised
- Adjusted vote code to end vote rounds early, when all players have voted, and to switch map immediately instead of respecting the
'EndTimeDelay' and 'RestartWait' settings
- In endgame votes, forcibly extend the first vote round by 16 seconds (i.e. the time it takes for the vote menu to popup)
- Added admin-only buttons to the vote menu, which allow admins to force a winning vote
- Fixed non-seamless travel client timeout disconnects.
- Now consider server "pure" with same rules as achievements (custom maps, characters, and Epic mutators + webadmin allowed).
- Adjusted mutator voting to properly account for mutators in the game profile settings (both added and excluded mutators)

Mod support:
- Fixed problem with cooking with -mod and ModShaderCache
- Fixed map makers unable to cook when using Titan Pack assets.
May need to delete GlobalPersistentCookerData.upk from My Games\Unreal Tournament 3\UTGame\Published\CookedPC
- Added mutator hook for blocking team changes

Level specific:
- Fixed WAR-Confrontation raptor exploit.
- Possible fix for darkmatch memory leak.
- Added refshadercache to patch, so titan content will have shaders compiled.
- Fix for reported rare WAR-Floodgate crash.

Quake- och Unreal Tournament-spelarna brukar naturligt nog ha delade åsikter om vilken serie som egentligen är bäst på tävlingsinriktade fps. Vilket läger tillhör du?

För mig är UT99 bäst följt av UTIII... fastnade inte för versionerna där emellan. Synd att UTIII passerat många förbi. Men man kan plocka upp det jättebilligt och få massiv valuta för pengarna. 07/05 Jösses. 131 spelare online nu när jag kollar på morgonen. Räcker inte alls för att man ska kunna hitta intensiva servrar med låg ping. UT3 är en total flopp, synd på en spelserie som annars ligger mig så varmt om hjärtat. :( Jag har funderat på att inst... 07/05 Kul att dom inte fixar den största buggen av dom alla. Jag och några andra tusen spelare kan inte komma in på majoriteten av servrarna utan får "Connection Failed". Har en enda vettig server av alla som jag kan lira på, EN! och sen några laggiga piratse... 07/05 UT3 har klättrat lite på gamespy-listan nu: Plats 29, 751 servrar och 626 spelare. Skulle dock tro att både antalet spelare och servrar varierar rätt kraftigt beroende tiden på dygnet. Ska nog ta och testa den nya patchen själv också! Ser lovande ut iaf... 06/05 Enligt Gamespy så finns det just nu 131 servrar och 487 spelare online. Räcker gör det ju men vidare många är det inte... ligger 33:e plats på GameSpy listan: http://archive.gamespy.com/stats/ 06/05 Väntar fortfarnde på mods, vilket jag personligen tycker gör hela UT scenen. (Var fan har nya Alien Swarm tagit vägen? dött bra länge på den sidan t.ex.) Annars kan jag lika gärna köra UT2004 eller Q3. 06/05 Jag tror personligen har fler lirare dom äldre Unreal. Ingen riktig känsla i Unreal 3. Släpp lite DLC och mappacks! ;) 06/05 Härligt! Ni som inte har senaste super packetet: Titan Pack, ladda ner! (Mycket viktigt :D). Men bra update, go Epic! 06/05 @Frux, har ju aldrig varit mer folk än nu... D.v.s. det är massor nu, men FÖRE (titan)patchen var det dött. 06/05 kan tänka mig, det e ju ingen fart i spelet. :( 06/05
Skicka en rättelse