George Broussard är förmodligen lite halvsvettig just nu. För en vecka sedan blev han tvungen att stänga ner sin anrika utvecklingsstudio, vilket som bekant ledde till att framtiden för #Duke Nukem Forever ser tämligen mörk ut. #Take-Two äger de exklusiva rättigheterna att ge ut spelet och nu har de lämnat in en stämningsansökan mot #3D Realms hos New Yorks högsta domstol eftersom Duke-leveransen uteblivit.

Enligt stämningsansökan ska Take-Two år 2000 ha betalat $12 miljoner dollar till #Infogrames för att få rättigheterna till spelet och en ytterligare överenskommelse ska ha skrivits under 2007. Eftersom Apogee, vilket är 3D Realms juridiska namn, upprepade gånger försäkrat både utgivaren och fansen om att utvecklingen fortskridit anser Take-Two att Apogee har brutit sitt kontrakt när de nu inte färdigställt spelet.

Förstår inte folk som kan klaga på 3D Realms. De har ju gjort det alla gamers vill att en spel producent ska göra, förbättra sig och inte släppa ett spel förens de är riktigt nöjda.. dock kanske alla gamers nu inser vad det betyder... att man aldrig kan... 17/05 De vill åt IP'n. Realms slösade ju all cash de fick på strippor och orgier och gud vet vad så T2 kommer säga: "Okej, ni behöver inte betala tillbaks men i så fall vill vi ha IP'n." Realms kommer inte ha något annat val än att give it up liksom. Rätt åt... 17/05 Man kan ju faktist se likheter mellan spel som duke nukem och max payne, tänker då på omgivningen att du kan tända och stänga av lampor och spola i kranar med mera..även Prey 17/05 Max Payne utvecklades av remedy, men IPn var skapad av 3D Realms från början. Det var deras vision som skapade Max Payne som du känner till det. 16/05 Det är precis vad DNF behöver... 16/05 Max Payne serien utvecklades av Remedy. 16/05 De vill nog ha Duke Nukem IPt. Tro mig, det är bättre att inte få ett nytt "riktigt" Duke Nukem, än ett som är producerat under rådande omständigheter. Vill ni ha ett cencurerat cover-system Duke till 360 eller? Kan inte bara 3Dr bara sälja IPt till iD.... 16/05 Hur fan kan de ta så lång tid att utveckla ett skjutarspel? De handlar ju knappast om World of Nukem, man ska kuta runt, skjuta grisar och tafsa på strippor. Odugliga fåntrattar på 3D Realms iaf. 16/05 Dom har aldrig lovat Take-Two ett skvatt (alltså då det begav sig), när de började utvecklingen av spelet fanns inte ens Take-Two. De har heller aldrig gått ut med ett årtal så i princip hade de kunnat hålla på med spelet hur länge som helst och ändå... 16/05 Du verkar inte direkt veta vilka 3D Realms är och vad de betytt för datorspelsbranschen. De är knappast några kids som leker, de är till och med äldre än mig och har hållit på att utveckla spel långt innan Duke Nukem 3D kom. De har nog tagit sitt jobb... 16/05
Skicka en rättelse