Amerikanska IGN publicerade nyligen en intervju med #Rockstars Dan Houser, som pratade om vilken riktning de vill ta med kommande västernspelet #Red Dead Redemption.

Vi vill inte att det ska kännas som de där gamla lördagseftermiddagsserierna - matinéfilmsvästern där folk blir skjutna och dör fort, strax utanför bild. Vi vill inte att det ska kännas som Lilla huset på prärien. Jag tror att det behövs ett visst mått av blod och våld och kuslighet för att spelet ska få den tyngd vi vill att det ska ha.

Utöver det råa våldet finns det även andra saker Rockstar vill förmedla med sitt spel.

Vi återger inte tidsålderns rasattityder fullt ut eftersom det skulle bli för oangenämt att jobba med, men vi snuddar vid dessa frågor. Genom våra efterforskningar fann vi att språket folk använde för att beskriva andra raser vore extremt kontroversiellt för moderna öron, och vi ger ledtrådar om detta men vi tar kanske inte upp det lika utförligt som en del människor gjort i våra källor.

Houser säger dessutom att spelet får multiplayer i någon form, men vill inte prata mer om det i nuläget. Red Dead Redemption släpps i höst till Xbox 360 och Playstation 3.

Skicka en rättelse