#Blur heter en lovande titel ifrån racingexperterna #Bizarre Creations. I en intervju med Eurogamer snackar spelets huvuddesigner, Gareth Wilson, om spelet och menar på att leaderboards (resultattavlor) och dylikt inte är så viktigt för de flesta spelare.

Jag tycker att hela leaderboards-prylen är en aning överskattad. Jag tror inte majoriteten bryr sig sådär mycket om att vara nummer ett i världen. Men missförstå mig inte, vi kommer fortfarande ha leaderboards över vilka som är bäst på olika banor. Project Gotham Racing 3 var ett bra exempel på det här - du kunde ladda ned världens bästa spöke att tävla emot, men efter första hörnet är motståndaren borta. Vanliga dödliga som mig kunde inte hänga med på sånt där.

Istället för att bara tävla mot namnlösa mästerförare tycker Wilson att möjligheten att spela mot sina egna vänners spöken är betydligt mer intressant.

Vad som kommer bli mycket mer intressant är att i Time Attack, om du är i min vänner-lista och du gör ett bra varv, så kommer jag att bli informerad om att du gjort bästa varvet på just denna bana. Du kan skicka detta spöket till mig och se ifall jag kan slå dig, och då kommer jag faktiskt antagligen spela mot någon med jämförbara färdigheter som jag dessutom verkligen bryr mig om att vinna över. Du kan börja byta varvtider och ha en stor leaderboard med alla dina vänner, och med spöken att spela mot. Det här är så mycket mer medryckande än att bara ladda hem världens snabbaste spöke.

Har han rätt eller fel, vad tycker du? Blur släpps till Xbox 360, pc och Playstation 3 under sista kvartalet 2009.

Skicka en rättelse