Ryktet säger att den svenska utvecklaren #Grin, som är aktuell med inte mindre än tre stortitlar, har sagt upp över 100 av sina anställda. Enligt obekräftade uppgifter stänger man sina Barcelona- och Göteborgskontor helt medan huvudkontoret i Stockholm förlorar närmare 30 ur personalen.

Vi har försökt nå representanter från företaget under dagen utan att lyckas men med tanke på den ekonomiska situationen, som bland annat tvingat #Avalanche Studios till [n=32869 uppsägningar] är det inte ett helt osannolikt scenario.

Hoppas det går bra och du får nytt jobb i Sverige, vi behöver talang som din när det går uppåt igen! 30/05 Med tanke på alla idiotiska kommentarer det finns i den här tråden tänkte jag komma med en viss insikt i hur det faktiskt är för oss som fått gå Med tungt hjärta säger jag Adjö till alla på kontoret och det är först då man inser och känner att de man... 30/05 Japp! 29/05 Indeed. Så länge man gör nya spel (och inte samma projekt om och om igen) så kommer utvecklarna göra fel. Nyckeln är flexibilitet och kunna anpassa den fortsatta produktionen efter misstagen. Tyvär är ju finansiärerna inte alltid så pigga på detta när... 29/05 Om du frågar utvecklarna så lär var och en ha sin egen åsikt på "när/var det gick fel". Och tyvärr så beror det väldigt mycket på huruvida man har kapacitet/resurser/tid att rätta misstagen OM man upptäcker dem i tid. Att rätta misstaget att en fiende... 29/05 Tro mig, både Grin och Avalanche och alla andra utvecklare som gjort halvbra spel är medvetna om vilken kvalitet spelen de gör har. Och om du tror att de medvetet gör dåliga spel så är du riktigt naiv. 29/05 Men var det verkligen där det gick fel? Det du pratar om här är möjligheterna att rätta till fel när de gått så långt att det börjar bli uppenbart för hela teamet. Själva misstagen begås betydligt tidigare än så. Och duktiga utvecklare har förmågan att... 29/05 Så du påstår att de på Grin tycker om spel? Då borde de veta när ett spel är bra eller inte. 29/05 Jag fattar inte hur man kan göra så urpuckade påståenden... 29/05 Du har ganska många fel faktiskt, det märkts att du har jobbat inom spel. Men att tro att budget och tid inte har med saken att göra är en väldigt udda åsikt. Att ärlighet är det viktigaste i produktionen. Vad menar du med det, egentligen? Att valve och... 29/05
Skicka en rättelse