#Bohemia Interactive är lika hyllade för sina ypperliga krigssimulatorer som sin oförmåga att släppa dessa i någorlunda buggstädat skick. Och #Arma 2 ser ut att följa den trenden. Tidiga rapporter antyder ett spel så buggigt att det i vissa avseenden närmast är ospelbart.

Det är tyska tidningen PC Games som avlägger denna nedlåtande rapport om singleplayer-kampanjen: checkpoints aktiveras inte, fiender bryr sig inte om din närvaro och uppdrag går inte att slutföra. Tidningen intervjuar Bohemias Marek Spanel, som förklarar att man är medvetna om problemen, att de beror på spelets komplexa natur och att de kommer åtgärdas väldigt snart.

Den tyska versionen av ArmA 2 släpps i dag och nämnda patch ska också dyka upp under dagen. När spelet släpps i Sverige den 19 juni är den upplagan redan uppdaterad med dagens patch, och ytterligare uppdateringar står enligt Spanel högt på dagordningen.

<form method="post" action="http://www.fz.se/poll.fz">
<input type="hidden" name="data" value="YToyOntpOjA7czo0MDoiNGRhN2JiOGYxMjA4YzEzMjYwNTc4MjhkZWM3MmY5NWQ2NTk1ZGExZCI7aToxO2E6Mzp7aTowO2k6Mjg5O2k6MTtpOjM4NDtpOjI7aToxMzE4MDt9fQ=="></input>

<input type="radio" name="q384" value="2634" checked="checked" class="form_input_radio"></input>

Alltid förträffliga

<input type="radio" name="q384" value="2635" class="form_input_radio"></input>

Bra men buggiga

<input type="radio" name="q384" value="2636" class="form_input_radio"></input>

Efter patchning funkar de

<input type="radio" name="q384" value="2637" class="form_input_radio"></input>

Ospelbar skräpkod!

<input type="radio" name="q384" value="2638" class="form_input_radio"></input>

Jag lirar inte Bohemia-spel

</form>

för korta deadlines och för mycket krävande spelare som SKA. HA. SPELET. NU! 04/06 Har snabbtestat den tyska versionen... Som väntat så är det ganska buggigt och laggar nåt så förbannat på annat än "low" och kort siktesavstånd i inställningarna. Dock är min gamla dator (opteron 148, 2 GB ddr och 8800GTS (640MB) inte riktigt nog för... 03/06 Kom tillbaka när du är 30+ och klar med din Master, pojkvasker. (Du är seriöst född i mitten av 80-talet och försöker låta som du är torr bakom öronen?) Bra spel är bra spel, oavsett hur lite eller mycket tid man har för dem. 01/06 Man ska inte lita på det där allt för mycket. Den tyska releasen av ArmA 2 var mer eller mindre en beta version. 30/05 Disponibel tid har inget med detta att göra, enligt mig iaf. Jag har fru och två barn och en villa att sköta om så jag har tur om jag får 3-4 tim per vecka till spel. Då väljer jag ju helhjärtat spel som jag _tycker om att spela_ och i mitt fall handlar... 30/05 Åja, dra inte oss alla över samma kam. Visst, när jag var yngre så älskade jag OFP, och andra "tunga" simulatorer. Men då hade jag gott om tid. Nuförtiden så har jag tack vare universitetsstudier och extra-jobb inte alls lika mycket fri tid. Jag skulle... 30/05 Om man är ett nöt för att man har rätt, så är jag ett ärkenöt. Skämt åsido, det är samma team bakom OFP och ARMA, och båda spelen hade buggproblem i början, men blev mycket roliga spel efter lite patchar och fan-updates. Det du och dina Kalle Anka-actio... 30/05 Nej då. ArmA och Operation Flashpoint (orginalet, inte Dragon Raping) hör inte alls ihop, eftersom att ArmA är byggt på samma spelmotor som OFP, även om grafikmotorn är ny, det är samma företag som gjort det, och enda anledningen till att ArmA heter Arm... 30/05 Arma o OFP är väl inte samma serie ditt nöt... 30/05 Hur tyckte du att ljuden i arma 2 var? Skulle va grymt roligt att få höra. 29/05
Skicka en rättelse