Nätrollspel växer så det knakar. Alla och envar är bekanta med #Blizzards mastodontsuccé #World of Warcraft, men även spel som #Eve Online rapporterar om ständigt ökande spelarskaror. Framgångarna till trots ställer RPG Vault frågan om onlinespelen är för komplexa och svar levereras av fem branschmänniskor, bland annat Stieg Hedlund på #Sony Online Entertainment och #CCP:s Magnus Bergsson.

Jag skulle hellre köra en kniv genom min fot. 07/09 Men väntar ju på Counter-Strike Online...... 07/09 EVE är väl det som är krånligt..resten fungerar ju på exakt samma sätt allihop. (generalisera mera? ja tack) 07/09 Nåt som dock MMO'sl är: Väldigt tidskrävande. Nog en av de anledningar till att jag inte spelar dom 07/09 Agreed om dem kan komma på ett bra sätt att få interaktiva fighter med ett vettigt fight system där man manuelt blockar och dodgar osv utan att det laggar fan och blir ospelbart utan 10mbit bredband så skulle man kunna göra bra mycket complexare spel... 07/09 PlanetSide är nog snart glömt och begravet...Inte särskilt svårt att sätta sej in i, men väldigt belönande och kul. Har ni inte testat det, så gör det... 07/09 WoW's fel är inte att det är lätt att sätta sig in i, det är en fördel. Felet med WoW är att det är så förbannat enkelt att bli lvl 60. Sen är det lite tråkigt att man måste vara med i superseriösa guilds som kickar en om inte spelar 3-4 gånger i veckan... 07/09 håller med postaren här över, t.ex när du når 60 och ska börja organisera 40.manna raider, och bossarna kräverl ite mer än stå och slå på honom tills han dör, så börjar det bli riktigt interesant. 07/09 Ska inte vara för krångligt heller. WoW som "alla" spelar är inte krångligt. Det är jättelätt, ända tills du sätter dig in i spelet och gör det krångligt. WoW som många andra mmorpg låter dig krånga till det, tänker macro och addonsystemen som är väldig... 07/09 Ja, de förstörde allt som var bra med spelet, men fixade inte det som var kasst. 06/09
Skicka en rättelse