GameSpy rapporterar att #World of Warcraft nu har över sju miljoner aktiva spelare, en siffra som är svår att greppa. Onlinerollspelet har alltså ökat med en miljon spelare på drygt ett halvår och med novemberreleasen av den första expansionen, The Burning Crusade, lär takten inte minskas den närmaste tiden.

WoW är bra, men UO (Pre Trammel) kommer att förbli det bästa :P 15/10 WOW är värdens bäst data spel :up: 13/10 KROSSA WOW! 11/09 Jag har svårt att se varför spelet är så stort faktiskt, har själv spelat det och tyckte bara det var en i mängden. Enda skillnaden från andra mmorpg var att det var ovanligt många barnsliga människor jämfört med andra mmorpg jag spelat - men det kan... 10/09 När dom va på 6milj så va det 3milj i asien, 2milj i amerika och 1milj i europa, något sånt va det iaf har jag för mig. 10/09 En STOR del av de 7 miljonerna sitter i Asien och spelar. De betalar inte 120kr/man. Dar betalar man per timme (och inte sarskilt mycket) eller nagot i den stilen, minns inte riktigt hur det funkar. Inte for att det spelar nagon storre roll, rullar nog... 10/09 Nej fan, du missförstod mig. Jag förstod precis vad du menade - men jag är mest orolig att speedhacks skulle bli helt för vanligt i ett mmorpg om det fungerade på det sättet du föreslog. Jag föredrar faktiskt som i WoW (kanske inte just wow...men alla... 10/09 Är det 7mille som spelar WOW nu?? eller är det alla som har köpt spelet? 10/09 Ankh skulle förstöras av speed hacks, så vi kan alltså inte göra några spel för att det förstörs av fusk? Och DAoC var la inte riktigt vad jag menade, utan tänk mer FPS, där flyttar sig folk när du skjuter på dem. Så i stället för att man tar target och... 09/09 Nej usch nej - det märkte man i DAoC att det var skit. Där var det enkelt att fördärva för motståndaren när han skulle göra attacker som var baserade på var man stod i förhållande till motståndaren...räckte man rörde sig snabbt runt honom för att undvik... 09/09
Skicka en rättelse