Utvecklarnas tankar om spelets art direction, inspirationskällorna och om varför det här är det största Need for Speed-spelet hittills.

2011 års upplaga av #Electronic Arts långkörare Need for Speed handlar som bekant om underground-körning. Det är ett jätterace med startskott San Francisco och mållinje New York som står i centrum, och spelet har fått mycket uppmärksamhet eftersom det drivs av samma grafikmotor som #Battlefield 3 – Frostbite 2.

Nedan ser du utvecklarsnack, där bland annat tankar om spelets art direction, inspirationskällor och om varför det här är det största Need for Speed-spelet hittills gås igenom.

[video=9166]

Need for Speed: The Run släpps till pc, Xbox 360, Wii, 3DS och Playstation 3 den 17 november. Erfarna Need for Speed-utvecklarna Black Box sitter bakom ratten.

Mirror's Edge 2, tack! 13/07 drifta i 300kmh och få en bättre tid. utmaningarna är precis desamma som i andra bilspel, enda skillnaden är att fysiken inte är verklig för 5 öre. 12/07 NFS kommer aldrig att komma tillbaka utan ligger begravt sedan 2002, sorgligt nog. 12/07 Är inte så förtjust i det här med story och springa runt utanför bilen.. Annat var det på NFS2 och 3! Hoppades ju på att det nya Hot Pursuit skulle vara någorlunda bra men det var alldeles för stelt. Gillar inte heller att det ska vara lustgas i alla... 12/07 inte ens inärheten av antalet "wannabe cool underground racer" som bär NFS titeln. Köra från polisen är ju grund iden med NFS men det verkar få ha fattat. för unga kanske... 12/07 Första bilderna jag såg gav intrycket att det skulle vara intercity race av olika slag. Verkade kul. Sedan kom en trailer där det verkade mer som att smita från snuten-trist upplägg. Hur många NFS med snarlika upplägg finns det inte? Så man får väl se... 12/07 Problemet med arkad bilspelen är att man tröttnar efter 5 minuter.. det finns liksom inte något mer att uppnå när man driftat i 250km/h. Shift 2, precis som Touhatsu säger, går i alla fall åt rätt håll. Det finns ett mervärde i att ligga och gnugga på... 12/07 Det såg bra ut så länge man satt bakom ratten. Alla spel behöver inte vara simulatorer, det sagt så tror jag det här kommer bli ett måttligt underhållande arkadigt bilspel. 12/07 Kommer ihåg när jag såg detta på e3... herrejisses vilket skämt. Need for Running med samma gamla sket körmekanik. Shift kanske inte är perfekt men det går åt rätt håll där. 12/07
Skicka en rättelse