Multiplayer-kartorna i Modern Warfare 3 designas med en "Call of Duty 4"-mentalitet, ska bli enklare och mer lättillgängliga.

Multiplayer-kartorna i #Call of Duty: Modern Warfare 3 designas med en "Call of Duty 4-mentalitet" och ska komma ifrån de krokiga vägarna och gränderna från #Modern Warfare 2. Anledningen är att spelet ska bli enklare och mer lättillgängligt med mer fokus på snabba strider. Det ska minska antalet campers, hoppas utvecklarna.

– Det förenklar allt så att den mindre duktiga spelaren har mindre att tänka på, säger Infinity Wards Creative strategist Robert Bowling om beslutet.

– Modern Warfare-stilen, för mig, handlar om snabba, hektiska – och jag snackar i termer av smidig kontroll och bilduppdatering på 60 bilder per sekund – infanteri-fokuserade strider. Och allt är fokuserat på vapen-mot-vapen-gameplay, särskilt i Modern Warfare 3. Vi gick ifrån det en aning med Modern Warfare 2 och förlitade oss mycket på luftsupport, killstreaks, perks och såna saker.

Call of Duty: Modern Warfare 3 släpps den åttonde november till pc, Xbox 360 och Playstation 3.

Låter ju faktist bra. Men återstår att se hur den färdiga produkten faktiskt blir. Man blir ganska less när man har en kille på kornet och så blir man dödad av en helikopter etc. 19/07 idioti....mw2s maps är ju grymma, ska vara lite utmaning, men men noobsen har väl gråtit för att det är för svårt 19/07 Det handlar inte om att utvecklas och bli duktig sedan mååånga år, utan du ska som nybörjare tydligen känna att "åhh, fan vad jag är bra! Måste köpa nästa spel också och äga fett!". :( "Casual gaming, anyone?" 19/07 Ordet lättillgängligt används alldeles för ofta imo och generaliserar ideér och i detta fall gameplay alldeles för mycket. Om man jämför dagens cod med första tex så kan man säga att båda är lättillgängliga men på olika sätt. I vanilla/UO så anser jag... 19/07 Ju mer jag läser om det här spelet ju mer verkar det bli riktigt jävla dåligt. Fy fan. Och blir nog inga dedikerade servrar heller. Blir att ignorera skiten snart. 18/07 Camping är en strategi. Förlorare gnäller. 18/07 "Det ska minska antalet campers, hoppas utvecklarna." detta var ju dock inte största problemen med de senaste CoD-spelen...? 18/07 Jag är skeptisk efter alla lögner INNAN ett spel är släppt. 18/07 Ni som inte fattar vad de skriver, läs igen. "Vi gick ifrån det en aning med Modern Warfare 2 och förlitade oss mycket på luftsupport, killstreaks, perks och såna saker." Dvs, mindre av allt från MW2 och mer åt COD4, dvs mer man mot man strider och inte... 18/07 Låg FOV (som alla konsolspel), små kartor som blir 'meat grinders' så att man överöses med belöningar i form av 'achievements'. Folk mår bra av att tro att de är duktiga. 18/07
Skicka en rättelse