I den femte av sex utvecklardagböcker visar Id Software upp allsköns fiender från den ödsliga ödemarkspangaren. Personlighet och variation är vad som står på tapeten.

#Rage har under en period fått ut film efter film med olika fokus där utvecklarna snackat om lite allt möjligt. Nu har vi fått in den femte av sex i vårt arkiv, där fokus ligger på fiendefaunan som finns tillgänglig. Det ska enligt #Id Software handla om personlighet och variation för att du som spelare sällan, eller helst aldrig, inte ska känna känslan av "men-nej-samma-fiender-överallt-släpp-ut-mig".

Ridå upp.

[video=9308]

Faktiskt. Ibland ser det lite dåligt ut som tex. ansikts-animationer som inte hänger med och nårgra fiende-animationer, dom dör väldigt lätt, lite som slowmotion. Men det dom säger låter väldigt lovande. Spelet verkar vara rikt på variation. Man kan väl... 31/07 Är spelet cel shadat eller inte? Ibland ser det ut att vara det och ibland inte, men för det måsta ser det ut som nått mellanting... 31/07 Vet inte om man ska skratta eller gråta (kanske både och) åt kontrollen... FPS spel hör verkligen inte hemma på konsol och PC-versionen kommer troligtvis, som de flesta spelen numera, vara en halvdan konsol-port. Erbjuds det inget demo så man kan testa... 29/07 om någonting så tycker jag att miljön och vapnen ser väldigt tråkiga och enformiga ut. även fienderna ser rätt trista och enformiga ut. det känns verkligen som att de försöker dölja spelets svagheter, men vi får väl se när det släpps. jag vill att det... 29/07 Borderlands 2? 29/07 Nej men fler utvecklare av fps borde göra spel lika belönande att röra sig snabbt i som i unreal tournament. Där snackar vi förflyttning och det behövs inget 3e persons perspektiv ;) 29/07 Rage ser välgjort ut, och conceptet gillar jag. Men jag har alltid haft ett problem med spelet, det ser inte roligt ut. Men denna filmen var helt klart ett plus i min bok. 29/07 Nja, är tveksam till detta... ju mer grejer jag ser från RAGE desto mindre vill jag spela det. De försöker dölja det men det ser ändå ut som en typiskt ID Software shooter. 29/07 Gillar den variationen de jobbar på för det är en av mina problem med många spel - samma fiende i hur många situationer som helst. Man fick ju ingen inblick i hela spelmekaniken direkt, bara skjutadelen - här staplat på varandra dessutom. Så lyckas man... 29/07 Knappast, hade det vart doom 3 igen hade de vart asballt juh. Detta är ju öppna miljöer blandade med korridor och ingen skräck alls i princip. Doom4 blir äeg 29/07
Skicka en rättelse