Djupaste shootern i Dices historia har tio gånger så mycket upplåsbart som Bad Company 2.

Höstens #Battlefield 3 är det djupaste actionspelet #Dice någonsin gjort, och spelet får tio gånger så mycket saker att låsa upp som #Battlefield: Bad Company 2. Tanken är att du ska kunna sträva efter att låsa upp nya vapen, vapen-tillbehör, prylar och fordon i evigheter.

Det finns också medaljer och stjärnor som visar prov på färdighet, ihärdighet och lagsamarbete.

– Det ska alltid finnas något kvar att uppnå i Battlefield 3. Du kommer bli rikligt belönad i BF3 för extraordinär skicklighet, som att erövra X antal baser på en runda, skriver Battlefield 3-designers Valerian Noghin och Fredrik Thylander.

– Duktiga lagspelare som håller lagets fordon i toppskick och återupplivar fallna kamrater kommer inte glömmas bort heller. Denna typ av skicklighets-drivna belöningar resulterar oftast i band [ribbons], och duktiga spelare kan ofta få mer än ett band på en enstaka runda.

Battlefield 3 släpps den 27 oktober till pc, Xbox 360 och Playstation 3. Den stora rivalen är givetvis #Activision Blizzards #Call of Duty: Modern Warfare 3 som släpps bara någon vecka eller så efteråt.

Själv hoppas jag på det motsatta. Gillar idén att de som spelar mest får bäst förutsättningar. Att låsa upp saker som inte tillför någonting känns bara som utfyllnad och är någonting man tröttnar på snabbt; Jag jagar hellre bättre vapen än en ny hatt. 11/08 För att inte tala om alla Karkand 24/7 inf-only 5000 tickets-servrar... 09/08 Nähä? Ok. Då har jag fel. Ursäkta att jag säger vad jag tror. Fast jag tror fortfarande att modverktyg inte är en förutsättning för ett fungerande och aktivt community. För hur förklarar du att 180 000 personer spelade Halo 3 de senaste 24 timmarna? Det... 09/08 DLC galore. Annars kan dom ju kasta ut SDK så kommer det hålla lika länge som bf2 iallafall :) 09/08 Nej 09/08 Nu feltolkar du, balanserat är just balanserat, det ska ju ligga på en nivå som är bäst för dom flesta inte bara dom som nöter 10dagar om dagen. 09/08 ...du tycker alltså att det är fel att den som ägnar spelet mest tid är den som plockar fördelar? Vore det bättre om man fick köpa uppgraderingar istället så det blir rättvist? Eller inga uppgraderingar alls så är det ännu mer rättvist? 09/08 Dice snackar stats och skicklighet. då vet man att man statspaddar spel. kolla vad duktig jag är, har samlat på mig 200 purple heart! 09/08 modverktyg behövs bara om den egna grundidén till mp inte är funktionell. Förhoppningsvis är DICE så pass rutinerade att göra det här nu att de kan fixa det själva. En karteditor är nog ett krav dock. 09/08 Bara det inte blir så jävla arcadigt; typ som cod och bc2 att det ploppar upp 50+ 100+ hela tiden. Fattar inte heller varför man ska få så mycket poäng hela tiden, är det för att alla jävla småungar ska vara glada med en slutscore på 3000 eller?. Det... 09/08
Skicka en rättelse