Den välrenommerade filmskaparen ser skräcktiteln Insane som en läroprocess, och beskriver sin titel som "konstig, och Lovecraft-inspirerad på ett väldigt sjukt sätt".

Spanska filmregissören Guillermo del Toro är ansvarig för kritikerrosade filmer som exempelvis Pans Labyrint. Nu jobbar han som bekant på skräckspelet #Insane, som väntas ut i butik om "två-tre år".

– Vi har jobbat i ett år. Det är helt enormt. Jag lär mig jättemycket. Jag går in i detta med en väldigt blygsam "jag ska lära mig"-inställnng. Jag är en gamer men när man ska konstruera något som detta så måste man vara respektfull mot mediet, säger Guillermo del Toro.

Det blir Red Faction- och Saints Row-utvecklarna #Volition som hjälper filmregissören att realisera sina planer om ett spel han beskriver som "konstigt, och Lovecraft-inspirerat på ett väldigt sjukt sätt".

– Vi har designat varelserna, som är oanständigt roliga och unika. Du har inte sett dem förut, någonsin.

Guillermo del Toro säger också att även om han inte kan lägga ner all sin tid på projektet så har han redan lärt sig mer ifrån det än han hade förväntat sig.

Insane ska släppas omkring 2013 till pc, Xbox 360 och Playstation 3. Men detta kanske ändras, för kommer inte Microsoft eller Sony ha hunnit släppa några nya konsoler fram tills dess?

Skicka en rättelse