Brukar du klia dig i ditt gråstrimmiga skägg och klaga på den obefintliga utmaningen i dagens spel? Då har vi kanske räddningen – "Inferno"-svårighetsgraden i Diablo III.

Blizzard meddelar direkt från Gamescom att #Diablo III utökas med en fjärde svårighetsgrad, kallad Inferno. Utmaningen riktar sig bara till de mest dedikerade spelarna som når level 60 – vilken är högsta möjliga. Då – och bara då – kommer du att kunna anta utmaningen och möta fiender som är ännu starkare.

– Som lägst kommer fienderna ligga på level 61, berättar spelets regissör, Jay Wilson, vilket är en milsvid skillnad jämfört med #Diablo II där spelarna kunde levla till 99 och fienderna stannade på 85.

Spelets monster kommer att bli starkare på alla sätt; mer hälsa, högre skada, bättre skydd och så vidare. Vi ska förvänta oss ett spel som utmanar de mest inbitna hardcore-spelarna.

På det här sättet hoppas Blizzard att spelarna ska återvända till vartenda hörn av den demoniska världen för att anta tuffare utmaningar. Belöningarna kommer också att vara betydligt mer värdefulla. En del vapen och föremål är exklusiva för Inferno och sällsynta prylar kommer att dyka upp mer frekvent. Vissa av de så kallade "Rune Stones" kommer bara att dyka upp här, vilket leder till att en del förmågor enbart är tillgängliga för Inferno.

Redo att anta den djävulska utmaningen?

Skicka en rättelse