Se hur du skiftar mellan förstapersonsskjutande och realtidsstrategi i denna lovande genre-hybrid.

I flerspelartiteln #Nuclear Dawn satsar utvecklarna #Interwave Studios på en unik blandning av förstapersonsskjutande och realtidsstrategi. Det utvecklas i #Valves Source-motor och sägs släppas denna månaden – även om FZ har svårt att hitta ett konkret datum. Vet du? Upplys oss!

Spana in den senaste trailern nedan.

[video=9686]

Ett Xbox 360-släpp planeras inom en inte alltför avlägsen framtid efter pc-lanseringen.

Redan fixat och klart. Till och med så jag införskaffade det så jag fick tillgång till betan. :) Får hoppas fler får upp ögonen för det när det börjar närma sig release. Fast tills dess får man väll stödja spel som Nuclear Dawn för tappra försök. 09/09 Går ju alltid att spela betan om du har förbokat spelet ;) 09/09 Jag väntar fortfarande på Natural-Selection 2! 09/09 Låter också som Warfare i ArmA. Haha. :D 09/09 Gäller att man får en skillad Commander i sitt lag. Känns som ett stort irritationsmoment ifall personen som håller i ratten är kass (så att säga). 09/09 Det låter precis som Warfare i ArmA-spelen. 09/09 Enligt utvecklarna så ska det släppas skarpt den 25:e september (detta år ;) ). Beta till alla som förbokar, självfallet. Har kört en kasse timmar och senaste patchen som kom idag har en ny karta i sig, så jag antar att det kommer att bli ett par timmar... 09/09 Tänk dig Battlefield 2142 eller BF2 commanders, fast du placerar byggnader också. Tex spawnpoints, resupply stations, turrets, radar... osv. 09/09 Har jag förstått detta rätt, rts delen är helt enkelt ordergivning till ens medspelare? Har iaf helt missat det här spelet, om de lyckas med rts/fps bladningen kan det bli riktigt bra. 09/09 Tack alla för ett varmt välkomnande. Spelet i sig går ut på att samla "resources" till sitt eget lags "commander" så att han kan bygga byggnader te.x "turrets" så att sitt eget lag kan pusha framåt och göra det ett rent helvete för det andra laget. Fick... 08/09
Skicka en rättelse