Det finns en anledning till att många tyckte att bossarna i Human Revolution kändes malplacerade.

Många som spelar #Deus Ex: Human Revolution med fokus på smygande och hackning blev besvikna över bossarna, som ofta krävde ren vapenkraft snarare än list att besegra. En ny trailer från spelet kan ha svaret på varför de kändes malplacerade, det var nämligen inte #Eidos själva som gjorde dem.

I filmklippet får vi möta Paul A. Kruszewski, chef på Montreal-företaget #Grip Entertainment som specialiserat sig på att stötta andra utvecklare med diverse uppgifter och deras senaste projekt var just bossarna i Deus Ex: Human Revolution. I filmen berättar Kruszewski, självutnämnd skjutkille, hur de tänkte under designprocessen och vilka utmaningar de stötte på, bland annat att se till att alla olika spelartypers inriktningar tillgodosågs.

[video=9785]

lol!ja nu ska man sparka på dom som utvecklade bossfighterna.lol. känns lite sådär "hmm,vi fick så mkt dålig kritik för bossfighterna så ...vi offrar dom på mediabålet!" jag klarade av bossarna utan problem men .. tittar man på gångstilarna i spel som... 22/09 "gömmer sig bakom en betonggris och pepprar med hagelbrakaren.. oj.. dog du?" 21/09 Körde man ett par "Typhoon" på bossorna var de inget problem alls... 21/09 Håller med i kritiken mot bossfighterna , att ha den här typen av arena fighter i ett deus ex spel känns väldigt malplacerat. Tycker eidos borde kört med öppna och/eller semi obligatoriska boss fighter som ion storm lyckades väldigt bra med i ettan. T.e... 20/09 Sista bossen i Planescape: Torment, enda spelet där du kan välja att klara sista bossen genom att SPOILER! 1: döda den som vanligt 2: 3: 4: 20/09 Jag använde mest rocket launcher eller grenade launcher för bossarna, gick rätt lätt då. Men bossarna var helt klart spelets svagaste punkt, borde ha funnits möjlighet att vinna genom smygande. 20/09 Alla bossar i thief spelen vinner man genom stealth. Hoppas inte DX4 har likadana bossar. I DX1 så visste man också vilka alla bossarna var. 20/09 I ettan går det, i Metal Gear Solid 3 kan man smyga sig fram till Sniperbossen och vinna. De var de två jag kom på i huvudet 20/09 Boss 1, 2 & 3 Har jag bara detta o säga till: Typhoon augment lvl 2... Mantis dödade jag på 3 typhoon ammo, jag tog inte ett enda i skada och hon han inte ens göra något... Men det är som ni folk skriver här: Dom här bossarna va helt malplacerade. MEN... 20/09 Bra att spelet uppmuntrar till att ta alla augmentations som inte ger något i combat och sen tvinga in en i bossfighter där man man är klart underlägsen... Tog mig igenom början av spelet på svåraste svårighetsgraden genom stealth & att hacka grejer,... 20/09
Skicka en rättelse