Men du som satte morgonkaffet i halsstrupen av rädsla för att det även skulle kunna gälla Windows-utgåvan kan fortsätta vara lugn. CD Projekt tycker som tidigare inte om att ta betalt för DLC.

Inom kort uppdateras #The Witcher 2: Assassins of Kings till version 2.0 och igår publicerade vi en maffig lista på ändringarna. Om du väntar på att spelet ska släppas till Xbox 360 har vi dessvärre lite dåliga nyheter gällande samma uppdateringsmöjligheter till konsolvarianten.

– All DLC till PC-versionen är och kommer förbli GRATIS. Det är inte troligt att det blir likadant med Xbox-versionen, på grund av vissa policies som Microsoft har vilka måste följas. Men till PC, så fort du köper vårt spel så behöver du inte oroa dig för några extra kostnader – vi kommer ge ut alla uppdateringar, vilket inkluderar de som innehåller nytt innehåll, gratis. Jag tänker mig att det är resonabelt att när du köper vår produkt så kan du förvänta dig att vi tar hand om det för din skull en rätt så lång tid efter dess släpp, även om det kanske inte sker lika intensivt allt eftersom, säger Adam Badowski på CD Projekt.

Det är däremot inte omöjligt att det kommer material som skulle kunna kosta en extra slant, men då ska det vara i större expansionsskala än tidigare.

– Om nu något DLC skulle kosta något är det rimligt att anta att det skulle vara något mer av en klassisk expansion i stil med, typ, Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast. Men det här är bara en rent teoretisk diskussion för stunden, eftersom vi varken har bekräftat eller planerat några officiella expansioner.

Vad skulle du kunna tänka dig vore värt att betala lite extra för? Xbox 360-varianten av liret släpps nästa år.

Microsoft ftw lol... 28/09 Det är inte så att man "bara släpper till PC och håller tummarna".. 28/09 Börjar gå lite inflation i det uttrycket, hans inlägg var väl inte provocerande direkt..? Bara hans åsikt anser jag.. 28/09 Nej, det har jag heller inte påstått utan det jag menar är att det finns en hel del fler kombinationer när man utvecklar ett spel för pc kontra till konsol. Håller dock helt med dig om att idag chansar många utvecklare/utgivare när de släpper spel efter... 28/09 Brink och Dead Island var fullt av buggar på alla plattformar vid release. 28/09 Nå varför inte? Konsol spelare köper ju allt skit som erbjuds åt dem utan att klaga det minsta. Men det är väl microsoft som ligger bakom det här med att DLCn ska kosta. Evul evul company 28/09 Trolololol 28/09 Tror du det är samma hårdvara i alla PS3or? ;) Sen är det inte rimligt att utveckla och testa ett spel mot tusen olika kombinationer. Man kodar mot ett API sen blir det förhoppningsvis rätt automagiskt. 28/09 Ja men självklart finns det bra spel till PC, och spel är bättre om dom släpps när dom är klara! (DUH!) Hela poängen med konsolltilverkarnas testprocesser är att se till att spelen är klara innan de släpps! 28/09 Starcraft 2 var så vitt jag förstått det inte fyllt av buggar när det kom. Anledningen till att spel är stabila är att de har släppts när de är klara, har inget med att det skulle vara Sony eller Microsoft som har testat och certifierat, konsoler är int... 28/09
Skicka en rättelse