Ny information om Starbreeze storspel har hittat ut på nätet – FZ sammanställer lista!

Kvällsfärsk information om hett efterlängtade sci-fi-shootern #Syndicate har hittat ut på nätet. Nedan får du en snabb summering av allt det senaste som dykt upp kring #Starbreeze lovande actiontitel.

  • Väldigt Deus Ex-liknande visuellt och miljömässigt (om någon nu kunnat undgå det).

  • Spelaren har teknologiska implantat i huvudet. Genom att använda dessa kan du låsa upp stängda dörrar eller ta dig förbi andra typer av säkerhetsanordningar.

  • Detta kan också användas till att "hacka" fiender och manipulera dem att ta livet av sig själva eller gå över till din sida för en kort stund. "Backfire"-färdigheten gör att du vänder deras vapen mot sig själv, och exempelvis får dem att explodera i handen vid avfyrning.

  • Via Dart System kan du sakta ner tiden, och då kan du se vad du kan och inte kan interagera med i omgivningen via dina implantat. När du har Dart System påslaget riskerar du att ta extra skada.

  • Syndicate är inte bara FPS utan lägger också mycket fokus på pussel och en djup story. Historien kretsar kring en framtid där megaföretagen blivit såpass mäktiga att de bokstavligen krigar med varandra och de vanliga myndigheterna har tappat kontrollen.

  • Du ska kunna få nya skills ifrån vissa typer av fiender som du dödar.

  • Ett skill tree gör att du ska kunna skapa den typ av karaktär du vill. Det blir omöjligt att fylla hela skill tree på en enda spelomgång, varpå flera genomspelningar är ett krav för den som vill uppleva allt.

För en stund sedan publicerade FZ en artikel om studion bakom Syndicate – missa inte den!

Första Syndicate-trailern
[video=9872]

Jo, självklart kan det bli ett jävligt bra FPS spel. Det jag menade med din jämförelse av Syndicate och hur de blev med GTA1 -> 3. GTA serien fortsatte ju ha samma öppna värld och samma typ av spelsätt bara att man ändrade från top-down till nuvarande.... 01/10 Ja men om jag spelar ett spel så ska jag själv få avgöra om jag vill se det som presentars för mig eller inte. Jag ska själv avgöra när jag vill andvända ett vapen eller ej. Störde mig enormt mycket på att jag varje gång jag körde från en viss checkpoin... 01/10 Jag antar att om du inte förstod sarkasmen i mina val, eller poängen jag syftade på, så finns det inte mycket vi kan diskutera nej. Jag antar att din tag i profilen stämmer. Synd, för du missar mycket bra. Att gå med skygglappar genom livet är aldrig... 01/10 Jag förstod din poäng men jag kan inte hålla med, dagens spel är procentuellt sett sämre än de varit men detta är min egna högst personliga åsikt. Ja det finns väldigt många bra spel idag men om sanningen ska fram är merparten ganska mediokra. Jag snack... 01/10 Du har spelat ett tag alltså och har inte upptäckt att spelen (majoriteten) blir sämre. Förbluffande. Inte grafikmässigt då, men de saknar känsla, djup och variation. Majoriteten av spel tycks också riktas till väldigt unga, för att inte säga små. Men... 01/10 Jag vet inte exakt vad du menar med "konsolifierade" här. Det är en så vag och oerhört luddig term. Den är också behändig, eftersom den kan betyda exakt vad användaren behöver för det närvarande argumentet. Det är alltid dumt att rada upp e-kredentialer... 01/10 Visst har det kommit bra spel efteråt, men de blir färre och färre. Men du ser väl förstås tjusningen med alla konsolifierade skitspel som pumpas ut numera. 01/10 Okaj, så i den guldåldern (som för övrigt var hem till en av de bäst säljande konsolerna någonsin, Playstation, samt dess kusin N64) så gjordes det enbart bra spel? Inga dåliga alls? Alla var av högsta kvalitet? Inget spel som gjorts efter 2003 kommer... 01/10 När jag säger "förr" då syftar jag på perioden nånstans mellan 1997-2003 innan konsolerna tog över och förstörde allt. 01/10 Min poäng var i att i varje generation med spel så görs det bra och dåliga sådana. För varje lysande spel till NES pumpades det ut dussintals med kassetter fyllda med skit. För varje klassiker till Amigan fanns det hundratals cash-ins. Att säga "allt... 01/10
Skicka en rättelse