Starbreeze Studios visar upp hur de förvandlat 90-talsklassikern till en förstapersonspangare.

Producenten Ben O'Donnel besökte nyligen Gametrailers-studion för att visa upp den nyligen utannonserade #Syndicate-uppföljaren under utveckling hos #Starbreeze. Ett par gameplay-sekvenser visas upp, som inte fanns med i gårdagens trailer, och O'Donnel berättar också en del om världen.

Hacking år 2069 gör ont

Vi får också veta att du kan ha upp till tre stycken färdigeter att leka med, tack vare att du har kontroll över befolkningens inopererade chip och alla uppkopplade föremål. Självmord får fiender och uppdragsmål att rikta sina vapen mot sig själv, Övertalning gör att de strider vid din sida eller få vapen att explodera och därmed bedöva motståndare. Det är oklart om det finns fler färdigheter att välja mellan eller om systemet bygger på att uppgradera dessa. Missa heller inte de senaste skärmdumparna nedan.

Syndicate är våldsamt för att det är Syndicate! :) Originalet hade minst sagt mindre moral och etik vad gäller kommande Syndicate verkar ha om du frågar mig. 03/10 Övervåld typ "Dead Island" tycker utvecklarna är berättigat då det handlar om att döda "döda" karaktärer, men i annat fall, känns det ibland som om man tänker efter, men bara lite. I "COD: Black Ops", fanns det avrättningar med som inte var särskilt vet... 02/10 Spelet är sjukt ovåldsamt för att vara ett Starbreezespel. 01/10 Ja men återigen varför då använda Synidicates licens? Tror du dagens generation känner till dessa spel? Visst det finns säkert en liten del av de yngre som känner till dom men den stora massan gör garanterat det inte, inte förrän vi som vari med då börj... 01/10 + att dom kan inte göra ett spel bara för att pleasa ett gäng nostalgiker som lever på minnet av ursprungsspelet, skulle inte sälja något vidare. Dom har investerare som måste göras nöjda i första hand. :) Därav att spel som kan pleasa stora massan, syn... 30/09 Jahapp verkar som man bara styr sig själv och inte fyra agenter. Då har uppföljare noll likheter spelmässigt som orginalet, what a shame! Kunde hoppats att dem inte var fega men tydligen var dem det och gick mainstream fps, hyfsat besviken. Detta kunde... 30/09 Jag har spelat datorspel sedan jag var barn och visst kan jag hålla med om att våldet i spel har ökat rejält. Personligen så har jag inget emot spel där våldet inte är själva syftet med spelet det är spel där våldet är den säljande punkten som jag inte... 30/09 Nej jag har inte heller något emot det. Blir dock lite tveksam när man väljer att lägga fokus på det i det första marknadsföringsmaterial man släpper. Jag antar att de har arbetat med massvis med mer intressanta funktioner och features än möjligheten... 30/09 @Lasrer: Brukar inte ha något emot våld i sig i spel eftersom det fungerar rätt bra i spel med 'tävlingsmoment' där det nästan blir en sport och det inte är vad som händer med spelfigurerna som är det viktiga utan att överkomma hinder och situationer.... 30/09 Kan inte säga att det gör så mycket varken från eller till för min del, men man har väl blivit härdad med åren av spelande. Tycker snarare en del av effekterna som är poppis att klämma in i spelen förstör mer (bloom (och överdriven HDR)/motion blur/DoF)... 30/09
Skicka en rättelse